باهوش ترین سگ نگهبان

در طول تاریخ، یکی از دلایل اصلی حضور سگ های اهلی و نگهبان، محافظت از صاحبان خود در برابر افراد یا حیوانات ناخواسته بوده است. اگرچه بسیاری از سگ ها، به طور غریزی به عنوان نگهبان خانه عمل می کنند، بسیاری از نژادهای خاص، به دلیل داشتن ویژگی های مورد نیاز برای دفع مزاحمان ناخواسته، شناخته شده اند که از باهوش ترین سگ نگهبان نیز به شمار می آیند. مربیان متخصص تربیت سگ، با توجه به خلق و خو، قدرت بدنی، شجاعت، وفاداری و مقاومت در برابر شرایط سخت، نژادهای برتر سگ نگهبان را دسته بندی کرده اند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید. عکس سگ نگهبان را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید. 

 

معرفی باهوش‌ ترین نژادهای سگ نگهبان

معرفی باهوش‌ ترین نژادهای سگ نگهبان

افراد به دلایل مختلفی ، به دنبال آن هستند که سگ مناسبی را انتخاب کرده و همراه خود داشته باشند. برخی این حیوانات دوست داشتنی را به عنوان دوست و همراه انتخاب کرده و برخی دیگر به عنوان محافظت و نگهبانی، آنها را انتخاب می کنند. در این جا به معرفی باهوش‌ ترین نژادهای سگ نگهبان خواهیم پرداخت، تا بتوانید به راحتی از میان آن ها، باهوش ترین سگ نگهبان را برای خود انتخاب نمایید.
شپرد استرالیایی Australian Shepherd
شپرد استرالیایی، نه تنها یک نژاد سگ فوق العاده زیباست، بلکه یک سگ نگهبان عالی نیز می باشد. این نژاد اندازه متوسطی داشته و دارای هوش قابل توجهی می باشند. این عامل، آنها را به نژادی عالی برای خانواده هایی تبدیل می کند که می خواهند مراقب لازم را از خانه خود داشته باشند.
بوسرون Beauceron
سگ های بوسرون، جثه بزرگی دارند و دارای گوش های هوشیار و حساسی هستند. این نژاد از سگ، بزرگ بوده و می توانند به سادگی برای افراد، به عنوان یک همراه و محافظ شجاع عمل کرده که در عین حال، باهوش ترین سگ نگهبان نیز بوده و حساس و دوست داشتنی است.

باکسر Boxer

سگ‌های باکسر بازیگوش و مهربان هستند و در عین حال به درستی محافظت از خانه و افراد را به عهده می گیرند. آن ها مهربان، وفادار و باهوش بوده و می توانند به 63 سانتی متر قد برسند و اغلب طبیعت بسیار محافظتی دارند. ضمن آنکه صبر و طبیعت محافظ آنها باعث شده است که به عنوان یک سگ همراه و محافظ بچه ها، شهرت پیدا کنند. این سگ های باهوش، نگهبانی خانواده را جدی می گیرند و بدون ترس با تهدیدها مقابله خواهند کرد.

روتوایلر Rottweiler

روتوایلرها پیشینه ای چشمگیری دارند و از نسل ماستیف های لژیون های رم می آیند. روتوایلری که به خوبی تربیت شده و دارای طبیعتی، آرام و با اعتماد به نفس و شجاع هستند. آنها باهوش ترین سگ نگهبان بوده و نژاد مناسبی برای محافظت از خانواده بوده و به عنوان یک حیوان دوست داشتنی و بسیار بازیگوش شناخته شده، محسوب می شوند.

بولماستیف Bullmastiff

بولماستیف Bullmastiff

سگ های بولماستیف بزرگ و قدرتمند هستند و به عنوان محافظ تربیت شده اند. این نژاد از سگ های نگهبان، مانند روتوایلرها و باکسرها، به عنوان سگ نگهبان شهرت بالایی دارند. این سگ ها بسیار هوشیار و سازگار بوده و دارای ظاهری فیزیکی مناسبی هستند که هوشیاری و اعتماد به نفسی را که بولماستیف را به یک محافظ و همراه خانواده در سطح جهانی تبدیل می کند، نشان می دهد.
سگ شپرد آسیای مرکزی Central Asian Shepherd Dog
سگ‌های شپرد آسیای مرکزی به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که دمای بسیار سرد را تحمل می‌کنند. آنها به عنوان باهوش ترین سگ نگهبان و از یک نژاد معتبر هستند. تصور می شود که آنها قدیمی ترین گروه سگ های شناخته شده باشند. اکنون بسیاری از افراد، از این موجودات باشکوه، به عنوان سگ نگهبان استفاده می کنند.
دوبرمن پینشر Doberman Pinscher
سگ های دوبرمن پینشر، سگ های نگهبان زیبا و هوشیاری می باشند. آنها یک نژاد سگ قدرتمند، وفادار و نترس هستند که حتی، با کودکان خردسال مهربان رفتار می کنند. این سگ های سریع، در اندازه ای کوچک بوده و به عنوان نژادی بی‌باک و هوشیار، در میان بهترین سگ‌های محافظ جهان قرار دارد.
ژرمن شپرد German Shepherd
ژرمن شپردها سگ های نگهبان عالی هستند، ضمن آن که با بچه های کوچک نیز، به خوبی ارتباط می گیرند. ژرمن شپردها بزرگ، چابک و به عنوان سگ گله شناخته می شوند. آنها باهوش ترین سگ نگهبان بوده و مهربان و بسیار هوشیار هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده سگ کین کورسو، مالینویز، دالمیشن نیز از سگ های باهوش نگهبان هستند. این را نیز باید در نظر داشت که این نژاد از سگ های نگهبان، بسیار پر انرژی بوده و به پیاده روی و زمان بازی زیادی نیاز دارند. آنها وفاداری، شجاعت و اعتماد به نفس را در شخصیت خود داشته و توانایی یادگیری دستورات، برای بسیاری از وظایف را در حد بالایی داشته و به خوبی وظایف نگهبانی خود را انجام می دهند. در سرزمین سگ ها شما هم می توانید قیمت سگ ژرمن را مشاهده کنید.

نوشتن دیدگاه