چگونه سگ سرابی را رام کنیم

نگهداری از سگ سرابی اصول خاصی دارد. یکی از مهمترین نکات برای نگهداری از این نژاد، تربیت و رام کردن آن با استفاده از نکات کلیدی محسوب می‌شود. برای رام کردن سگ سرابی بهتر است از همان زمان تولگی اقدامات لازم را انجام دهید، تا بتوانید نتیجه بهتری به دست آورید. هر اندازه سگ نژاد سرابی به بلوغ نزدیکتر شود، رام کردن آن نیز سخت تر خواهد شد. فراموش نکنید که در حالت کلی، اکثر نژادهای موجود می توانند شما را با این مشکل مواجه کنند.
خلق و خوی سگ پرشین ماستیف به گونه‌ای است که می‌توان برای محافظت از خانواده یا مکانی خاص، به خوبی آن را تربیت کرد. هر اندازه در مورد رام کردن و بهتر تربیت کردن سگ سرابی بیشتر بدانید، به نتایج بهتری دست پیدا می کنید. آموزش های لازم برای رام کردن سگ سرابی باید به صورت روزانه و دنباله دار صورت پذیرند. برای رام کردن این نژاد قدرتمند و محافظ باید به گونه ای رفتار کنید تا بتوانید به سمت خود آن‌ها را جذب کنید. فراموش نکنید چنانچه فرآیند تربیت کردن سگ سرابی به شکل صحیح انجام نشود، ممکن است در برابر شرایط مختلف و هجوم مهاجمان ضعیف و حتی هنگام مواجهه با صاحب خود نیز مطیع نباشد. با ما در سرزمین سگ ها همراه باشید تا به شما راهکارهای لازم را در مورد رام کردن سگ سرابی ارائه دهیم.

 

آیا امکان رام کردن سگ سرابی وجود دارد؟

آیا امکان رام کردن سگ سرابی وجود دارد؟

بدون تردید برای رام کردن هر نژادی باید دوران طلایی و بهترین زمان را در نظر داشته باشید. خلق و خوی وحشی و جسارت بسیار بالای سگ ‌سرابی موجب می‌شود که برای تربیت کردن آن از همان دوران تولگی اقدامات لازم را انجام دهید. در واقع سن دو الی چهار ماهگی، بهترین زمان برای رام کردن سگ سرابی محسوب می شود. با وجود شجاعت بی نظیر و جسارت بالایی که سگ نژاد سرابی دارد، می توان بیان کرد که امکان رام کردن آن ها با روش های اصولی وجود دارد. فراموش نکنید عدم توجه به این ویژگی ها و رعایت نکردن نکات کاربردی برای رام کردن سگ سرابی ممکن است هنگام رسیدن به بزرگسالی، مشکلاتی برای شما ایجاد کنند. به عنوان مثال این نژاد شاید نتواند وظایف خود را به شکل صحیح انجام دهد.

تکنیک های رام کردن سگ سرابی اصیل

قبل از هر چیز ابتدا باید با شناسایی سگ سرابی اصیل، برای خرید آن اقدام کنید. با توجه به خلق و خوی سگ سرابی و نوع نژاد این سگ، تربیت کردن و رام کردن آن ها نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. این سگ‌ها نیاز به یک رهبر صبور برای رام کردن خواهند داشت. تجربه و تخصص شما می تواند کمک کند تا برای رام کردن آن ها از تکنیک های لازم بهره ببرید.
قبل از آموزش حرکات تکنیکی برای رام کردن سگ سرابی اصیل، سعی کنید اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و نژاد این نسخه به دست آورید.
مهمترین نکته برای رام کردن ماستیف ایرانی، نحوه برخورد صحیح از همان زمان تولگی محسوب می شود. سعی کنید با وقار و شجاع، ماستیف پرشین را تربیت کنید تا هنگام بلوغ و بزرگسالی بتواند تفاوت میان افراد غریبه را به خوبی درک کند و با رفتار مناسب و درست نسبت به اعضای خانواده، هوش و ذکاوت خود را نشان دهد.
از دیگر نکاتی که هنگام رام کردن سگ سرابی باید در نظر داشته باشید، عدم تنبیه آن ها به ناحق و بی موقع خواهد بود. استفاده از خشونت هنگام رام کردن سگ سرابی موجب می شود که نکات لازم را دریافت نکرده و در بزرگسالی، آنگونه که باید و شاید، عکس‌العمل های لازم را از خود نشان ندهد.

تکنیک های رام کردن سگ سرابی اصیل

روش های رام کردن سگ سرابی اصیل

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد تربیت نگهداری و رام کردن سگ سرابی باید بدانید این است که پرشین ماستیف ایرانی هر اندازه اصیل تر باشد، کار را برای رام کردن و تربیت کردن توسط شما آسان تر خواهد کرد.
اگر با استفاده از تکنیک های لازم سگ سرابی را تربیت کنید، انعطاف پذیری و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف از آن ها مشاهده می کنید. تربیت اصولی این نژاد به خوبی می تواند رابطه آن با اعضای خانواده را صمیمی کند. به همین مقدار نسبت به سگ های دیگر و افراد غریبه بدخلقی خواهد کرد.
برای رام کردن سگ سرابی، نخستین مرحله تعلیم نشستن به او است. در گام بعدی می توانید آموزش های لازم برای پیاده روی را به او یاد دهید. تکنیک بعدی برای رام کردن سگ سرابی، دادن فرامین لازم برای اطاعت از صاحب محسوب می شود. خوابیدن و دراز کشیدن سگ سرابی باید به دستور شما انجام پذیرد. علاوه بر تمام این موارد، غذای سگ ها باید در زمانی مشخص و مکانی معین به او داده شود تا به هنگام بلوغ، کاملا مطیع شما باشد.
مجموعه سرزمین سگ ها به واسطه تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، اطلاعات کافی برای رام کردن و تربیت نژادهای مختلف در اختیار شما قرار می دهد.

 

دیدگاه‌ها  
0
0
# علیرضا حسینی 1400-11-28 16:58
مقاله خوبی بود ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه