تربیت سگ ژرمن

سگ ژرمن یکی از محبوب ترین سگ ها در بین مردم است که از نظر شکل ظاهری، نوع رفتار و شرایط فیزیکی به گروه های مختلفی تقسیم می شود. یکی از پرطرفدارترین انواع سگ ژرمن، نوع خانگی این سگ است که افراد می توانند از آن در خانه مراقبت کرده و لحظات خوشی را با او سپری کنند. یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه نگهداری، تربیت سگ ژرمن است. در واقع اگر سگ به خوبی آموزش ببیند شما می توانید بهتر با او ارتباط برقرار کرده و سگ نیز به خوبی از شما پیروی خواهد کرد.
احتمالا اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به خرید سگ ژرمن دارید، مطالب این بخش می تواند برای شما مفید باشد. از مهم ترین خصیصه های سگ ژرمن، هوش بالا و چالاکی اوست که موجب شده در تمام جهان به شهرت برسد. از این رو بخشی از مسیر آموزش به کمک همین خصوصیت سگ هموارتر و راحت تر می شود. اگر تمایل دارید تا با چند نکته طلایی در رابطه با نحوه آموزش این سگ آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش مبتدی سگ ژرمن شپرد با چند قانون طلایی

آموزش مبتدی سگ ژرمن شپرد با چند قانون طلایی

در این بخش به آموزش مبتدی سگ ژرمن شپرد با چند قانون طلایی می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا با روش هایی که در ادامه ارائه می شوند، بتوانید به تنهایی آموزش های لازم را به سگ خود بدهید. اصولا در بررسی های صورت گرفته، مشخص شده در صورتی که صاحبان سگ سعی کنند خودشان آموزش ها را از ابتدایی ترین حالت شروع کرده و به تدریج با سگ کار کنند، روابط بین آن ها و سگ در حین آموزش نیز افزایش یافته و با یکدیگر صمیمی تر خواهند شد.
از آنجایی که سگ ژرمن شپرد به هوش بالایی که دارد معروف است، می بایست به نکات گفته شده در این بخش دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید مراحل انجام آن را با دقت انجام دهید تا سگ در حین آموزش به خوبی متوجه منظور شما شده و به صورت اصولی همه چیز را فرا بگیرد. قبل از انجام هرکاری سعی کنید حتما اطلاعات مختصری درخصوص نوع سگ و ویژگی های کلی او بدست آورید و سپس با این پیش زمینه شروع به اقدامات زیر کنید.
• توانایی ها، قابلیت ها و ذات سگ خود را به خوبی در نظر داشته باشید.
نژاد سگ ژرمن شپرد به گونه ای است که بیشتر برای کار و فعالیت ساخته شده است. در واقع براساس تحقیقاتی که انجام گرفته مشخص شده توانایی ذاتی سگ ژرمن محافظت کردن و نگهبانی است. مهارت دیگر در این سگ جستجوی ماهرانه آن است که می تواند در عملیات نجات نیز خوش بدرخشد. تحرک داشتن، فعالیت کردن و مشغول بودن مدام، جزء ویژگی های رفتاری این نوع سگ است که می بایست در آموزش به این نکته توجه داشت. باتوجه به این خصیصه رفتاری اگر بتوانید در طول روز به سگ فعالیتی بدهید می توانید همزمان با فعالیت در نظر گرفته شده موارد آموزشی را نیز به او انتقال دهید.

رفتار سگ ژرمن شپرد متاثر از رفتار شماست.

رفتار سگ ژرمن شپرد متاثر از رفتار شماست.

اگر دقت کرده باشید، انسان ها رابطه ای نزدیک و صمیمی بین خود و سگ ها احساس می کنند و این حیوانات را بسیار دوست دارند. این احساسات می توانند کاملا دو سویه باشند. با توجه به این موضوع می شود نتیجه گرفت غرایز و احساسات ما می توانند بر روی رفتار سگ بسیار تاثیرگذار باشند. پس بخشی از آموزش شما مربوط به نوع رفتار و عملکردی است که در خصوص سگ دارید.
• به دنبال این نباشید که رفتار سگ را دقیقا هماهنگ با رفتار انسان ها کنید
در آموزش سگ ژرمن شپرد، لحن، نوع بیان و زبان بدن شما بسیار مهم هستند. همیشه در خاطر داشته باشید که شما با یک سگ رو به رو هستید و نه انسان. در قدم اول می بایست برخی کلمات ساده، کوتاه و آموزشی همچون، "پاشو" و "بشین" را به خوبی آموزش دهید. و این کلمات را می توان تنها با لحن درست و محکم منتقل کرد.
• در آموزش خود مصمم و ثابت قدم باشید
مطمئن باشید که سگ هم به برقراری رابطه ای درست تمایل نشان می دهد تنها در صورتی که شما در خصوص آموزش جدی بوده و نسبت به تمارین مصمم باشید. سعی کنید تمارین را به صورت مرتب و بدون ایجاد هیچ گونه تغییری در آن ها، تکرار کنید. به عنوان مثال برای تمرین و آموزش دادن نشستن تنها از کلمه بشین استفاده کنید و کلمه یا ترکیب دیگری به آن اضافه نکنید تا سگ دچار سردرگمی نشود.

نکات مهم در تربیت و آموزش سگ ژرمن شپرد

نکات مهم در تربیت و آموزش سگ ژرمن شپرد

برخی اصول و نکات مهم در تربیت و آموزش سگ ژرمن شپرد وجود دارند که توجه به آن ها، انجام تمارین و آموزشات را راحت تر کرده و نتیجه بهتری را به دنبال خواهند داشت. این نکات عبارتند از:
• آموزش سگ را به گونه ای انجام دهید که به خوبی متوجه شود شما نقش یک رهبر را دارید.
• رهبری کردن سگ را با عقل و هوش خود انجام دهید نه با قدرت.
• در حین آموزش به خاطر داشته باشید که سگ شما نمی تواند همانند انسان ها رفتار کند و سعی کنید در اجرای تمارین جایگاهی ویژه در قلب او پیدا کنید تا نسبت به شما احساس بهتری داشته باشد.
• صبر داشتن یکی از نکات کلیدی در آموزش سگ ژرمن شپرد است. بنابراین سعی کنید در تمامی مراحل با آرامش رفتار کنید.
در مجموعه سرزمین سگ ها می توانید اطلاعات دقیق تر و تخصصی تری در خصوص انواع سگ ژرمن شپرد و چگونگی آموزش آن ها کسب کنید.

نوشتن دیدگاه