آموزش سگ دوبرمن جهت حمله

سگ دوبرمن علاوه بر دارا بودن حالت اشرافی و زیبا برای حمله و نگهبانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در باغ ها و مکان های مختلف از آن به عنوان سگ نگهبان استفاده می شود. یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد سگهای نگهبان دوبرمن از اهمیت بالایی برخوردار است، آموزش این سگ ها برای حمله صحیح است. سگ دوبرمن باید بیاموزد که چه زمانی باید حمله کند و به چه افرادی حمله کند، به همین دلیل موارد متعددی برای این موضوع اهمیت دارند و در هنگام تربیت سگ باید این موضوع برای او کاملا ملموس شود.
در این مقاله قصد داریم به آموزش سگ دوبرمن جهت حمله بپردازیم به همین دلیل اگر به دنبال نگهداری از سگ دوبرمن به عنوان نگهبان هستید، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست.
سگ دوبرمن می تواند به عنوان یک سگ نگهبان کارآیی داشته باشد و برای نگهبانی از منازل و باغات مورد استفاده قرار گیرد. این سگ علاوه بر دارا بودن هوش بالا به دلیل شکل ظاهری مناسب برای نگهبانی گزینه خوبی به شمار می رود و با شکل ظاهری نسبتاً خشن خود می‌تواند متجاوزان را از حریم منزل یا باغ دور کند.

تربیت سگ دوبرمن جهت نگهبانی

تربیت سگ دوبرمن جهت نگهبانی

اگر قرار است یک سگ دوبرمن به منظور نگهبانی استفاده شود، تربیت سگ دوبرمن جهت نگهبانی از اهمیت بالایی برخوردار می شود. یکی از مهم ترین نکات تربیتی برای نگهبانی این است که از ابتدا سگ باید به عنوان یک نگهبان به کار برده شود و سنین تولگی باید حس نگهبان بودن به او تزریق شود.
دومین نکته ای که در این مورد حائز اهمیت است، این است که سگ دوبرمن باید یاد بگیرد چگونه حمله کند و چگونه شکار خود را بگیرد.‌ برای مثال سگ باید به صورت کامل آموزش ببیند که به هیچ عنوان نباید به افراد آسیب وارد کند و تنها باید آنها را بترساند و از منطقه دور کند و یا با گرفتن قسمتی از لباس افراد مانع از ورود آنها به مکان مورد نظر شود.
سگ دوبرمنی که برای نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این که باید بداند چه زمانی باید به افراد حمله کند، باید آگاهی داشته باشد که چه زمانی باید افراد را ول کند و دیگر کار خود را ادامه ندهد به همین دلیل این موضوع نیز در تربیت سگ دوبرمن اهمیت بالایی دارد.
یکی دیگر از نکات تربیتی مهم در این زمینه این است که سگ نگهبان باید یاد بگیرد به صاحب خود و یا افرادی که مجاز به ورود به باغ و منزل هستند، حمله نکند. این افراد باید به سگ شناسانده شوند و سگ بفهمد که به هیچ عنوان نباید به این افراد حمله کند.
در برخی از موارد یاد دادن یک کد دستوری به سگ می تواند کمک کننده باشد. سگ با گرفتن کد دستوری مورد نظر باید به افراد حمله کند و یا از آنها فاصله بگیرد.

حمله کردن سگ دوبرمن به آدم

حمله کردن سگ دوبرمن به آدم

حمله کردن سگ دوبرمن به آدم اگر به منظور نگهبانی باشد، خوب است اما در برخی از موارد سگ های دوبرمن به دلیل پرخاشگری بیش از اندازه به افراد حمله می کنند و باعث آسیب رساندن به افراد مختلف می شوند. اگر سگ به خوبی تربیت شده باشد، پرخاشگر نمی شود و بی دلیل به آدم حمله نمی کند. برای تربیت سگ دوبرمن برای حمله کردن به آدم باید موارد زیر در نظر گرفته شود:
• سگ باید بفهمد که در هنگام حمله کردن به هیچ عنوان حق آسیب رساندن به فرد را ندارد.
• سگ دوبرمن با دارابودن حس بویایی قوی می تواند صاحب خود و اطرافیان او را شناسایی کند، به همین دلیل دقت به حس بویایی سگ کمک کننده است.
• بهترین زمان برای آموزش حمله کردن سگ دوبرمن به آدم در سن چهار ماهگی است.
• استفاده از مربی سگ برای تربیت سگ دوبرمن نگهبان اهمیت زیادی دارد، زیرا هرچه صاحب سگ مطالعه داشته باشد باز هم تجربیات مربی را ندارد و نمی‌تواند به راحتی کار را پیش ببرد.
مجموعه پرورش سرزمین سگها اولین و تنها دارنده مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری سگ پلیس و نگهبان از وزارت جهاد کشاورزی است. هدف این مجموعه ارائه سگ هایی با خلوص 100% و کاملا اصیل بوده که این هدف موجب رضایت خاطر و اطمینان مشتری از خرید خود و به حداقل رساندن سوء استفاده های بازار در معرفی سگهای چند رگه به جای سگ اصیل می شود.

نوشتن دیدگاه