روش تربیت سگ روتوایلر

روش تربیت سگ روتوایلر یکی از مواردی است که در نگهداری و زندگی با این نژاد از سگ بسیار حائز اهمیت است. سگ روتوایلر از محبوب ترین نژادهای سگ در بین مردم است که به دلیل ویژگی های فیزیکی، جثه بدنی و خصوصیات اخلاقی که دارد به سگ نگهبان، سگ همراه یا سگ خانواده نیز معروف است. قطعا هر نژاد سگ، بسته به خلق و خویی که دارد، روش نگهداری و تربیت مخصوص به خود را داراست. از همین رو ما در این مطلب قصد داریم با روش تربیت سگ روتوایلر آشنا شویم و به نکات مربوط به آن بپردازیم.

نکات کلیدی تربیت سگ روتوایلر

نکات کلیدی تربیت سگ روتوایلر

سگ روتوایلر نژاد قدرتمندی از سگ هاست که اندازه بدنی در حد متوسط و بزرگ دارد. به طور میانگین طول عمر این سگ ها بین 9 تا 12 سال است و اغلب در رنگ های مشکی و قهوه ای متمایل به زرد دیده می شوند. این سگ ها ذاتی آموزش پذیر دارند و می توان با رعایت نکاتی آن ها را به درستی تربیت کرد. اگر تصمیم به خرید این نوع سگ دارید، لازم است قبل از خرید، اطلاعات کاملی را درباره آن ها کسب کنید تا با شما بهترین همکاری را داشته باشند.
روتوایلرها، سگ هایی با فعالیت بالا هستند. این یعنی برای تربیت آن ها باید مهارت های زیادی داشته باشید. آن ها برای سلامتی و فعالیت بهتر، در طول روز جنب و جوش فیزیکی و ذهنی زیادی دارند و اگر تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید قطعا در تربیت آن ها با شکست مواجه می شوید. حال بیایید با چند مورد از نکات کلیدی تربیت سگ روتوایلر آشنا شویم.

  • در تربیت سگ روتوایلر سعی کنید یک روش ثابت را در نظر بگیرید و مدام روش های تربیتی خود را تغییر ندهید. در صورت تغییر رویه شما، سگ دچار ابهام و گیجی خواهد شد و دیگر با رفتار شما هماهنگ نمی شود.
  • تشویق کردن و تنبیه کردن سگ روتوایلر باید براساس زمانبندی دقیقی انجام شود. به عنوان مثال زمانی که سگ کار درستی انجام داد بلافاصله اقدام به تشویق او کنید تا رفتار درست را به سرعت متوجه شود، و زمانی که کار اشتباهی کرد نیز باید در حین ارتکاب اشتباه به او گوشزد کرد. در صورتی که از اشتباه سگ مدت زمانی گذشته باشد و شما بخواهید او را تنبیه کنید، سگ متوجه این موضوع نمی شود و روش تربیتی شما نیز کار نخواهد کرد.
  • سعی کنید برای تربیت صحیح سگ روتوایلر از فرمان های کوچک استفاده کنید. نصیحت کردن ها و دستورات طولانی تنها باعث گیجی سگ شده و پروسه تربیت او را با کندی پیش می برد.
  • سعی کنید روش های تربیتی را یک به یک و به صورت مرحله ای روی سگ پیاده کنید. نباید تمامی آموزش ها را به یکباره به او منتقل کنید چون این مورد به هیچ عنوان جوابگو نیست. در آموزش سگ خود صبورانه عمل کرده و گام به گام پیش بروید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • مراقب باشید! با این که هوش این سگ بسیار بالاست، اما شبیه انسان نیست. بنابراین سعی نکنید در تربیت کردن او از روش های سخت گیرانه و پیچیده استفاده کنید.

چگونه سگ روتوایلر را برای نگهبانی تربیت کنیم؟

چگونه سگ روتوایلر را برای نگهبانی تربیت کنیم؟

به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که برای تربیت سگ روتوایلر جهت نگهبانی، اولین و مهم ترین مورد شما هستید. سگ زمانی به دستورات و فرمان های شما اهمیت می دهد که از شخصیت محکمی برخوردار باشید. باید اعتماد به نفس کامل و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید تا نتیجه دلخواهتان را بگیرید. از آن جایی که سگ های نگهبان همچون روتوایلر، قدرت بدنی بالایی دارند و از نظر ذهنی حساسیت هایی نسبت به غریبه ها دارند، بسیار ضروری است که در تربیت آن ها مرتکب هیچ اشتباهی نشوید. 
کوچک ترین خطایی در تربیت سگ روتوایلر می تواند آن ها را به سگ هایی خطرناک مبدل کند. باید بتوانید سگ خود را اجتماعی کنید. و به مرور به او بفهمانید که افراد آشنا چه کسانی هستند و در برابر غریبه ها چگونه باید رفتار کند. این موارد هرکدام تکنیک های مخصوص به خود را دارند. خوشبختانه در این زمینه متخصصین زیادی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند. شما می توانید با مراجعه به سرزمین سگ ها هرآنچه که در رابطه با سگ روتوایلر و تربیت آن لازم دارید را کسب کنید.

 

نوشتن دیدگاه