نگهداری از توله سگ یک ماهه

نگهداری از حیوانات خانگی از جمله توله سگ ها، اصول و قوانین خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید به بهترین نحو از توله سگ خود مراقبت کرده و مکانی امن برای او فراهم کنید، لازم است اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه به دست آورید. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با بهترین سگ قدرجونی را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید. 

نگهداری از توله سگ یک ماهه ژرمن

هرچند شما برای نگهداری از توله سگ خود هیجان زیادی دارید، اما نباید اجازه بدهید که این هیجان در فرایند مراقبت از توله سگ تان اختلالی ایجاد کند. برای مراقبت از توله خود به خوبی برنامه ریزی کنید و به اصول پایبند باشید. در ادامه ۱۰ نکته مهم در نگهداری از توله سگ ژرمن شفرد را بیان می کنیم.

  1. ابتدا مکانی مناسب و امن برای توله سگ خود فراهم کنید.
  • جای خواب آنها را در اتاقی آماده کنید که اعضای خانواده بیشتر زمان خود را در آن سپری می کنند، تا توله سگ تان مدت زیادی تنها نماند.
  • جای آنها را در گوشه ای از اتاق و دور از شلوغی قرار دهید.
  • مطمئن شوید جای شان از اشیاء خطرناک همچون بخاری دور است.
  • مکانی برای قرار دادن ظرف آب و غذای آنها اختصاص دهید که هنگام خوردن و آشامیدن کسی مزاحم توله سگ تان نباشد.

نگهداری از توله سگ یک ماهه ژرمن

  1. اطلاعات مورد نیاز را به آنها آموزش دهید.
    برای نگهداری از توله سگ ژرمن، باید نقش یک معلم را نیز ایفا کنید. توله سگ های ژرمن به دنبال یادگیری نحوه ارتباط با شما و فهمیدن خواسته های شما هستند. بهتر است ابتدا کلمات کلیدی مورد نیاز همچون: بشین، برویم، بایست، نه و... را با آنها تمرین کنید و از این راه با آنها ارتباط بگیرید.
  2. غذای مناسب را برای توله سگ خود تهیه کنید.
    سلامتی، طول عمر، و میزان انرژی سگ شما، به کیفیت غذای آن بستگی دارد. شما باید غذایی را انتخاب کنید که مناسب سن و گونه ی سگ شما باشد. غذای نامناسب و ناکافی باعث ایجاد بیماری و رفتارهای پرخاشگرانه در سگ می شود. توله زیر دو ماه به ۴ وعده غذایی نیاز دارد که با فاصله یکسان در طول شبانه روز تقسیم بندی شده اند. همچنین، زمان مناسب برای هر وعده حدود ۱۵ دقیقه است.
    اگر توله سگ شما سالم باشد و برنامه غذایی او به درستی رعایت شود، باید وزن متناسب با سن خود را داشته باشد. میانگین وزنی توله یک ماهه ژرمن ۲.۵ الی ۴ کیلوگرم است.
  3. بازی با توله سگ را در برنامه خود قرار دهید.
    با بازی کردن با توله سگ تان رفتارهای مناسب را به او آموزش دهید. از اسباب بازی هایی مانند توپ و یا بازی های ذهنی مانند پازل سگ ها استفده کنید.

نگهداری از توله سگ یک ماهه ژرمن

  1. ساعت خواب و استراحت توله سگ خود را به هم نزنید.
    سگ شما برای داشتن آرامش و سلامتی به استراحت کافی نیاز دارد. توله سگ ژرمن حدود شش هفته ی اول که آن را به خانه برده اید، به طور میانگین شبانه ۶ ساعت می خوابد. موارد زیر به توله سگ شما کمک می کنند که خوابی مناسب داشته باشد:
  • مکان خواب سگ تان را تمیز کرده و اشیاء اضافه را از آن دور کنید.
  • یک نور ملایم در مکان خوابش روشن کنید که در تاریکی مطلق نباشد.
  • فضایی آرام برای خوابش فراهم کنید.
  • نسبت به برنامه های روزانه توله سگ خود پایبند باشید.

یکی از ویژگی های خوب توله سگ های ژرمن این است که آنها به سرعت روتین جدید خود را یاد می گیرند. اگر توله شما در انجام هر یک از برنامه های روزانه از جمله: غذا خوردن، بازی کردن و تمرین کردن اشتباه کرد، نیازی نیست او را تنبیه کنید. شما باید تنها با تشویق توله خود هنگام انجام کارهای درست، او را آموزش دهید.

  1. روزانه ورزش های سبک و کوتاهی برای توله خود در نظر بگیرید.
    حرکت های کششی آهسته از جمله ورزش هایی است که برای توله یک ماهه مناسب بوده و به سلامت او کمک می کند.

نگهداری از توله سگ یک ماهه ژرمن

  1. تمرینات ذهنی و آموزش را جزء برنامه های اصلی توله سگ تان قرار دهید.
    این تمرینات از بروز رفتارهای نامناسب مانند پارس کردن بی رویه سگ شما جلوگیری کرده و به او آرامش و قدرت تمرکز می-دهد.
  2. با ابزار بهداشتی و درمانی توله سگ آشنا شوید.
    توله شما روزانه به نظافت احتیاج دارد، بنابراین بهتر است با ابزار مخصوص نظافت آشنا شوید که این کار را به بهترین نحو انجام دهید. به عنوان مثال: برای شانه کردن موهای توله سگ تان بهتر است از دستکش های مخصوص استفاده کنید که جنس بسیار نرمی داشته و مناسب این کار هستند.
    شما می توانید توله خود را از هفته سوم حمام کنید. حتما از شامپوهای مخصوص با پی اچ مناسب سگ ها استفاده کنید.
  3. جهت حفظ سلامت توله سگ تان، مطمئن شوید که عمل واکسیناسیون به طور کامل و سروقت انجام می شود.

زمان راه رفتن توله سگ

شما می توانید توله سگ ژرمن خود را از هشت ماهگی به پیاده روی ببرید. ابتدا با ده دقیقه پیاده روی آرام در روز شروع کنید. سپس ماهانه پنج دقیقه به زمان پیاده روی اضافه کنید. اگر توله شما نشانه هایی از خستگی همچون دراز کشیدن، به عقب برگشتن و یا ایستادن زیاد از خود نشان داد، به پیاده روی پایان دهید. هرگز سگ خود را وادار به راه رفتن نکنید. این کار باید برای توله شما همچون یک سرگرمی بوده و باید با لذت و به آرامی انجام شود.

زمان راه رفتن توله سگ

نگهداری از توله سگ دو ماهه

با بزرگ شدن توله سگ شما، رژیم غذایی و برخی دیگر از برنامه های او نیز تغییر می کند.

  • توله ژرمن از هشت تا نه ماهگی به سه وعده غذایی در طول شبانه روز نیاز دارد که باید با فاصله زمانی یکسان مصرف شوند.
  • وزن مناسب توله دوماهه نر ۶ الی ۹ کیلوگرم و توله ماده 5 الی ۷.۵ کیلوگرم است.
  • باتوجه به اینکه توله دوماهه به تازگی شروع به راه رفتن کرده، باید به خوبی از او مراقبت شده و از خسته کردن او پرهیز شود.

این روزها افراد بسیاری علاقه به نگهداری از حیوانات خانگی ازجمله سگ ها دارند. در این نوشته سعی داشتیم شما را با برخی از اصول نگهداری از توله سگ ژرمن شفرد که یکی از گونه های محبوب سگ هاست، آشنا کنیم تا اگر شما نیز از علاقه مندان این گونه هستید، بتوانید عملکرد بهتری در نگهداری از توله خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نژاد و سایر نژادها، و همچنین خرید سگ از مرجعی معتبر، به وبسایت سرزمین ‌سگ ها مراجعه کنید.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه