آموزش تربیت سگ هاسکی

سگ هاسکی از جمله نژادهای محبوب در میان علاقه مندان به این حیوان به شمار می‌رود. اگر تصمیم گرفته‌اید که سگ هاسکی خریداری کنید، قبل از هر چیز باید خود را برای تربیت این سگ مهیا نمایید. سگ هاسکی به عنوان یک نژاد بسیار زیبا با رفتار منحصر به فرد شناخته می شود. این سگ از جمله حیوانات جذاب و دوست داشتنی است که زندگی کردن در کنار آنها می تواند حسی خوب برای علاقه مندان به حیوانات فراهم نماید. تمام این موارد به شرطی فراهم می شوند که بتوانید طرز رفتار و تربیت کردن آنها را فرا بگیرید. آنچه مسلم است سگ هاسکی یک سگ با تربیت پذیری بالا بوده و می تواند یک دوست فرمان بردار و وفادار برای شما باشد. با وجود این که هاسکی ها از مناطق یخ زده و سرد سیبری آمده اند، ولی به عنوان یک نژاد خونگرم شناخته می شوند. به همین علت تجربه دلپذیر داشتن یک حیوان خانگی را می توانید با خرید سگ هاسکی برای خود فراهم کنید.

بهترین زمان برای تربیت سگ هاسکی

بهترین زمان برای تربیت سگ هاسکی

تربیت سگ هاسکی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمینه باید بدانید که انتخاب بازه زمانی مناسب برای آموزش و تربیت این نژاد، فوق العاده حائز اهمیت است. صاحبان سگ باید به بازه زمانی که برای تربیت هاسکی انتخاب می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند. معمولا تربیت سگ را از دو تا پنج ماهگی آغاز می کنند. با توجه به اینکه در این بازه زمانی سگ هاسکی آمادگی دریافت هرگونه آموزش را دارد، می توانید به خوبی مواردی که در نظر گرفته اید را به آنها آموزش دهید. از نظر متخصصان رفتار شناسی و دامپزشکان، سن دو ماهگی سگ هاسکی یک بازه طلایی برای شروع آموزش به این سگ ها به شمار می‌رود. سعی کنید آموزش های پایه را از هفته هفتم آغاز کنید. شروع کار با دستورات ساده باشد. پس از آن می توانید نکات کاربردی تر را مد نظر قرار دهید.

چگونه سگ هاسکی را تربیت کنیم

اگر قصد دارید به خوبی سگ هاسکی را تربیت کنید، سعی کنید در طول آموزش ثابت قدم باشید. گاهی اوقات سگ ها متوجه منظور شما نمی شوند. به همین علت سعی کنید برای آموزش و تربیت سگ هاسکی و تشویق به منظور انجام کاری، یک پاداش برای آن در نظر بگیرید. از نکات مهم برای تربیت سگ هاسکی خسته نکردن آن است. اگر تشخیص می دهید که سگ از برآوردن خواسته هایی که دارید، عاجز است، به هیچ عنوان او را سرزنش نکنید. بهتر است برای تربیت و آموزش سگ هاسکی منصف باشید. حساسیت بسیار بالای نژاد هاسکی موجب می شود که اگر در تربیت کردن آنها به خوبی عمل نکنید، رابطه ای سرد بین شما ایجاد شود.

جلوگیری از خروج هاسکی هنگام باز بودن در

جلوگیری از خروج سگ هاسکی هنگام باز بودن در

یکی از موارد مهمی که با خرید سگ هاسکی و نگهداری از آن متوجه می شوید، تمایل به خروج از درب منزل است. بسیاری از هاسکی ها به طور غریزی هنگامی که با باز شدن درب منزل مواجه می‌شوند، اقدام به فرار می‌کنند. برای مقابله با این کار باید به خوبی با آموزش های لازم به سگ هاسکی بفهمانید که به هیچ عنوان حق خروج از منزل را ندارد. به همین علت سعی کنید یک قلاده را به دور گردن او بیاندازید. پس از این کار می توانید درب را باز کنید. چنانچه سگ هاسکی قصد فرار از درب را داشته باشد، می توانید با گفتن کلمه نه، به او بفهمانید که اجازه خروج از منزل را ندارد. این آموزش را تا هنگامی که سگ شما به خوبی بفهمد حق خروج از منزل به هنگام باز بودن درب را ندارد، ادامه دهید.

آموزش نحوه درست جویدن به سگ هاسکی

هنگام تربیت سگ هاسکی و نژادهای دیگر به نکات جالبی برخورد خواهید کرد. یکی از موضوعاتی که در تربیت و آموزش سگ هاسکی اهمیت بالایی دارد، نحوه جویدن آنها است. شما باید به خوبی سگ هاسکی را متوجه کنید که در هنگام استرس، حق گاز گرفتن هر چیزی را ندارد. نژاد هاسکی به گونه‌ای است که معمولا برای رهایی از استرس ترجیح می دهد روی به جویدن اشیای مختلف بیاورد. با توجه به اینکه سگ هاسکی قدرت تشخیص ندارد، به هنگام مواجهه با این شرایط ممکن است با گاز گرفتن اشیای سفت به دندان های خود آسیب وارد کند. معمولا در این شرایط توصیه می شود با استفاده از عصاره فلفل، اشیای سفت و مضر را اسپری کنید تا هنگام جویدن آنها بلافاصله از ادامه کار منصرف شود. این شرایط کمک می کند که به هنگام مواجهه با استرس، سگ هاسکی دیگر به سراغ چنین اشیایی نرود.

آموزش نحوه درست جویدن به سگ هاسکی

مانع حفاری کردن خاک توسط هاسکی شوید

یکی از سوالات مهمی که در آموزش و تربیت سگ هاسکی معمولا مدنظر قرار می گیرد این است که چگونه سگ را تربیت کنیم که دیگر به سراغ حفاری زمین نرود. هاسکی ها به واسطه علاقه فراوانی که به کندن زمین دارند، معمولا به دنبال شرایطی برای انجام این کار هستند. هاسکی ها این عمل را به منظور پنهان کردن مدفوع خود انجام می دهند. یکی از نکاتی که در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند، حصار کشیدن دور باغچه  است. سرعت عملکرد بسیار بالای هاسکی در کندن زمین موجب می شود که از شرایط استفاده کنند و از زیر حصار نیز راهی برای ورود پیدا نمایند. سگ هاسکی برای فرار و همچنین سرگرمی نیز به دنبال حفاری است. استفاده از اسباب بازی و انجام بازی های مختلف می تواند ذهن سگ هاسکی را مشغول کند که از حفاری دور شود. علاوه بر این، ورزش منظم مانند پیاده روی نیز موجب خستگی سگ هاسکی می شود. به این ترتیب می‌توانید یک مانع مناسب برای حفاری کردن خاک توسط سگ هاسکی ایجاد کنید.

جلوی لیس زدن های مکرر سگ هاسکی را بگیرید

یکی از رایج ترین حرکاتی که از سگ هاسکی مشاهده می‌کنید، لیس زدن مکرر آنها است. با توجه به اینکه انواع سگ ها با نژادهای مختلف، از همان تولگی لیس زدن را آموزش می بینند، علاقه فراوانی به این کار دارند. در عین حال برای مقابله با این شرایط می توانید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید عدم جلوگیری از این کار ممکن است در آینده، سگ هاسکی را به یک سگ هجومی تبدیل کند. سعی کنید سگ هاسکی را به جویدن اشیای بسیار نرم عادت دهید. این کار کمک می‌کند که آرواره‌های آن‌ ها قوی نشوند. با توجه به اینکه حیوانات همواره از آسیب زدن به خود اجتناب می کنند، چنانچه متوجه شوند گاز زدن هر شی و وسیله ای می تواند برای آنها مشکل ساز باشد، از این عمل دست می‌کشند.

جلوی لیس زدن‌های مکرر سگ هاسکی را بگیرید
موارد فوق را می توانید برای تربیت و نگهداری از سگ هاسکی مدنظر قرار دهید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، متخصصین ما در مجموعه سرزمین سگ ها به شما نکات مورد نیاز را ارائه می دهند.

 

نوشتن دیدگاه