در مورد سگ دوبرمن چه می دانید

سگ دوبرمن جز سگ‌های است که نژادی آلمانی دارد و بیشتر برای نگهبانی و محافظت انتخاب می‌شود. از مشخصات فیزیکی این گونه می‌توان به بدنی براق اشاره کرد که کاملا عضلانی و تنومند است، بدین ترتیب می‌تواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد. دوبرمن بین ۱۰ تا ۱۳ سال عمر می‌کند و شرایط زندگی در طول عمر آن نقش مهمی دارد. این نژاد با زندگی آپارتمانی سازگار است، به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در منزل هم نگهداری کرد. بالا بودن حس وفاداری در این حیوان سبب شده تا برای افراد تازه‌کار که شناخت زیادی از حیوان ندارند مناسب باشد. این سگ به محیط‌های زیاد سرد و گرم حساس است، به همین دلیل برای نگهداری از آن باید محیطی معتدل و نرم را برای آن مهیا کنید. نژاد دوبرمن تحمل تنهایی را ندارد پس باید همیشه در کنار او باشید و با انجام فعالیت‌های روزانه و ورزش و بازی او را سرگرم کنید. با خانواده و کودکان رفتاری ملایم و دوستانه دارد و می‌تواند به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کند.‌ به دلیل هوش زیاد مربی می‌تواند در کمترین زمان آن‌ها را تربیت کند. استعداد این حیوان در شکار کردن هم زیاد است، به همین دلیل سرعت زیادی برای رسیدن به هدف خود دارد.‌ ریزش مو و آب دهان در این نژاد کم است، به همین علت برای نگهداری در داخل منزل هم انتخاب درستی است‌. ما در این مقاله به بررسی کامل ویژگی های سگ دوبرمن می پردازیم. اگر در این باره نمی دانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

در مورد سگ دوبرمن چه می دانید

همه چیز درباره سگ قدرتمند دوبرمن

سگ قدرتمند دوبرمن از همه نظر برتر است و شاخصه‌های لازم از یک حیوان باهوش و زیرک و قدرتمند را دارا است. سطح انرژی این حیوان به قدری بالا است که اگر شما آن را در محیط بسته منزل نگهداری می‌کنید، باید تایمی از روز را به انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک به بیرون از منزل اختصاص دهید تا به خوبی سرگرم شود و انرژی آن تخلیه گردد. توانایی و قدرت این نژاد زبانزد است. زیاد بودن حس وفاداری و مسئولیت پذیری در این حیوان مشهود است تا جایی که برای محافظت از صاحب خود حاضر است از جان خود نیز بگذرد. برخورد دوستانه‌ای که با کودکان برقرار می‌کند، او را به یک حیوان دوست داشتنی تبدیل کرده است‌. پوشش بدن او نرم و براق است و بدنی ورزشی و ورزیده دارد. شما می‌توانید از طریق گوش و دم کوتاه این حیوان را به آسانی تشخیص دهید‌. این سگ باوقار برای تعلیم و تربیت بهترین گزینه است، چون می‌تواند آموزش‌های مربی را به خوبی فرا بگیرد. خدمت‌رسانی این سگ در نیروی پلیس تنها به خاطر هوش و انرژی زیاد او است. اگر سگ اگر چه باوقار و باهوش است اما در موقع خطر به یک درنده خشن تبدیل می‌شود که تنها هدف او دفاع از خود است و به قدری شجاع است که خود را به دل خطر می‌زند و می‌تواند از صاحب خود به بهترین شکل محافظت کند. اگر به خوبی با سگ رفتار شود قابل اعتماد است و خطری برای دیگران ندارد.

what do know doberman dogs 2

معرفی سگ دوبرمن تیزهوش

دوبرمن یک سگ بزرگ و قوی است که از لحاظ فیزیکی و ذهنی بسیار فعال است و برای پرورش نیاز به تمرین زیادی دارد. اما به دلیل هوش بالا به سرعت تمام تمرین ها را فرا گرفته و در کمترین زمان برای مربی اجرا می‌کند. بیزار از کسلی و افسردگی بوده از این رو مدام در حال فعالیت و بازی‌های محرک جسمی و ذهنی است. در صورتی که زمان کافی برای وقت گذراندن با این نژاد را دارید بهترین انتخاب برای شما است. شما با ماساژ سگ می توانید به ریلکس کردن آن کمک کنید. این نژاد آلمانی در واقع یک نگهبان واقعی است که خود را به خطر می‌اندازد تا هدف او دچار مشکل نشود. دوبرمن‌های نر کمی بزرگ‌تر از نمونه‌های ماده هستند و به راحتی قابل تشخیص هستند. در معرفی این نژاد می‌توان به پاهای کشیده و بلند و عضلانی آن‌ها اشاره کرد که دوندگی زیادی دارند و به راحتی هم خسته نمی‌شوند، به همین دلیل سریع خود را به متجاوز می‌رسانند. مطیع و رام بودن این گونه سبب شده تا برای صاحب خود هیچ خطری نداشته باشد. البته در صورتی که صاحب سگ شرایطی عالی را برای نگهداری از او فراهم کرده باشد. شما می توانید این سگ باهوش را از وب‌سایت سرزمین سگ ها بخرید. سرزمین سگ ها سگ روبرمن اصیل را پروش می دهد و در سایت خود به فروش می رساند. اگر در باره سگ دوبرمن اطلاعاتی ندارید با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.

 

نوشتن دیدگاه