تفاوت دوبرمن و دوبرمن پینچر

سگ های نژاد دوبرمن دارای محبوبیت بسیاری هستند. خاستگاه این نژاد را می توان کشور آلمان دانست که بعدها در نقاط دیگری نیز توزیع شدند. شخصی به نام لوئیس دوبرمن در آلمان اولین کسی بود که توانست سگ دوبرمن را پرورش دهد. این اتفاق بیش از یک قرن پیش رخ داده است و هدف آقای دوبرمن از پرورش چنین نژادی داشتن یک سگ نگهبان با عرضه و وفادار است.
از آن زمان تا کنون سگ های نژاد دوبرمن توانسته اند سیر صعودی اصلاح نژاد را طی کنند به گونه ای که امروزه جز محبوب ترین نژاد های سگ محسوب می شوند. سگ های دوبرمن از همان ابتدا در کشور آلمان با نام دوبرمن پینچر شناخته می شدند و هنوز هم در این کشور نژاد های دوبرمن با پسوند پینچر ادا می شوند.
واژه دوبرمن در آمریکا و برخی از کشور های دیگر رواج دارد. شاید یک تصور عمومی این باشد که نژاد دوبرمن و دوبرمن پینچر با هم تفاوت دارد و دو گونه متفاوت باشند، ولی در واقع این دو نام نژاد های متفاوتی نیستند. سگ های دوبرمن دارای قدرت اطاعت و یادگیری بسیار بالایی هستند. این سگ ها برای محافظت از استادان و صاحبان خود تعلیم می بینند. سگ های دوبرمن رابطه عاطفی اصیلی با صاحب خود و خانواده او برقرار می کنند.
در بسیاری از کشور هایی آمریکاییی، روسیه و ژاپن پس از تولد سگ، گوش ها و دم آن را قیچی می کنند؛ این در حالی است که انجام این کار در بسیاری از کشور های اروپایی غیر قانونی است.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

مقایسه ظاهری دوبرمن و دوبرمن پینچر

مقایسه ظاهری دوبرمن و دوبرمن پینچر

برخی از پرورش دهندگان سگ های نژاد دوبرمن، نژاد آمریکاییی این حیوان که دارای گوش ها و دم کوتاه تری هستند را دوبرمن می نامند. و دیگر سگ های این نژاد که در اروپا پرورش یافته اند را با نام دوبرمن پینچر معرفی می کنند.
برخی از مشخصات سگ دوبرمن پینچر عبارت است از:
• قد نرها 68 تا 71 سانتی متر
• قد ماده ها 32 تا 35 سانت متر
• وزن نرها: 40 تا 45 کیلوگرم
• وزن ماده ها: 32 تا 35 کیلوگرم
بدن ورزشکاری سگ دوبرمن باعث می شود که شباهتی با نژاد های دیگر نداشته باشد و از روی خصوصیات ظاهری شناخته شود.
رنگ چشم های سگ های نژاد دوبرمن با رنگ پوستشان هماهنگ است. بدن این سگ ها سخت و محکم است و نسبت به انواع دیگر دارای ریزش موی کمتری هستند. دوبرمن پینچر ها می توانند به رنگ سیاه یا قهوه ای باشند و یا خال هایی بر روی بدن خود داشته باشند که این خال ها در بالای چشم و پوزه، گردن و سینه وجود دارند. پوشش زمینه آن ها به یک رنگ و خال ها به رنگ دیگر هستند که اغلب دارای ترکیب های زیر است:
• مشکی و قرمز ( قرمز زنگاری، که رنگ آهن زنگ زده است.)
• خاکستری و قرمز
• قهوه ای تیره و قرمز
• قهوه ای روشن و قرمز

مقایسه رفتاری دوبرمن و دوبرمن پینچر

مقایسه رفتاری دوبرمن و دوبرمن پینچر

دوبرمن ها به طور کلی دارای دو نژاد اروپایی و آمریکایی هستند:
تفاوت این دو نژاد را می توان از روی ظاهر آن ها تشخیص داد. دوبرمن های نژاد اروپایی قد بلندتر و وزن بیشتری دارند و چشم های آن ها به نسبت تیره تر است. سگ های دوبرمنی که با نام نژاد سفید در بازار خرید و فروش می شوند اغلب دارای بیمار ی هایی مانند زالی هستند و نباید تکثیر شوند. دوبرمن پینچر یک سگ نگهبان و حامی خانواده است. این سگ باید از تولگی مورد آموزش قرار بگیرد تا بتواند به عنوان یک سگ باوفای نگهبان عمل کند.
دوبرمن پینچر به فعالیت های زیادی در طول روز احتیاج دارد و بسیار مشتاق است که همراه با صاحب خود بدود به همین دلیل این نژاد سگ برای دونده ها و ورزشکاران مناسب است. دوبرمن ها باید با آموزش، شیوه زندگی اجتماعی را فرا بگیرند. اگر این اتفاق صورت نگیرد با دیگر سگ ها برخورد مناسبی نخواهند داشت. ظاهر خشن و خطرناک سگ های دوبرمن ممکن است این تصور را به وجود آورد که آموزش پذیری این نژاد سخت است، اما باید دانست که هوش سرشار و استعداد ذاتی دوبرمن آن ها را به آموزش پذیرترین سگ ها تبدیل می کند.
سگ نژاد دوبرمن شجاع، هوشیار، با ابهت و مغرور است. این سگ ها زمانی که احساس خطر کنند و هم چنین به حضور غریبه ها به سرعت واکنش نشان می دهند.

نوشتن دیدگاه