فراموشی سگ دوبرمن

سگ نژاد دوبرمن یکی از زیباترین و با وقار ترین انواع نژاد سگ محسوب می شود. سگ های دوبرمنی که پرورش یافته و مورد آموزش قرار گرفته اند یک حامی اصیل و وفادار برای صاحب و خانواده خود هستند. چشم های سگ های دوبرمن دارای رنگی قهوه ای و یا سیاه است که ابهت این سگ را چند برابر می کند. گوش های برافراشته این سگ باعث می شود که نسبت به هر نوع صدایی واکنش نشان دهد.
سگ های دوبرمن به لحاظ رفتاری معمولا دارای ثبات هستند و تغییر در خلقو خوی آن ها به ندرت اتفاق می افتد. این سگ ها را می توان به عنوان سگ هایی اشرافی و با ابهت معرفی کرد. دقتی که دوبرمن در تصمیم گیری دارد بسیار بی نظیر است و همین موضوع او را به یک سگ بی نقص تبدیل کرده است. سرعت عمل سگ دوبرمن در حمله و یا دیگر واکنش ها به دلیل هوش او و نحوه آموزش درست او است. سگ های نژاد دوبرمن بسیار باهوش و دارای انرژی سرشاری هستند.
انرژی این حیوان باید به طور روزانه تخلیه شود به همین دلیل بودن در یک فضای مناسب روی عملکرد این حیوان بسیار تاثیرگذار است. سگ های دوبرمنی که محافظت و نگهبانی از فضاهایی مانند باغ را بر عهده دارند خوشحال تر و پر جنب و جوش تر هستند. این سگ ها از در فضاهای کوچک قرار بگیرند و نتوانند بدوند به سگی پرخاشگر و افسرده تبدیل می شود.

آیا سگ دوبرمن فراموش می کند؟

آیا سگ دوبرمن فراموش می کند؟

در برخی از سایت ها، اخباری مبتنی بر فراموشی سگ نژاد دوبرمن درج شده است. در این شایعات بیان می شود که سگ دوبرمن بعد از پنج یا شش سالگی جمجمه اش ثابت می ماند و مغزش رشد می کند که این موضوع باعث می شود این سگ بعد از مدتی صاحب خود را نشناسد و مانند عامل بیگانه با او رفتار کند. سگ نژاد دوبرمن دارای ظاهری ترسناک و صدای بلندی است.
ویژگی های ظاهری و ذاتی این سگ آن را برای وظیفه نگهبانی و یا سگ نظامی مناسب می کند. سگ های دوبرمن در گذشته بسیار ترسناک تر و وحشی تر بودند و هر چه سنشان بالا می رفت تهاجمی تر رفتار می کردند. این رفتار تهاجمی ناآگاهانه به دلیل تربیت ناصحیح و برخی جهش های ژنتیکی به وجود می آید. این موضوع در گذشته اتفاق می افتاد که برخی از سگ ها بعد از چند سال خلق و خو های متفاوتی از خود نشان می دادند و این موضوع باعث شده است که امروزه تصوراتی مبنی بر فراموشی سگ های دوبرمن به وجود بیاید.
در پاسخ به این شک و شبهه که آیا این فرضیه درست است یا نه باید سیر تکاملی پرورش سگ دوبرمن را مطالعه کرد. در این پروسه سگ های دوبرمن با گذشت زمان دارای نژادی اصلاح شده تر و دارای قدرت یادگیری بیشتری شده اند و روحیه تند خویی و تهاجمی آن ها امروزه به واسطه آموزش های درست قابل کنترل است.
سگ دوبرمن با اینکه نسبت به بسیاری از نژاد های دیگر زمان کمتری است که به عنوان سگ نگهبان مورد استفاده قرار می گیرد اما در همین مدت کوتاه توانسته است با دیگر نژاد های مطرح به رقابت بپردازد و محبوب بسیاری از خانواده ها شود.

آیا دوبرمن صاحبش را فراموش می کند؟

آیا دوبرمن صاحبش را فراموش می کند؟

شاید اصلی ترین دلیلی که باعث شد این شک و شبهه درباره سگ های دوبرمن به وجود بیاید که به صاحب خود حمله می کنند، این بود که آقای دوبرمن که اولین کسی بود که سگ های دوبرمن را پرورش می داد، بعد ها توسط چند تا از سگ های خودش مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.
در واقع این اتفاق در زمانی بیش از یک سده پیش رخ داده است و باید دانست که نژاد سگ های دوبرمن در طول زمان اصلاح شده اند. امروزه دوبرمن های پرورش یافته چیزی به نام فراموشی ندارند و با افزایش سن مغزشان تغییر نمی کند. البته حیواناتی که خوی وحشی دارند از جمله سگ ها با گذشت زمان دچار نوساناتی در خلق و خویشان می شوند.
حتی در میان سگ های یک نژاد نیز می توان تفاوت های خلق و خویی را به وضوح مشاهده کرد. بخش عظیمی از این تفاوت ها به شیوه تربیت سگ ها مربوط است و رفتار های اکتسابی برای سگ ها محسوب می شوند. مجموعه سرزمین سگ ها با داشتن مجوزهای مختلف و بهره گیری از مربیان متخصص، سگ های اصیل و با نژاد را تربیت کرده و در اختیار شما قرار می دهد.

نوشتن دیدگاه