هزینه نگهداری سگ در خانه

سگ ها حیوانات با وفا و باهوشی هستند که برای نگهبانی، عملیات پلیسی، نجات و ... به انسان ها کمک می کنند. این حیوانات به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند در بین عموم بسیار محبوب هستند و افراد زیادی به نگهداری از آن ها علاقه دارند. در واقع برای نگهداری از سگ ابتدا باید هزینه های نگهداری سگ در خانه را دقیق بررسی و محاسبه کرد، و در صورت داشتن امکانات لازم، سگ مورد نظر خود را خریداری کرد. هزینه نگهداری سگ در ایران با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و ... ثابت نیست و نمی توان عدد دقیقی برای این امر در نظر گرفت؛ از این رو تمام برآوردها به صورت کلی و حدودی هستند. به طور کلی هزینه های نگهداری سگ در خانه شامل خرید سگ، واکسیناسیون، تغذیه، جای خواب، ظرف غذا، باکس حمل، اسباب بازی، لوازم بهداشتی، قلاده، تعرفه های دام پزشکی، بیمه درمانی، عقیم سازی و هزینه های جانبی دیگر می شود؛ که برآورد هر یک از این موارد، بسته به موارد مختلف، کاملا متفاوت است. با این تفاسیر هزینه نگهداری انواع سگ ها با هم متفاوت است. به عنوان مثال ارزان ترین قیمت توله سگ 3 میلیون تومان است که با احتساب دیگر هزینه ها برای نگهداری به 8 تا 10 میلیون نیاز است. اما اگر توله مورد علاقه شما پامرانین است، حداقل به 60 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سگ مولد با کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها تماس بگیرید.

برای نگهداری سگ در خانه چه مواردی را باید در نظر گرفت

برای نگهداری سگ در خانه چه مواردی را باید در نظر گرفت

سگ ها حیوانات زیبا و وفاداری هستند که نیاز به حمایت دارند و نباید بدون برنامه ریزی و هزینه های نگهداری اقدام به خرید این حیوانات کرد. زیرا اگر از پس از مدتی از پس هزینه های نگهداری آنها بر نیایید، مجبور به رها سازی آن ها در خیابان، جنگل و یا فرستادن به مراکز مراقبت از سگ ها خواهید شد. سگ ها به دلیل خصوصیاتی که دارند به سرعت با صاحبانشان خو می گیرند و به سختی می توانند آن ها را فراموش کنند. لذا برآورد کمترین و بیشترین هزینه نگهداری از سگ موردنظرتان، بسیار اهمیت دارد و به شما در تصمیم گیری درست کمک می کند. در کل برای نگهداری سگ در خانه باید نکات مهمی را در نظر بگیرید؛ زیرا این نگهداری فقط شامل تغذیه سگ نمی شود، بلکه مسئولیت بزرگی است که باید به نحو احسن انجام شود. به طور کلی برای نگهداری سگ در خانه باید اصول زیر را در نظر گرفت:

  • مناسب سازی محیط خانه
  • آموزش و تربیت
  • رعایت روال ثابت روزانه
  • تغذیه مناسب و به موقع
  • جای خواب اختصاصی و مناسب
  • رعایت سلامت و بهداشت
  • تهیه وسایل بازی مناسب
  • رعایت سلامت دندان ها
  • معنی کردن حرکات سگ
  • و ....

هزینه ماهانه نگهداری سگ

هزینه ماهانه نگهداری سگ

هزینه ماهانه نگهداری سگ ها بسته به نژاد، سن و ... متفاوت است. قبل از خرید، باید جزئیات کاملی در مورد این هزینه ها داشته باشید. در واقع برخی معتقدند که برای نگهداری سگ، به هزینه بالایی نیاز است، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نگهداری از این حیوانات می تواند نوعی سرمایه گذاری باشد. هزینه ماهانه نگهداری سگ، کاملا نسبی است و باید تمام هزینه های مورد نیاز سگ را در نظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. البته روش های مختلفی برای صرفه جویی در هزینه ماهانه نگهداری سگ ها وجود دارد که در صورت نیاز می توان از آن ها استفاده کرد. برای برآورد هزینه ماهانه نگهداری سگ باید عواملی مانند اندازه و سن سگ، منطقه زندگی، سبک زندگی، نیازهای سگ و ... را در نظر گرفت. اگر از ابتدا سگ پرورش دیده و خالصی را خریداری نمایید در طولانی مدت هزینه کمتری برای نگهداری آن متحمل خواهید شد؛ زیرا این سگ سالم تر است. با توجه به نیاز سگ به واکسن، داروی پیشگیری، تعداد ویزیت در ماه، نوع معاینه و ...، هزینه ماهانه دامپزشکی آن ها کاملا متنوع است و می تواند از یک تا چهار میلیون تومان متغیر باشد. دقت کنید در ماه های اول نگهداری، هزینه ها دو برابر خواهند بود و به مرور در سال های بعد این هزینه ها کاهش پیدا می کنند. هزینه ماهانه نگهداری این حیوانات بسته به کیفیت مواد، مرغوبیت وسایل، رژیم درمانی، نظافت شخصی، کلاس های آموزشی، مکان نگهداری و ... کاملا متفاوت است.

حدود هزینه سالانه نگهداری سگ

حدود هزینه سالانه نگهداری سگ

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد نمی توان به صورت دقیق هزینه ماهانه یا سالانه نگهداری از سگ ها را برآورد کرد زیرا هزینه نگهداری این حیوانات بسته به عوامل زیادی متفاوت است و هر فرد با توجه به نژاد سگ، نحوه نگهداری، رژیم غذایی و ... برای نگهداری سگ، هزینه های متفاوتی را متحمل می شود. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، هزینه های سالانه نگهداری سگ به صورت حدودی برآورد شده اند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • هزینه های دامپزشکی از 7 تا 18 میلیون تومان
  • هزینه های آموزش از 500 هزار تا 2 میلیون تومان
  • هزینه های تهیه دارو از یک تا 7 میلیون تومان
  • هزینه نظافت از 500 هزار تا 7 میلیون تومان
  • هزینه اجاره پانسیون موقت از یک میلیون تا 4 میلیون تومان
  • و ....

هزینه های مرتبط با سلامت سگ

هزینه های مرتبط با سلامت سگ

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از سگ ها، سلامت آن ها است. هزینه های مرتبط با سلامت سگ، بسیار متنوع است و نمی توان قیمت ثابتی را برای هزینه سلامت این حیوانات در نظر گرفت. در نگهداری از سگ باید مراقبت های معمول دامپزشکی را به صورت ماهانه انجام داد. علاوه بر این، برای حفظ سلامتی آن ها آزمایش های سالیانه را به طور کامل انجام داد و از سلامت دندان های آن ها غافل نشد. در کل هزینه های مرتبط با سلامت سگ شامل هزینه های دامپزشکی، داروهای پیشگیری، مکمل های مورد نیاز و ... می شود. تعرفه این هزینه ها بسته به عوامل مختلفی در حال نوسان هستند و سالانه با توجه به خدمات ارائه شده، این تعرفه ها افزایش پیدا می کنند. برای برآورد هزینه های مرتبط با سلامت سگ، باید هزینه ویزیت، واکسن، مشاوره، صدور شناسنامه، صدور گواهی سلامت و ... را نیز محاسبه کرد. دقت کنید در صورت خرید و نگهداری از سگ نر، باید هزینه عقیم سازی او را نیز در نظر داشته باشید.
اگر شما هم قصد خرید سگ دارید، با مراجعه به وبسایت سرزمین سگ ها، علاوه بر خرید سگ از مرکزی قابل اعتماد، اطلاعات مورد نیاز خود را در خصوص نگهداری از آن، بیابید.

نوشتن دیدگاه