غذای سگ دالمیشن

دالمیشن گونه ای سگ خال خالی است که از آن برای سیرک، نگهبانی، آتش نشانی و ... استفاده می شود، این سگ خصوصیات منحصر به فردی دارد و به دلیل وفاداری و اجتماعی بودن محبوبیت بسیاری بین عموم پیدا کرده است. سگ دالمیشن طول عمر بالایی دارد و تا 13 سال عمر می کند البته طول عمر این سگ ها بسته به نوع تغذیه آن ها است و در صورتی که تغذیه مناسبی نداشته باشند عمر آن ها بسیار کم می شود از این رو غذای سگ دالمیشن بسیار حائز اهمیت است. نژاد دالمیشن به طور طبیعی روزانه به 2 پیمانه غذا نیاز دارد، دقت کنید هرچه کیفیت غذای سگ بیشتر باشد سگ زودتر سیر می شود. علاوه بر این غذای سگ دالمیشن به وزن، سوخت و ساز، سن و ... بدن آن ها نیز بستگی دارد که در دو وعده مشخص به سگ داده می شود.

چه غذایی برای سگ دالمیشن مناسب تر است؟

تغذیه این نژاد از سگ ها بسیار مهم است و در صورت بی توجهی به آن ها ممکن است بیماری های مختلفی مانند سنگ کلیه، سنگ ادرار و ... در آن ها دیده شود. در واقع سگ دالمیشن با توجه به ژنتیکی که دارد باید از رژیم های غذایی سالم استفاده کند زیرا متابولیسم اسید اوریک و گرایش تولید سنگ ادراری در آن ها بسیار زیاد است. برای رژیم غذایی سگ دالمیشن باید تعادل ایجاد کرد تا اسید اوریک و ماده قلیایی ادرار در حد نرمال قرار گیرد از این رو توصیه می شود غذاهای سالم و کم پروتئین را برای آن ها تهیه نمایید. دقت کنید برخی از سگ های دالمیشن به مواد غذایی آرد، سویا، ذرت و ... آلرژی دارند و نباید از غذاهایی که در ترکیبات خود این مواد را دارند استفاده شود.
علاوه بر غذا باید به آب مورد استفاده این سگ ها نیز دقت کرد زیرا بهترین آب برای دالمیشن ها آب شیرین و تازه است. در کل غذاهایی با پروتئین کم و متوسط ( Green light، Yellow light) برای سگ های نژاد دالمیشن بسیار مناسب هستند.

غذای خشک مناسب برای سگ دالمیشن چیست؟

غذای خشک مناسب برای سگ دالمیشن چیست؟

برخی شرکت ها به صورت اختصاصی در زمینه تولید غذای خشک برای انواع سگ ها فعالیت دارند، این شرکت ها با بررسی های زیاد بهترین مواد غذایی را برای هر نژادی از سگ به صورت خشک تولید می کنند. غذاهای خشک مناسب برای سگ دالمیشن باید منابع پروتئین کافی داشته باشند تا هضم آن ها آسان تر باشد و سلامت روده ها را تضمین کند، علاوه بر این از بهترین مواد اولیه ساخته شود تا کیفیت بالا و رایحه ای طبیعی داشته باشد تا سگ به خوردن آن ها علاقه داشته باشد.
غذای خشک مناسب برای سگ دالمیشن باید دارای شکل و اندازه خاصی باشد و با سایز فک و دندان آن ها تناسب کافی داشته باشد همچنین دارای اسیدهای چرب ضروری، انواع ویتامین ها، مواد معدنی مورد نیاز و ... باشد.
اگر قصد خرید سگ دالمیشن دارید، مهم نیست که در چه شهری هستید، شما می توانید این سگ اصیل و با نژاد را از سایت سرزمین سگها خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه