مقایسه پیت بول و کن کورسو

اگر علاقه مند به نگهداری از سگ های قدرتمند و شجاع هستید، حتماً تا کنون نام سگ پیت بول و کن کورسو به گوش شما خورده است. این دو نژاد در بین انسان ها بسیار محبوب و دوست داشتنی هستند، اما دارای خصوصیات و روحیات متفاوتی هستند. به همین خاطر در ادامه با ذکر شباهت ها و تفاوت های دو نژاد پیت بول و کن کورسو به شما کمک می کنیم تا با ویژگی های این دو نژاد آشنا شوید. سگ های پیت بول در آمریکای جنوبی در ابتدا در مسابقات گاو بازی به عنوان طعمه برای گاو های وحشی انتخاب می شدند؛ اما به مرور زمان این سگ ها در مزرعه ها برای نگهبانی مورد استفاده قرار می گرفتند و سپس به سگ های خانگی تبدیل شدند. در حال حاضر نژاد پیت بول بین آدم های مشهور، سیاستمدارها و ... محبوبیت خاصی دارد. این گونه برای شناسایی مواد مخدر و در عملیات های تعقیب و گریز و همچنین امدادرسانی به کمک مردم آمده است.

شباهت های پیت بول و کن کورسو

شباهت های پیت بول و کن کورسو

برای مقایسه پیت بول و کن کورسو در این قسمت شباهت های بین این دو نژاد را بررسی می کنیم. شباهت های این دو گونه بر اساس مشخصات ظاهری و خصوصیات رفتاری آن ها قابل قیاس است.

  • از نظر ظاهری این دو سگ دارای بدن و سر های بزرگی هستند.
  • بدن های قدرتمند با عضلات نیرومند مشخصه ظاهری دو نژاد پیت بول و کن کورسو است.
  • پوزه هر دو گسترده بوده و دارای پوششی سفت و براق هستند.
  • موی بدن آن ها کوتاه است. به همین خاطره ریزش موی بسیاری ندارند.
  • از نظر حساسیت های رفتاری نیز دو نژاد پیت بول و کن کورسو با یکدیگر شباهت هایی دارند. هر دوی این سگ‌ها با خانواده و توله های خودشان مهربان هستند.

هر دوی این سگ ها به دلیل هوش و ذکاوت بالایی که دارند در صورت آموزش مهارت های اجتماعی هیچ گونه مشکلی با انسان ها و کودکان ندارند؛ اما از آنجا که هر دوی این سگ ها شکارچیان ماهری هستند ممکن است به علت غریزه قوی که دارند در کنار آمدن با انسان ها مشکل داشته باشند؛ بنابراین باید آموزش های لازم برای اجتماعی کردن آن ها حتماً انجام شود.

تفاوت های پیت بول و کن کورسو

تفاوت های پیت بول و کن کورسو

تفاوت های پیت بول و کن کورسو از لحاظ نژاد، نوع ارتباط با انسان، سایز و مشخصات ظاهری، قابل مقایسه است. در این قسمت به برخی از ویژگی های این دو نژاد و تفاوت هایی که با یکدیگر دارند اشاره می کنیم. نژاد کن کورسو ایتالیایی و پیت بول در واقع یک نژاد سگ انگلیسی است؛ بنابراین اولین تفاوت این دو سگ در نژاد آن ها است. در واقع سگ های کن کورسو به عنوان نگهبان تربیت می‌شوند؛ اما سگ های پیت بول اگرچه در حال حاضر به عنوان نگهبان تربیت می‌شوند، اما در گذشته در مسابقات خونین سگ ها استفاده می شدند.

 ویژگی های شخصیتی کن کورسو به گونه ای است که توجه چندانی به بازی های بیهوده ندارد و معمولاً یک سگ جدی است؛ اما پیتبول می تواند بسیار خوش رو و سرزنده باشد که همیشه برای تفریح و بازی علاقه نشان می دهد. نژاد کن کورسو برای برقراری ارتباط با غریبه ها کمی محتاط عمل می کند و نیاز چندانی به محبت و جلب توجه ندارد. در کل این نژاد بسیار ساکت و خونسرد است، اما برای برقراری ارتباط اجتماعی باید آموزش ببینند.

پیت بول ها بسیار محبت دوست هستند و اجتماعی تر از کن کورسو هستند. این گونه ها به صاحبان خود وفادار هستند.

تفاوت های ظاهری پیت بول و کن کورسو

تفاوت های ظاهری پیت بول و کن کورسو

ابعاد و جثه پیت بول به صورت قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال کن کورسو بسیار بزرگ تر و سنگین تر از پیت بول است. اختلاف قد و وزن بین این دوره را بسیار زیاد است. کن کورسو یک چهره چروکیده دارد که لب های آن بلندتر از پیت بول است. موهای بدن کن کورسو در طول زمستان کمی بلند می شود و نسبت به پیت بول دارای تفاوت است.

قدرت آرواره و فک پیت بول و کن کورسو با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. قدرت دندان های نیش کن کورسو ۷۰۰ psi و پیت بول ۲۳۵ psi. البته معمولاً این دو نژاد به انسان حمله نمی‌کنند و به صاحبان خود آسیب نمی زنند. مگر اینکه بخواهند از خود دفاع کنند یا مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. سگ های پیت بول با کودکان رابطه بسیار خوبی دارند و معمولاً با غریبه ها نیز با خشونت رفتار نمی کنند؛ اما اگر احساس خطر کنند ممکن است واکنش های تهاجمی نشان دهند. در حال حاضر قدرت بدنی و عضلات ضخیم پیت بول باعث شده که بر خلاف ظاهر کوچک ترش نسبت به کن کورسو به عنوان قوی ترین سگ دنیا لقب بگیرد.

اگر نمی دانید چه سگی خریداری کنید، اصلا نگران نباشید، کارشناسان سرزمین سگ ها شما را به صورت کامل راهنمایی خواهند کرد؛ فقط کافی است از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه