جامع ترین راهنمای غذای سگ گلدن رتریور | هرآنچه باید درباره عذای گلدن رتریور بدانید

هنگامی که قصد خرید و نگهداری از حیوان خوانگی موردنظر خود را دارید(سگ، گربه، خرگوش و...) حتما باید از شرایط نگهداری آن مطلع بشید که یکی از مهم ترین این شرایط وعده غذایی آن است؛ الخصوص در نژادهای مختلف میزان اهمیت در کیفیت و حجم وعده غذایی تغییر می کند. سگ گلدن رتریور از جمله نژادهایی است که بسیار علاقه به خوردن دارد؛ به طوری که اگر او را آزاد بگذارید، می تواند وعده غذایی یک سال خود را در یک ماه تمام کند و همین قضیه باعث چاقی زیاد او می شود. به طوری که که در ادامه این فرایند ممکن است دردهای مفصلیِ او و سایر بیماری های دیگر شروع شود؛ پس توجه به میزان وعده غذایی، کیفیت و تنوع آن از مهم ترین شرایط نگهداری سگ رتریور محسوب می شود.
در این مقاله با نژاد سگ رتریور، غذای سگ گلدن رتریور، مقدار غذای سگ گلدن رتریور، غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور، غذای توله سگ گلدن رتریور، مقدار غذای توله سگ گلدن رتریور،و میزان تشویقی سگ گلدن رتریور آشنا خواهیم شد.

غذای سگ گلدن رتریور چیست؟

غذای سگ گلدن رتریور چیست؟

وزن گلدن رتریور در نر ها بین 27 تا تا 35 و در ماده ها بین 25 تا 32 کیلوگرم است، این نژاد استخوان بندی درشت و تحرک بالا دارد و در نتیجه به پروتئین بسیار بالایی احتیاج دارد پس غذای او باید متشکل از گوشت باشد( گوشت گوسفند، گوساله، مرغ، ماهی، شترمرغ). وعده غذایی سگ گلدن رتریور باید ترکیبی از غذای خشک و تر(کنسروهای مخصوص) باشد؛ اگر درصد بالایی از وعده رتریور را غذای تر باشد، دندان های او به سرعت پوسیده می شود. همچنین اگر تماما غذای خشک به او بدهید تمام مواد مغذی موردنیازش را در وعده غدایی دریافت نمی کند پس قاعده ای در میزان ترکیب غذای خشک و تر به شکل تقربی قراردادند آن است که میزان غذای خشک در یک وعده 80 درصد و غذای تر 20 درصد باشد.
سگ گلدن رتریور در وعده غذایی خود علاوه بر پروتئین به کربن هیدرات و چربی نیز نیاز دارد. پروتئین، بهتر است میزان پروتئین موجود در غذای رتریور حدودا 30 درصد باشد. این 30 درصد بهترین و ایده آل ترین قسمت از غذای او را تشکیل می دهد که علی القائده باید در کیفیت آن نیز دقت کرد. کربن هیدرات، کربن هیدرات موجود در غذای سگ گلدن رتریور بین 25 تا 30 درصد است که این میزان بسته به تحرک، فعالیت بدنی و سن رتریور تغییر میکند.
چربی، استفاده از هر نوع چربی در غذای رتریور خطرناک است و منظور از چربی در این جا اسیدهای چربی امگا 3 و امگا 6 است که به جلوگیری از ریزش مو و کچلی و روشن شدن پوست او کمک می کند و میزان چربی موجود در وعده غذایی رتریور باید بین 12 تا 18 درصد باشد. بهتر است برای حفظ تعادل بین این ترکیب ها از غذای تجاری استفاده کنید که از گوشت و مرغ و بوقلمون و ماهی تشکیل شده است؛ همچنین می توان در وعده غذایی از غلاتی چون برنج قهوه ای و جو سبوس دار استفاده کرد.
از غذاهایی که می توان در منزل برای سگ گلدن رتریور تهیه کرد برنج قهوه ای پخته شده و گوشت است اما باید دقت داشت که نمک و ادویه در غذا نباشد چراکه موجب اسهال او می شود؛ همچنین باید کنترل کرد که او از ضایعات سفره کمتر استفاده کند الخصوص استخوان پخته شده و غذاهای چرب و پرادویه.

مقدار غذای سگ گلدن رتریور چقدر است؟

مقدار غذای سگ گلدن رتریور چقدر است؟

وعده غذایی سگ گلدن رتریور ارتباط مستقیمی با سلامت او دارد، چراکه این سگ بسیار علاقه به خوردن دارد و اگر مقدار غذای او کنترل نشود علاوه بر چاقی تأثیرات منفی دگیری در او چون کم تحرکی، کاهش عمر و شکستن مداوم دست و پا مشاهده خواهد شد. پس دسترسی آزاد او را به مواد غذایی ازبین ببرید و همیشه آب مورد نیاز او را در اختیارش قرار دهید.
هر چند مقدار غذای سگ گلدان کاملا به سن، میزان درشتی، وضعیت سلامتی و تحرک بستگی دارد و برای آنکه این مقدار دقیق تر تعیین بشود بهتر است به دامپزشک او مراجعه کنید، اما به طور عمومی مقدار غذای مورد نیاز او 2 تا 3 لیوان غذای خشک است. بهتر است برای آنکه از نفخ سگ گلدن رتریور جلوگیری شود همین مقدار غذا (با تایید دامپزشک) برای او در نظر گرفته شود. هرچند در فصل های مختلف اشتها و میزان نیاز او به غذا فرق می کند. مثلا در زمستان به خاطر کم تحرکی، سگ به کالری کمتری احتیاج دارد؛ در نهایت برای سگ های فعال گلدن رتریور 1353 تا 1740 کالری و برای سگ های کم فعالیت 989 تا 1272 کالری در نظر گرفته شده است.

غذای خشک مناسب توله گلدن

یکی از محبوب ترین نژاد سگ اسکاتلندی که به خاطره هوش بالا، توانایی در یادگیری، صورت و چشم های معصوم و مهربانش و در آخر موهای مسی و طلایی خود شهرت پیدا کرده است. سگ گلدن رتریور از جمله سگان ورزشی با جثه بزرگ و استخوان بندی درشت محسوب می شوند که به تحرّک و بازی، مخصوصاً ورزش های آبی و شکار(پیداکردن شکار و بازگرداندن) علاقه دارد. به خاطر توانایی و سرعت بالا در یادگیری می تواند همراه خوبی برای خانواده، بچه ها، به خصوص افراد کم توان مانند سالمندان یا بیماران و نابینایان باشد.
سگ گلدن رتریور بسیار باوفا و مهربان است خوی تهاجمی ندارد و در برابر تمایل بالایی به جلب رضایت صاحب خود دارد. او دیدبان بسیار خوبی است و ورود افراد غریبه را با پارس کردن به صاحبان خود گزارش می دهد.

غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور چیست؟

غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور چیست؟

این سگ عاشق گوشت است و موادی غذایی که پروتئین کافی را در بربگیرد. حتما باید کنترل کرد که این مواد سالم، تا حد امکان طبیعی و بدون مواد افزودنی باشد؛ چربی در این غذا باید کنترل شده باشد و در از نهایت کلسیم و منیزیم در غذای او به شکل متعادل برای سلامت مفاصل استفاده شود.

غذای توله سگ گلدن رتریور چیست؟

مقدار غذا و نوعی غذایی که به توله سگ رتریور داده می شود در سلامت و طول عمر ومیزان تحرک او در جوانی و پیری اثر مستقیم دارد. توله سگ گلدن رتریور باید تا سن 6 تا 8 ماهگی از شیر مادر تغذیه کند، جدا کردن مادر از توله در مدت زمان اصلا به صلاح توله نیست؛ چرا که هیچ شیری جز شیر آغوز مادر برای او مناسب نیست. در صورتی که به هر دلیلی مادر نباشد باید از شیرخشک مخصوص سگ استفاده کرد و اگر آن نیز در دسترس نبود به سراغ شیر خشک انسانی اما بدون لاکتوز بروید و از شیشه شیر مخصوص سگ استفاده کنید.
در نهایت حتما باید توله سگ نزد دامپزشک برده شود و مقدار و نوع غذایش مشخص شود. همچنین ساعت و تعداد دفعات وعده غذایی توله سگ باید منظم باشد چرا که همین، خود یک روش برای تربیت اوست که قطعا بهتر است از کودکی آغاز شود.

مقدار غذای توله سگ گلدن رتریور چقدر است؟

مقدار غذای توله سگ گلدن رتریور چقدر است؟

توله سگ گلدن رتریور از 12 تا 24 ماهگی رشد نمی کند، بنابراین نباید میزان غذای مادر یا سگ بالغ را با توله یکسان قرار داد. او تا 8 ماهگی تنها به شیر مادر نیاز دارد اما در 3 تا 4 ماهگی می توان علاوه بر شیر به او غذای کمکی هم داد که البته باید مقدار آن به نسبت شیر کمتر باشد. به طوری که غذای اصلی او نشود و توله به خوردن آن عادت نکند؛ پس از این مدت دیگر توله نیازی به شیر ندارد اما غذای او باید نرم و له باشد، مثل گوشت پخته شده در برنج (برنج را له کرده و با آبگوشت به او بدهید؛ توجه داشته باشید که خود گوشت را توله نخورد) و تا دو ماه بعد کم کم غذای خشک و جامد جایگزین شود.
با رسیدن به 6 ماهگی کم کم می توانید از غذای تر مثل گوشت گوساله و گوسفند و مرغ به او بدهید اما دقت داشته باشید اگر حجم غذای تر در وعده غذایی او زیاد شود برای لثه و پوسیدگی دندان هایش ضرر دارد. در مجموع توله سگ رتریور باید در طول روز تقریبا 3 وعده غذایی داشته باشد که مجدد مثل سگ بالغ این وعده غذایی به اندازه بدنی و میزان تحرک و جنسیت توله دارد.

 تشویقی سگ گلدن رتریور

 تشویقی سگ گلدن رتریور

یکی از موثرترین راه ها برای تربیت و آموزش سگ، دادن غذای تشویقی مورد علاقه اوست، اما باید میزان این غذای تشویقی کنترل شود و اگر دیدید که سگ شما درحال چاق شدن است غذای تشویقی را یا بسیار کم کرده یا تا مدتی قطع کنید تا از چاقی مفرط او جلوگیری شود. شما می توانید سگ گلدن رتریور اصیل را از سایت سرزمین سگ ها خریداری نمایید. کارشناسان و مربی های مجموعه ما شما را به صورت کامل پس از خرید شما را راهنمایی خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه