سگ دوبرمن آلمانی چه ویژگی هایی دارد؟

در قرن هجدهم میلادی، دوبرمن آلمانی به دلیل شخصیت جدی و تهاجمی خود به عنوان نگهبان و همراه کننده افراد برای جمع آوری مالیات به کار گرفته می‌شدند. به مرور زمان تربیت این سگ‌های ارزشمند تغییر پیدا کرد به طوری که رفتار آنها ملایم‌تر و دوستانه‌تر شد. از آن زمان تاکنون، سگ دوبرمن آلمانی به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانسته است نقش تأثیر گذاری در نیروی پلیس ایفا کند.
سگ دوبرمن آلمانی علاوه بر اینکه از بهترین سگ‌های نگهبان جهان به شمار می‌رود به دلیل وفاداری و محبت غیر قابل وصف خود توانسته است در میان خانواده‌ها بسیار محبوب شود. این سگ‌های باهوش و فعال با شرایط مختلف زندگی سازگار می‌شوند. دوبرمن آلمانی یا دوبرمن پینشر، سگی بسیار وفادار، قدرتمند، شجاع و باهوش است. این نژاد عضلانی با برخورداری از استخوان بندی ظریف و متراکم بسیار سریع و چابک است و می‌تواند با آموزش صحیح تبدیل به نگهبانی قدرتمند شود.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

مشخصات فیزیکی و ظاهری سگ دوبرمن آلمانی

مشخصات فیزیکی و ظاهری سگ دوبرمن آلمانی

سگ دوبرمن آلمانی دارای مشخصات فیزیکی و ظاهری منحصر به فرد است، به طوری که به هیچ عنوان با هیچ نژاد دیگری اشتباه گرفته نمی‌شود. سگ دوبرمن آلمانی دارای جثه‌ای متوسط و بدنی استخوانی‌ است. استخوان بندی این نژاد بسیار متراکم است و همین موضوع باعث می‌شود دوبرمن آلمانی استقامت بسیار بالایی برخوردار شود. از دیگر مشخصات فیزیکی این نژاد می‌توان به سرعت بالای آن، چیزی حدود ۵۱ کیلومتر در ساعت، اشاره کرد. این نژاد عضلانی علاوه بر سرعت بسیار بالا از استقامت قابل توجهی برخوردار است. قد و وزن توله‌های سگ دوبرمن آلمانی نر به ترتیب حدود ۶۶ سانتی متر و ۴۵ کیلوگرم و قد و وزن توله‌های سگ دوبرمن آلمانی ماده به ترتیب ۷۲ سانتی متر و ۴۰ کیلوگرم است. از دیگر مشخصات این نژاد محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سر: سگ دوبرمن آلمانی دارای جمجمه‌ای کشیده و باریک است و گونه‌های عضلانی و صاف دارد.
• گوش‌ها: گوش‌های سگ دوبرمن آلمانی عمودی، بلند و تیز هستند.
• چشم‌ها: چشم‌های سگ دوبرمن آلمانی بادامی شکل و به رنگ قهوه‌ای تیره است.
• بینی و پوزه: بینی این سگ به رنگ قهوه‌ای، خرمایی و یا سیاه است. فرم پوزه سگ دوبرمن آلمانی باریک و کشیده است.
• مو: دوبرمن آلمانی دارای موی کوتاه و براق است. رنگ‌های این سگ جذاب سیاه، قهوه‌ای سوخته، قرمز و حنایی است.

خلق و خوی سگ دوبرمن آلمانی

سگ دوبرمن آلمانی در گروه نژادهای فداکار، وفادار و بسیار باهوش قرار می‌گیرد. این نژاد در صورتیکه به درستی آموزش ببیند می‌تواند به عنوان یک نگهبان حرفه‌ای به شما کمک کند. سگ دوبرمن آلمانی همیشه مراقب و هوشیار است و توجه بسیار زیادی به محیط اطراف خود دارد. این سگ‌های مهربان می‌توانند به عنوان عضوی از خانواده شما کودکان عزیزتان را همراهی کنند و از مراقب آنها باشند. سگ دوبرمن آلمانی علاوه بر اینکه نیاز به فعالیت‌های روزانه و ورزشی دارد، نباید به تنهایی در حیاط و حیاط خلوت زندگی کند.
این نژاد پرانرژی باید در کنار خانواده زندگی کند و با افراد خانواده بازی کند زیرا در صورتیکه مورد بی‌توجهی قرار بگیرد دچار تنش می‌شود. سگ دوبرمن آلمانی اگر با روش‌های صحیح تربیت سگ آموزش داده شود بسیار اجتماعی و با شخصیت خواهد بود. این سگ خلق و خوی پایداری دارد، در صورتیکه با لحن درست به او دستور داده شود اطاعت می‌کند و به خانواده خود، به ویژه فردی که زمان بیشتری را با او می‌گذارد، محبت نشان می‌دهد.

خلق و خوی سگ دوبرمن آلمانی

مشخصات قابل توجه خلق و خوی سگ دوبرمن آلمانی

سگ دوبرمن آلمانی بسیار باهوش و شاد است و احساسات افراد را به درستی درک می‌کند و به آنها واکنش نشان می‌دهد. از دیگر مشخصات قابل توجه خلق و خوی سگ دوبرمن آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سازگار با آپارتمان نشینی: مردم بر این باورند که سگ‌های کوچک می‌توانند حیوانات خانگی مناسبی باشند، در صورتیکه اکثر سگ‌های کوچک پر سر و صدا و بسیار با انرژی هستند و می‌توانند برای همسایه‌ها ایجاد مزاحمت کنند. دوبرمن آلمانی سگی آرام و مودب است و از زندگی با افراد خانواده لذت می‌برد.
• مناسب افراد تازه کار: دوبرمن آلمانی نیاز به نگهداری خاصی ندارد.
• دوستدار آب و هوای گرم: با توجه به این که نژاد دوبرمن آلمانی دارای موهای کوتاه و بدن عضلانی است و چربی ندارد نمی‌تواند سرمای شدید را تحمل کند. این نژاد مناسب آب و هوای گرم و متعادل است.
اگر برای خرید یا تربیت سگ دوبرمن آلمانی دچار تردید هستید و به مشاوره نیاز دارید، همین امروز با کارشناسان سرزمین سگ‌ها تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه