مقایسه ژرمن با کن کورسو

سگ چوپان آلمانی یا ژرمن شپرد، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نژادهای سنگ در ایران است. همه این نژاد را به عنوان سگ پلیس می شناسند. البته محبوبیت ژرمن شپرد در تمام جهان بالا است و همه با ظاهر و خصوصیات اخلاقی این سگ آشنا هستند. معمولاً سگ های ژرمن شپرد برای کار و چوپانی تربیت می شوند. این نژاد به راحتی قابل آموزش و تربیت است و می تواند همراه بسیار خوبی برای انسان و گله باشد. معمولاً از این نژاد برای کارهای محافظتی استفاده می شود؛ اما سگ های کن کورسو بیشتر به درد نگهبانی و شکار می خورند.
سگ های کن کورسو برخلاف ژرمن شپرد چندان شناخته شده نیستند؛ اما به دلیل ظاهر و جثه بزرگی که داراند به عنوان محافظان قوی و نیرومندی عمل می کنند. یکی از تفاوت‌های این دو نژاد این است که سگ های ژرمن به طور ویژه برای نگهداری از گله پرورش داده می شوند؛ اما کین کورسو برای نگهداری از گله چندان گزینه خوبی نیست.

ویژگی های سگ کن کورسو در مقایسه با ژرمن

ویژگی های سگ کن کورسو در مقایسه با ژرمن

سگ کن کورسو در مقایسه با ژرمن هم از لحاظ ظاهری تفاوت دارد و هم از نظر خصوصیات اخلاقی، از تفاوت های این دو گونه می توان به پوشش بدن آن ها اشاره کرد. سگ های ژرمن دارای پوشش بلندی هستند که به نگهداری و مراقبت مداوم نیاز دارند. پوشش آن ها معمولاً متراکم و ضخیم است؛ اما این کن کورسو ها دارای پوشش متراکم و کوتاه هستند که نیاز به نگهداری چندانی ندارد. درست است که ساختار فیزیکی بدن این دو سگ ورزشی است، اما سگ های کن کورسو عضلات قوی تر و تنومند تری نسبت به دوبرمن ها دارند.
سگ های ژرمن قد و قامت کوتاه تری نسبت به کین کورسو دارند. سگ های کن کورسو علاقه چندانی به پارس کردن و تحرک ندارند؛ اما ژرمن شپرد معمولاً به پارس کردن علاقه مند است و زیاد سر صدا می کند. این دو گونه تنها شباهتی که به یکدیگر دارند، از لحاظ قدرت و توانایی بدنی است. البته سگ های ژرمن چابکی بالاتری نسبت به نژاد کن کورسو دارند.

بین سگ کن کورسو و ژرمن، کدامیک سگ مناسب شماست؟

بین سگ کن کورسو و ژرمن کدام سگ مناسب شماست؟

انتخاب بین سگ کن کورسو و ژرمن بستگی به شرایط شما برای نگهداری و استفاده از این دو نژاد دارد. معمولاً سگ های ژرمن از صاحبان خود، افراد بیگانه و آشنایان مراقبت می کنند و ممکن است بین این دو تفاوتی قائل نشوند. مگر اینکه در سنین پایین آموزش آن ها آغاز شود. سگ های ژرمن نه خجالتی هستند و نه پرخاشگر و اگر خوب تربیت شوند می توانند یک سگ اجتماعی و وفادار باشند. این سگ ها دارای انرژی زیادی هستند و اگر ورزش های مغزی و روانی انجام ندهند خسته و بی حوصله می شوند. باید معمولاً با آن ها بازی کنید تا دچار افسردگی نشوند.
سگ های ژرمن بسیار آموزش پذیر هستند و می توانند علاوه بر نگهبانی یک همنشین خوب برای شما و خانواده تان باشند. در مقابل نژاد کن کورسو قرار دارد که دارای سطح انرژی بسیار بالایی است. نسبت به صاحب خود وفادار است و در زمره سگ های شجاع قرار می گیرد. این گونه دارای غریزه پرخاشگری است و برای معاشرت با انسان ها و سگ های دیگر چندان علاقه ای نشان نمی‌دهد. حتی به شکار و تعقیب نیز علاقه زیادی ندارد، اما باید حتماً در سنین پایین آموزش ببیند و فعالیت های بدنی ذهنی مناسبی داشته باشد تا سطح انرژی آن کنترل شود.
این نژاد نیاز به شستشوی منظم گوش، مراقبت از دندان و همچنین کوتاه کردن ناخن ها دارد. با توجه به اینکه کن کورسو پر سرعت، اکتیو و فعال است معمولاً دچار مشکلاتی مانند اضافه وزن نمی شود. برای خرید ژرمن یا کن کورسو می توانید به مرکز معتبر و باتجربه و قابل اعتماد سرزمین سگ ها مراجعه کنید. همچنین می توانید برای خرید اینترنتی از طریق سایت مجموعه نیز، اقدام نمایید. 

نوشتن دیدگاه