روتوایلر جزء نژادهای باهوش است که به آموزش و یادگیری علاقه نشان می‌دهد. سگ روتوایلر بسیار اجتماعی و پرانرژی است و در صورتی که در هشت هفته اول زندگی به درستی تربیت گردد می تواند به عنوان یک سگ بی‌نظیر در خانه نگهداری شود. این سگ زیبا و شجاع به مراقبت حرفه‌ای نیاز دارد، به طوری که توصیه می‌شود در ماه‌های اول زندگی خود تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد. شما می‌توانید با پیروی از روش‌های نگهداری توله سگ روتوایلر این سگ باهوش را به عنوان یک عضو مهربان و وفادار خانواده مبدل کنید. با توجه به اینکه روتوایلرها به سرعت رشد می‌کنند، حفظ رژیم و تغذیه مناسب می‌تواند نقش حیاتی در زندگی آنها ایفا کند. تغذیه متعادل و مطلوب باعث می‌شود استخوان بندی آن ها دچار مشکل نشود و عضلانی‌تر شوند. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با بهترین سگ قدرجونی را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید.  

بیماری‌های سگ های نژاد روتوایلر

از شایع‌ترین بیماری‌های سگ های نژاد روتوایلر می‌توان به بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های مربوط به رحم، اسهال پاروویروس و مشکلات اسکلتی-عضلانی اشاره کرد. در این نژاد باهوش، اختلالات خاصی نظیر پرخاشگری (7.46٪)، اضافه وزن (7.06٪)، آرتریت (4.69٪) و عفونت گوش (6.14٪) مشاهده شده است. عفونت پوستی حاد (4.05%) نیز یکی دیگر از بیماری‌های شایع روتوایلرها است که در سگ‌های نر بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر این، اختلال مفاصل (01/12 درصد) بیماری‌های پوستی (96/10 درصد) و مشکلات دستگاه گوارش (87/8 درصد) نیز در رتوایلرها دیده می‌شود.

آشنایی با شرایط نگهداری از سگ روتوایلر

آشنایی با شرایط نگهداری از سگ روتوایلر

با توجه به اینکه یک توله سگ روتوایلر با سرعت بسیار زیاد بالغ می شود، این نژاد براش افزایش رشد، حفظ سلامت و آزادسازی انرژی به ورزش و تمرین بدنی روزانه نیاز دارد. بهتر است یک سگ روتوایلر روزانه حداقل 30 دقیقه در فضای آزاد پیاده روی کند. تمرینات همراه با بازی نقش مؤثر در متعادل کردن سطح انرژی آنها دارد. استفاده از اسباب‌بازی‌های مخصوص سگ نیز برای ایجاد سرگرمی پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که پیاده روی و بازی می‌تواند در افزایش هوش این سگ‌های مستعد مؤثر باشد. سگ روتوایلر نیاز به برنامه نظافتی دقیق دارد. به عنوان مثال، شانه کشی روزانه به ویژه در فصل‌های ریزش مو حتماً باید انجام شود. این سگ‌های باهوش باید سالانه چهار تا پنج بار حمام کنند. با وجود اینکه توصیه می‌شود در صورت استشمام بوی بد و یا مشاهده کثیفی تعداد استحمام باید افزایش پیدا کند، فراموش نکنید که حمام کردن بیش از حد این نژاد، باعث از بین رفتن چربی پوست و در نتیجه ریزش موهایشان می‌شود. از مهم‌ترین مسائل مرتبط با شرایط نگهداری از سگ روتوایلر می‌توان به غذای آنها اشاره کرد. بهترین راه برای انتخاب رژیم غذایی مناسب سگ روتوایلر مشورت با دامپزشک حرفه‌ای است.

نحوه نگهداری از پوشش بدن روتوایلرها

نحوه نگهداری از پوشش بدن روتوایلرها

گرچه روتوایلرها مانند سگ‌های افغان دارای موی بلند نیستند، اما به دلیل برخورداری از موهای ضخیم، نیازمند مراقبت جدی هستند. شانه کشی، استحمام، خشک نگه داشتن پوشش بدن، رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی، مقابله با انگل و تمیز کردن چشم‌ها، مواردی هستند که در نگهداری از پوشش بدن روتوایلرها رعایت می‌شوند. روتوایلرها دارای دو لایه مو هستند. لایه بیرونی که اندازه طولی متوسطی دارد، ضخیم و متراکم است و روی بدن سگ به صورت کاملاً صاف قرار می‌گیرد. لایه زیرین که از موهای ریزتر و متراکم‌تری تشکیل شده است و باعث افزایش ضخامت کلی موهای بدن روتوایلر می‌شود. شما می‌توانید با شانه کشی روزانه، استحمام در زمان‌های مناسب، تغذیه مناسب و انجام تمرینات بدنی از پوشش این سگ‌های قدرتمند مراقبت کنید.

میزان فعالیت‌های بدنی سگ روتوایلر

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، روتوایلرها سگ‌های فعال و پرانرژی هستند که در صورت تخلیه نشدن انرژی، غمگین یا پرخاشگر می‌شوند. این سگ‌ها باید روزانه 2 ساعت بدوند و تمرین بدنی داشته باشند. این نژاد سگ به عنوان نیروی کار در مزرعه کار می‌کند، در نتیجه از قوای بدنی منحصر به فردی برخوردار است. اگر زمان کافی برای دویدن با این سگ‌های عضلانی را دارید برای تهیه توله روتوایلر به سرزمین سگ‌ها مراجعه کنید. میزان فعالیت های بدنی سگ روتوایلر بر اساس سن سگ تعیین می‌شود. تا زمانی که سگ روتوایلر به رشد مناسب استخوان‌ها، عضلات و رباط‌ها نرسیده باشد، فعالیت بدنی زیاد می‌تواند برایش خطرناک باشد. این بدان معناست که ورزش شدید و زودهنگام می‌تواند به این سگ آسیب جدی وارد کند. روتوایلرها از فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی و دویدن لذت می‌برند. بازی‌های تعاملی نظیر طناب کشی، و فریزبی از محبوب‌ترین بازی‌های روتوایلرها به شمار می‌روند.

نکات مربوط به تغذیه سگ های روتوایلر

نکات مربوط به تغذیه سگ های روتوایلر

سن مهم‌ترین عامل تعیین کننده تغذیه سگ‌های روتوایلر است. به عنوان مثال یک توله سگ روتوایلر نباید پیش از 8 هفتگی از شیر گرفته شود. با توجه به اینکه چاقی و اضافه وزن یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامتی این نژاد شناخته می‌شود، لازم است برای تهیه یک رژیم غذایی مناسب به دامپزشک مراجعه شود. یک سگ روتوایلر باید به صورت روزانه به اندازه کافی کلسیم، فسفر، فیبر، چربی و پروتئین دریافت کند. به عنوان مثال، این سگ‌های شگفت انگیز به طور روزانه نیازمند مصرف 22 الی 26% پروتئین هستند. از دادن شکلات، نارگیل، انگور، استخوان و گوشت خام، شیر و لبنیات، سیر و پیاز به روتوایلرها خودداری کنید. 

اگر قصد خرید سگ از این نژاد قدرتمند را دارید، بهترین گزینه، سرزمین سگ ها است. این مجموعه با داشتن مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌ هایی سالم و دارای تربیت مناسب را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید. 

 

 

نوشتن دیدگاه