نگهبانی سگ دوبرمن بلوطی

سگ دوبرمن به طور ذاتی برای نگهبانی پرورش داده می شود. سگ های دوبرمن بلوطی ویژگی های خاصی دارند که می توان به تیزهوشی، وفاداری و وحشی بودن آن ها اشاره نمود. به طور کلی، سگ های دوبرمن به دلیل حس وفاداری و مطیع بودن برای مراقبت و نگهبانی بسیار مناسب هستند.
سگ های دوبرمن از حیوانات دست آموز پرطرفدار به حساب می آیند که پرورش آن ها از سال 1890 در آلمان توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن آغاز شد. از آن جا که این سگ ها به شدت باهوش، وفادار و بی باک هستند برای اعمالی نظیر نجات، ردیابی، نگهبانی و جستجو بسیار عالی عمل می کنند. سگ های دوبرمن عمدتا با دو رنگ سیاه و بلوطی پرورش داده می شوند.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

آیا سگ دوبرمن بلوطی می تواند نگهبانی دهد؟

سگ های دوبرمن از پرطرفدارترین نژادهای پرورشی هستند که در دو رنگ مشکی و بلوطی پرورش می یابند. از ویژگی های اصلی سگ دوبرمن بلوطی که باعث می شود عمده افراد به سمت پرورش آن ها جذب شوند، خوی وحشی و باوفایی آن ها است. در واقع، همین دو خصلت باعث می شود تا سگ دوبرمن بلوطی گزینه بسیار مناسبی برای نگهبانی و محافظت از صاحب خود به حساب آید.
البته سگ دوبرمن زمانی می تواند به عنوان یک سگ نگهبان یا سگ محافظ خوب عمل کند که آموزش های لازم را دیده باشد. اما برخی از صاحبان این گونه سگ ها تمایلی به انجام این کار نداشته و از آموزش سگ دوبرمن خودداری می کنند. با این حال، لازم است بدانید که سگ دوبرمن بلوطی بر اساس حس غریزی که دارد، همچنان وظیفه مراقبت از صاحب خود را تا حد امکان انجام می دهد؛ حتی اگر آموزش خاصی ندیده باشد.
سگ دوبرمن بلوطی به دلیل قد بلند، حجم عضله و سر گوه ای شکل، قدرت زیادی برای حمله و گاز گرفتن دارد. همچنین، دوبرمن های بلوطی دارای گوش های بریده و دم کوتاه هستند که آن ها را هوشیارتر و آگاه تر نشان می دهد. بنابراین، به سادگی می توان ادعا نمود که یک سگ دوبرمن بلوطی گزینه بسیار مناسبی برای نگهبانی به حساب می آید.

آیا سگ دوبرمن بلوطی می تواند نگهبانی دهد؟

یک سگ دوبرمن بلوطی آموزش ندیده، چگونه می تواند نگهبانی بدهد؟

یک سگ دوبرمن پرورش یافته برای اینکه بتواند مراقبت و محافظت ویژه ای داشته باشد، باید آموزش ببیند. با این حال، حتی یک دوبرمن آموزش ندیده هم بنا بر غریزه خود، این کار را انجام می دهد. میزان توانایی سگ دوبرمن بلوطی آموزش ندیده برای نگهبانی، به برخی ویژگی های مربوط به پرورش وی بستگی دارد که عبارت اند از:
• میزان آموزش
• میزان اعتماد به نفس او
• تجربیاتی که از گذشته به دست آورده است
• ارتباط و صمیمیت وی با صاحبش
هر چه این خصلت ها در سگ دوبرمن بیشتر تقویت شود، مسلما دخالت فیزیکی دوبرمن در دفاع از صاحبش بیشتر خواهد بود. برای مثال، صاحب سگ در طول بازی های روزانه می تواند سطح اعتماد به نفس او را افزایش دهد. این کار باعث می شود تا سگ دوبرمن بر اساس حس وفاداری خود، در لحظات حساس برای محافظت از صاحبش سریعا وارد عمل شود.

خرید سگ دوبرمن بلوطی از سرزمین سگ ها

داشتن یک سگ دوبرمن بلوطی برای نگهبانی یا به عنوان سگ محافظ می تواند مفید باشد. چنانچه به داشتن یک سگ دوربرمن نیاز دارید، می توانید برای خرید سگ مورد علاقه حود به سرزمین سگ ها مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه