نگهداری سگ نر و ماده کنار هم

سگ ها حیوانات اجتماعی هستند و به صورت ذاتی توان گروهی زندگی کردن را دارند. بسیاری از ایده های ارائه شده توسط جانورشناسان حاکی از آن است که داشتن دو سگ در یک زمان و یک مکان در کنار یکدیگر، بهتر از یک سگ است. کسانی که بر این باور هستند دلایل متعددی نیز دارند؛ از جمله آن ها می‌ توان به سلامت جسمی و روحی بیشتر سگ و صرفه جویی بیشتر در وقت و زمان صاحب سگ اشاره کرد. البته غالبا کسانی که عقیده دارند نگهداری دو سگ در کنار یکدیگر بهتر است، جنسیت سگ ها را تعیین نکرده اند. اما به صورت عمومی توصیه می‌ کنند که افراد کم تجربه بهتر است که از دو سگ نر و ماده در کنار یکدیگر نگهداری کنند. زیرا سگ های نر و ماده بیشتر می توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و رفتارهای منفی همچون حسادت و دعوا کمتر بین آن ها دیده می شود.

نگهداری سگ نر و ماده کنار هم

توصیه های لازم در مورد نگهداری دو سگ نر و ماده در یک زمان و مکان

اگر شما تصمیم خود را برای داشتن دو سگ در کنار یکدیگر گرفته اید باید نحوه رفتار با آن ها را نیز به صورت کامل آموزش ببینید. همانطور که قبلا هم گفته ایم رفتارهای منفی همچون حسادت و دعوا به طور طبیعی بین دو سگ دیده می‌ شود؛ اما این رفتارها در بین سگ های نر و ماده بسیار کمتر است. زیرا دو سگ نر و ماده بیشتر می‌ توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و صمیمیت بین آن ها بیشتر است. در این بین یکی از توصیه‌ های لازم و ضروری در مورد نگهداری دو سگ نر و ماده در یک زمان و مکان جلوگیری از زاد و ولد آن ها است. اگر قصد توله گرفتن از سگ خود را ندارید بهتر است که سگ ماده خود را عقیم کنید. نکته دیگر و به عبارتی توصیه دیگری که در مورد نگهداری دو سگ نر و ماده باید مد نظر داشته باشید، این است که تفاوت سنی سگ ها را در نظر بگیرید. در این باره ما به صورت جداگانه و مفصل صحبت کرده‌ ایم.

توصیه های لازم در مورد نگهداری دو سگ نر و ماده در یک زمان و مکان

شرایط نگهداری از دو سگ در کنار هم

نگهداری از دو سگ در کنار یکدیگر وابسته به شرایطی است که برخی از آن ها را برای شما شرح می دهیم:

  • نگهداری از دو سگ هم سن: اگر قصد دارید دو سگ هم سن و یا به عبارتی دو توله هم سن را به منزل بیاورید، می بایست به صورت جداگانه برای هر یک از آن ها دوره آموزش و تربیت برگزار کنید. در واقع یک سگ نگهبان و یا یک سگ خانگی به روزانه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه جلسات تمرینی نیاز دارد تا به صورت کامل آموزش ببیند. بنابراین شما در صورت داشتن دو سگ هم سن می بایست زمان خود را مدیریت کنید و اغلب جلسات تمرینی را برای آن ها به صورت جداگانه برگزار کنید. در نهایت پس از گذشت مدت زمان مشخصی که سگ ها تا حدودی تربیت شدند، می توان جلسات آن ها را به صورت مشترک نیز برگزار کرد. بسیاری از افراد فکر می‌ کنند نگهداری از دو سگ نیاز به صرف هزینه های بالا دارد. اما در واقع این مسئله حقیقت ندارد. زیرا اغلب سگ ها ظرف غذا و جای خواب خود را با یکدیگر شریک می‌شوند و صرفا نیازی نیست که شما به عنوان صاحب سگ برای هر کدام از آن ها جای غذا و خواب مجزا تهیه کنید.
  • نگهداری از دو سگ با تفاوت سنی: بهترین گزینه برای شما نگهداری از دو سگ با تفاوت سنی است. اگر که یک سگ تربیت شده و مسن دارید، می توانید یک توله نیز خریداری کرده و توله را به سگ بزرگتر بسپارید. در واقع سگ تربیت شده شما می تواند به صورت یک مربی کاملا حرفه ای توله را تربیت کند. حتما شما هم می دانید که سگ ها حیواناتی اجتماعی هستند که به صورت گله ای زندگی می کنند و تمامی نکات مثبت و نکات تربیتی را از رئیس گله آموزش می‌ بینند. به همین جهت نیز یک سگ کوچکتر و یا به عبارتی یک توله می تواند تمامی نکات آموزشی را از سگ بزرگتر شما به صورت کامل آموزش ببیند.
نوشتن دیدگاه