نژاد سگ دوبرمن بلوطی چیست؟

سگ دوبرمن، یک سگ با ابهت و دارای اندامی درشت است که در دو رنگ بلوطی و سیاه پرورش داده می شود. سگ دوبرمن، تیزهوشی بالایی داشته و به شدت وفادار است. از این رو، سگ دوبرمن تنها نژادی است که در جهان برای نگهبانی و محافظت تربیت و پرورش داده می شود. نژاد سگ دوبرمن اولین بار در سال 1890 توسط کارل فردریش لوئیس دوبرمن در آلمان کشف و پرورش داده شد. این سگ ها با صاحب خود بسیار مهربان و نسبت به او وفادار هستند؛ اما در مقابل غریبه ها گارد شدیدی خواهند گرفت.
سگ دوبرمن بلوطی به خوبی به آموزش پاسخ می دهد. به همین دلیل نیز افراد زیادی برای نگهداری آن ها تمایل نشان می دهند. همین ویژگی باعث شده تا سگ های دوبرمن علاوه بر نگهبانی، برای عملیات دیگری مانند نجات، جستجو و محافظت نیز مفید باشند. از این رو، شاید آن ها را با عنوان سگ پلیس نیز بشناسید.
نژاد سگ دوبرمن بلوطی به گونه ای است که حتی اگر آموزشی برای نگهبانی و محافظت ندیده باشد نیز به طور غریزی آن را انجام می دهد. با این حال، به منظور داشتن یک سگ نگهبان خوب بهتر است برای خرید سگ دوبرمن آموزش دیده اقدام نمایید.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

آیا سگ دوبرمن بلوطی با بقیه دوبرمن ها فرقی دارد؟

سگ دوبرمن بلوطی تنها از نظر رنگ با دیگر دوبرمن ها متفاوت است. به طور کلی، سگ دوبرمن دارای هیکلی عضلانی و پاهایی بلند است که با رنگ های قهوه ای، مشکی و بلوطی پرورش داده می شود. بنابراین، سگ دوبرمن بلوطی تنها یک رنگ خاص از نژاد دوبرمن ها است که برای نگهبانی و محافظت بسیار مفید است.

آیا سگ دوبرمن بلوطی با بقیه دوبرمن ها فرقی دارد؟

ویژگی های نژاد سگ دوبرمن چیست؟

نژاد سگ دوبرمن ویژگی های خاصی دارد که اصلی ترین از آن ها را در ادامه شرح می دهیم.

  • تیزهوش بودن: هوش بالا از ویژگی های اصلی سگ دوبرمن بلوطی به حساب می آید. از این رو، به خوبی آموزش می بیند و برای نگهبانی آماده می شوند. در این بین، اگر بر روی تقویت اعتماد به نفس وی نیز کار شود، بدون شک عملکردی بهتر خواهد داشت.
  • وفاداری زیاد: سگ دوبرمن بلوطی به شدت به صاحب خود علاقه داشته و نسبت به او وفادار است. همین مساله نیز باعث شده تا حتی در صورت عدم آموزش کافی، بر اساس غریزه خود در مواقع اضطراری از صاحبش مراقبت نماید.
  • بی باک و نترس بودن: سگ دوبرمن بلوطی بی باک و نترس است. از این رو، برای اکتشافات، جستجو و نجات به خوبی عمل می کند.
  • عزم بالا: سگ دوبرمن بلوطی عزمی بزرگ و انگیزه ای بالا دارد. به طوری که به هیچ عنوان نمی توان او را از انجام کاری دلسرد نمود. برای مثال، اگر بخواهد از صاحب خود در مقابل یک عامل دفاع کند، بدون شک این کار را خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت انواع نژاد سگ چون نژاد سگ دوبرمن به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید.

خرید سگ دوبرمن بلوطی از سرزمین سگ ها

زیبایی ظاهری، تیزهوشی و عملکرد عالی سگ دوبرمن بلوطی در نگهبانی و محافظت، باعث شده تا این نوع نژاد سگ در ایران طرفداران زیادی داشته باشد. در صورتی که شما نیز برای داشتن یک سگ دوبرمن بلوطی زیبا لحظه شماری می کنید، می توانید برای خرید آن به سرزمین سگ ها مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه