کن کورسو یا روتوایلر؛ کدام یک برای من سگ بهتری است؟

این سوال که سگ کن کورسو بهتر است یا سگ روتوایلر، معمولاً از مراکز نگهداری سگ ها پرسیده می شود. با توجه به مقایسه بین این دو نژاد، باید بگوییم که هر دو سگ های نگهبان استثنایی هستند؛ اما ویژگی های شخصیتی و جسمی آن ها باعث تفاوتشان شده است. درست است این دو سگ دارای ظاهر خشنی هستند، اما جزء حیوانات وفاداری هستند که حضور آنها در هر خانواده‌ای موجب احساس امنیت می شود. به همین جهت در این مقاله با مقایسه دو نژاد سگ کین کورسو و روتوایلر به شرایط جسمی خلق و خو و همچنین ویژگی های شخصیتی این دو نژاد می پردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری بین این دو گونه از سگ نگهبان داشته باشید.

مقایسه دو نژاد سگ کین کورسو و روتوایلر + جدول

اولین نکته ای که در مقایسه دو نژاد سگ کن کورسو و روتوایلر باید به آن اشاره کنیم، این است که سگ های کن کورسو دارای نژاد ایتالیایی بوده در صورتی که روتوایلر یک سگ آلمانی است. در این قسمت با اشاره به حقایقی درباره این دو نژاد، خصوصیات رفتاری، هوش، انرژی و وفاداری و شجاعت آن ها، مواردی را عنوان می‌کنیم که باعث شود شما راحت تر بتوانید از بین این دو گونه یکی را انتخاب کنید.

مقایسه دو نژاد سگ کین کورسو و روتوایلر + جدول

خصوصیت های رفتاری

نژاد روتوایلر دارای خصوصیت های رفتاری متفاوتی در بین سگ های این نژاد است؛ یعنی ممکن است برخی از سگ های روتوایلر بسیار باهوش شجاع و وفادار و اجتماعی باشند؛ اما برخی از آن ها علاوه بر هوشیاری، نترس بودن و سایر خصوصیاتی که برای اینگونه عنوان کردیم، کمی لجباز باشند. از طرف دیگر سگ های کن کورسو جزء نژاد های بسیار خوش اخلاق، اجتماعی، وفادار و شجاع هستند که شباهت بسیاری با گونه روتوایلر دارند.
سطح انرژی
این دو نژاد هر دو سگ کار هستند، انرژی بالایی دارند و باید فعالیت های بدنی و ذهنی زیادی داشته باشند تا انرژی آن ها تخلیه شود. سگ های روتوایلر نیز به دلیل دارا بودن سطح انرژی بالا باید مرتب ورزش کنند.
هوش
هر دو نژاد روتوایلر و کن کورسو بسیار باهوش هستند. به همین خاطر آموزش آن ها خیلی راحت است. سگ کن کورسو به دلیل دارا بودن هوش بالا در جهان شهرت خاصی دارد، اما به پای سگ روتوایلر نمی رسد.
شجاعت
درست است که سگ های روتوایلر و کن کورسو بسیار وفادار و نترس هستند، اما برای استفاده از این شجاعت و وفاداری باید حتماً از سنین پایین آموزش ببینند تا بتوانند غریزه پرخاشگری خودشان را کنترل کنند. این سگ ها به شکار و تعقیب علاقه خاصی دارند و اگر احساس خطر کنند، برای محافظت از خانواده خودشان ممکن است به هر کسی صدمه بزنند.

  کن کورسو روتوایلر
وزن

نر ۴۵ تا ۵۵ کیلوگرم

ماده ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم

نر ۵۰ تا ۶۰ کیلو گرم

ماده ۳۵ تا ۴۸ کیلوگرم
سایز بزرگ بزرگ
نژاد ایتالیایی آلمانی
قد

نر ۶۲ تا ۷۰ سانتی متر

ماده ۵۸ تا ۶۶ سانتی متر

نر ۶۱ تا ۶۹ سانتی متر

ماده ۵۶ تا ۶۳ سانتی متر
نوع پوشش متراکم متراکم
رنگ پوشش خاکستری تیره، شاه بلوطی، سیاه زغالی و حنایی قهوه ای مایل به زرد، ماهگونی
ویژگی رفتاری هوشیار، شجاع، نترس و وفادار، ساکت وفادار، بی پروا، بسیار مستقل، هوشمند
بیماری های رایج دیسپلازی در مفصل ران دیسپلازی مفصل ران و آرنج تنگی آئورت
میزان سر و صدا در مواقع خطر و ضروری پارس می کند به ندرت پارس می کند
طول عمر ۱۰ الی ۱۲ سال ۸ الی ۱۰ سال
میزان انرژی سطح انرژی بالا سطح انرژی بالا
طول مدت حاملگی ۶۰ تا ۶۴ روز ۶۰ تا ۶۴ روز
تعداد توله ها ۴ الی ۶ توله ۸ الی ۱۲ توله

بین کن کورسو و روتوایلر کدام یک برای شما بهتر است؟

بین کن کورسو و روتوایلر کدام یک برای شما بهتر است؟

با توجه به جدول مقایسه سگ روتوایلر و سگ کن کورسو، می توانید انتخاب کنید که کدام یکی از این دو نژاد برای شما بهتر هستند. البته اگر ویژگی های ظاهری سگ برای شما اهمیت بالایی داشته باشد، ممکن است روی انتخاب شما تاثیر داشته باشد؛ اما اگر تنها به ویژگی های ظاهری توجه نکنید و سایر خصوصیت های یک سگ مانند نژاد، قد، وزن، بیماری ها، سطح یادگیری، هوش و وفاداری و ... نیز برای شما اهمیت داشته باشد، پس از مقایسه ای که ما انجام داده ایم می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.
یکی از نکاتی که می‌تواند روی انتخاب نهایی شما تاثیر گذار باشد، قیمت این سگ ها است. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با قیمت سگ کن کورسو و مقایسه با قیمت سگ روتوایلر می توانید با شماره های بخش فروش مرکز نگهداری سرزمین سگ ها در اصفهان تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه