رشد سگ کن کورسو

سگ کن کورسو جزء نژاد سگ های نگهبان و پر قدرت است. این نژاد از سگ ها برای داشتن رشد کافی باید تغذیه مناسب و کنترل شده‌ای داشته باشند. این سگ های بزرگ که دارای موهای کوتاهی هستند. بسیار آموزش پذیر بوده و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. آن ها می توانند در خانواده یک همراه خوب باشند. این سگ ها دارای بدن عضلانی و بزرگ هستند. معمولاً نوع نر این نژاد ۶۸ سانتی متر ارتفاع دارند و وزن آن ها نیز به نسبت قد شان حدود ۵۴ کیلوگرم است. طول بدن سگ کن کورسو نسبت به ارتفاع آن بلند تر است. این نژاد دارای عضلاتی پهن هستند.
به دلیل اینکه بدنی عضلانی دارند، صورت آن ها گرد به نظر می‌رسد. پوزه صاف این نژاد به گونه‌ای است که فک پایین توسط لب های بالا پوشانده می شود. تغذیه صحیح کن کورسو تأثیر مستقیمی بر رشد این حیوان دارد. البته داشتن فعالیت های روزانه موجب می‌شود تا متابولیسم بدن این سگ به خوبی کار کند. به طور کلی این سگ ها دارای انرژی بالایی هستند و نیاز به فعالیت زیاد دارند به همین دلیل نیاز به غذای بیشتری هم دارند.

سن زندگی سگ کن کورسو چقدر است؟

سن زندگی سگ کن کورسو چقدر است؟

سن زندگی سگ کن کورسو به صورت میانگین از ۱۰ تا ۱۲ سال است. به دلیل اینکه این سگ ها نسبت به هوای سرد، هوای گرم و همچنین شرایط محیطی متعدد سازگاری بالایی دارند، معمولاً دارای طول عمر بالایی هستند. این نژاد از سگ ها در برابر بیماری ها مقاومت دارند؛ اما لازم به ذکر است که پتانسیل افزایش وزن دارند و باید به تغذیه آن ها دقت ویژه داشته باشید. کن کورسو بسیار باهوش و خوش اخلاق است. این نژاد در نگهبانی مهارت زیادی دارد و به دلیل اینکه یک سگ پر تحرک است، نیاز به فعالیت دارد. آموزش سریع و اطاعت از صاحب خود از ویژگی های این نژاد سگ است. آن ها معمولاً جنگجو نیستند و به عنوان سگ های کاری پرورش داده می شوند. درست است که سگ های کن کورسو جنگی نیستند، اما اگر پای جنگ درمیان باشد اجازه حمله به حریف را نمی دهند و در مقابل سایر سگ ها برخورد تهاجمی دارند.

سایز سگ کن کورسو حدوداً چقدر است؟

سایز سگ کن کورسو به جنسیت، نوع تغذیه و سن آن ها بستگی دارد. معمولا سگ هایی که نر هستند و به مرحله نهایی رشد خود رسیده اند از ۶۲ تا ۷۰ سانتی متر ارتفاع دارند. وزن این سگ ها از ۵۰ تا ۵۴ کیلوگرم است. وزن نوع ماده از ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم متغیر است و قد آن ها نیز از ۵۸ تا ۶۶ سانتی متر است.

مراحل رشد سگ کن کورسو مدت زمان توله تا رشد کامل

مراحل رشد سگ کن کورسو مدت زمان توله تا رشد کامل

غذای نژاد سنگ کن کورسو تاثیر زیادی بر میزان رشد این نژاد دارد؛ یعنی اگر غذای این نژاد دارای کیفیت بالایی باشد می تواند در رشد توله کن کورسو بسیار موثر باشد. میزان پروتئین و کلسیم موجود در وعده های غذایی کن کورسو باعث می شود تا توله ها رشد مناسبی داشته باشند. البته اگر میزان این مواد مغذی بیشتر باشد، باعث اضافه وزن شده و روی مفاصل و همچنین باسن سگ فشار وارد می کند؛ بنابراین باید برنامه های غذایی اختصاصی را برای این سگ در نظر بگیرید. رشد نژاد کن کورسو می تواند تا سه سالگی هم ادامه پیدا کند اما این بستگی به کیفیت غذای این سگ ها و همچنین میزان فعالیت آن ها دارد.

غذای مناسب برای رشد سگ کن کورسو

غذای مناسب برای رشد سگ کن کورسو

غذای مناسب برای رشد سگ کن کورسو باید با توجه به سن، وزن، میزان فعالیت و ... تعیین می شود. متابولیسم بدن این سگ های غول پیکر به گونه‌ای است که معمولاً به صورت روزانه ۲۰ کالری برای هر پوند از وزن بدنشان نیاز دارند و اگر فعالیت منظم در روز داشته باشند، باید کالری بیشتری دریافت کنند؛ بنابراین باید به ارزش مواد غذایی که برای تغذیه سگتان در نظر می گیرید دقت کنید. سعی کنید ارزش وعده های غذایی بالا باشد و مقدار آن ها کم باشد.
نژاد کن کورسو مستعد به آلرژی است؛ بنابراین توجه به رژیم غذایی این سگ اهمیت به خصوصی دارد. معمولاً خوردن گوشت قرمز، تخم مرغ، گندم، مرغ، لبنیات، ماهی، سویا و ذرت برای این سگ توصیه نمی شود. چرا که باعث بروز واکنش های آلرژیک می شود. این سگ ها به دلیل این که با ولع غذا می خورند معمولاً دچار مشکلاتی مانند نفخ می شوند و دلیل آن فیزیولوژی بدنشان است. بعضی اوقات این سگ ها به خاطر نفخ وضعیت اورژانسی پیدا می کنند و نیاز به جراحی دارند. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی همیشه وعده های غذایی کوچک را برای سگ آماده کنید.
از ظرف های غذایی استفاده کنید که به آرام خوردن سگ کمک می کند. به این صورت هوای کمتری در حین غذا خوردن وارد معده آن ها می شود و دچار مشکلاتی مانند نفخ نمی شوند. باید به کالری غذایی که به سگ می دهید توجه داشته باشید؛ بنابراین اگر کالری غذایی که به سگتان می دهید تغییر کند، باید میزان آن را تغییر دهید. به عنوان مثال ممکن است از یک غذا روزانه چهار پیمانه به سگ بدهید؛ اما اگر غذا را تغییر بدهید که کالری آن بیشتر باشد، باید پیمانه های کمتری برای تغذیه سگ بردارید. سگ هایی که عقیم شده اند و فعالیت روزانه کمی دارند، نباید بیش از حد نیاز کالری به بدنشان برسد چرا که دچار اضافه وزن می شوند.
همانطور که مشاهده کردید، نگهداری و تربیت سگ کن کورسو کار راحتی نیست و نیاز به تخصص دارد. شما می توانید از طریق سایت سرزمین سگ ها اقدام به خرید انواع سگ چون سگ کن کورسو، سگ ژرمن، سگ پیت بول و... تربیت شده نمایید؛ یا اینکه تربیت سگ خود را به مربیان مجموعه ما بسپارید.

نوشتن دیدگاه