بهترین سگ دوبرمن

سگ دوبرمن یا دوبرمن پینچر در ابتدا برای محافظت و نگهبانی پرورش داده می شد. به مرور به دلیل هوش سرشار این حیوان و استعدادی که در یادگیری داشت از آن به عنوان سگ کار استفاده شد.

برای سگ دوبرمن نمی توان اصالت مشخصی در نظر گرفت. سگ دوبرمن ترکیبی از نژاد های روتوایلر، تریر و پینجر آلمانی را دارد که به منظور رسیدن به اهداف خاصی پرورش یافته است. دوبرمن دارای ویژگی های ظاهری است که آن را نسبت به دیگر سگ ها متمایز می کند. بدن سگ دوبرمن براق و بسیار نرم است. دم کوتاه و بدن قدرتمند این سگ او را بسیار شجاع و باوقار نشان می دهد. هوش ذاتی دوبرمن باعث می شود که به راحتی بتواند استعدادهایش را بروز دهد. در صورتی که این سگ تحت آزمایش قرار بگیرد می تواند به عنوان سگ پلیس یا نگهبان، عملکردی قوی داشته باشد.
با اینکه سگ دوبرمن نزدیک به یک سده است که پرورش یافته و مورد استفاده قرار می گیرد اما در همین مدت کوتاه توانسته است با بهترین نژاد سگ ها رقابت کند و به محبوبیت بالایی دست یابد. هیبت سگ دوبرمن این تصور را به وجود می آورد که این سگ بسیار درنده و تندخو است که این ظاهر و هیبت را می توان نوعی ویژگی ذاتی برای این سگ در نظر دانست که باعث می شود متجاوز از او بترسد.
دوبرمن ها علاقه دارند که در کنار خانواده باشند و برای دفاع از خانواده بسیار مطیع و وفادار عمل می کنند. این سگ در صورتی که با افراد آشنا شود، با دوستان و آشنایان به خوبی رفتار می کند.

بهترین نژاد سگ دوبرمن کدام است؟

بهترین نژاد سگ دوبرمن کدام است؟

برای سگ دوبرمن نمی توان نژاد مشخصی را در نظر گرفت. این سگ از ترکیب چند نژاد توسط فردی به نام هرلوییس دوبرمن پرورش داده شود. این شخص یکی از ماموران جمع آوری مالیات بود و برای اینکه بتواند یک سگ محافظ در کنار خود داشته باشد به پرورش سگ دوبرمن پرداخت. دوبرمن به حدی باهوش است که به راحتی و با نگاه می تواند به مقصود صاحب خود پی ببرد . سگ دوبرمن یک سگ پلیسی و نگهبان ایده آل است .
نژاد دوبرمن دارای انرژی درونی بسیار بالایی است و تمایل دارد این انرژی را با فعالیت و جنب و جوش تخلیه کند. هم چنین بخش زیادی از این انرژی باید از طریق بازی های فکری و چالش های ذهنی برطرف شوند در غیر این صورت نژاد دوبرمن به یک سگ افسرده تبدیل می شود.
طول عمر دوبرمن ها 10 تا 12 سال است وباید در مکان هایی باشند که اجازه فعالیت و جنب و جوش داشته باشند.
نژاد سگ دوبرمن دارای ریزش موی متوسط است و مایل است که در مناطق گرمسیر فعالیت کند به همین دلیل این سگ برای فعالیت در مناطق سردسیر مناسب نیست.
پرورش دهندگان حرفه ای اخیرا موفق شده اند که نژاد این سگ را اصلاح کنند. با اصلاح نژاد سگ دوبرمن این سگ دارای انرژی بیشتری می شود و برای نگهبانی و محافظت مناسب تر است. اگر محیط مناسب برای پرورش و فعالیت سگ دوبرمن مهیا باشد می توان این سگ را در آپارتمان نیز نگهداری کرد.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

بهترین رنگ سگ دوبرمن

بهترین رنگ سگ دوبرمن

در آمریکای شمالی گوش سگ دوبرمن را می برند و دم او را کوتاه می کنند. افرادی که به دنبال سگ دوبرمن هستند، باید توله آن را از پرورش دهندگان معتبر تهیه کنند، تا مطمئن شوند این حیوان اصیل، تربیت شده و بدون مشکل است.
سگ نژاد دوبرمن را می توان در رنگ های متعددی مشاهده کرد؛ سیاه، بور مایل به قهوه ای، سگ دو رگه قهوه ای و سیاه، فندقی روشن و ... می توانند رنگ های یک سگ دوبرمن باشند.
انتخاب رنگ سگ دوبرمن می تواند بر اساس کاربرد و استفاده ای که از این سگ می شود انتخاب شود به طور مثال رنگ سیاه سگ دوبرمن می تواند با ابهت بیشتری باشد و آن را برای محافظت و نگهبانی مناسب تر نشان دهد.
ویژگی های ظاهری سگ دوبرمن به گونه ای است که با ذات وحشی این حیوان هماهنگی دارد.
برای اطلاع از انواع نژاد سگ دوبرمن، ویژگی ها، عملکرد و سایر اطلاعات می توان به مجموعه "سرزمین سگ ها" مراجعه نمود. تیم حرفه ای این مجموعه این امکان را به خریدارن می دهد تا با کسب اطلاعات بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

نوشتن دیدگاه