غذای سگ ژرمن شپرد


سگ ژرمن شپرد یکی از انواع نژاد سگ در دنیاست که به دلیل ویژگی های ظاهری، رفتاری، خصوصیات ذاتی و توانایی هایی که دارد در جهان مشهور و محبوب است. این سگ ها با هوش بالا، چالاکی و قدرت جسمانی که دارند شناخته می شوند. آن ها برای امور کاری، نمایشی و همچنین جهت تولید مثل بسیار مناسب هستند. شما می توانید نمونه های خانگی این سگ را انتخاب کرده و برای همیشه در کنار خود داشته باشید. غذای سگ ژرمن شپرد می بایست بسیار باکیفیت باشد تا این حیوان بتواند به درستی رشد کرده و همیشه سالم باشد. در ادامه مطلب بیشتر درباره مواد مورد نیاز برای تغذیه سگ ژرمن شپرد صحبت می کنیم.

مواد مورد نیاز برای تغذیه سگ ژرمن چیست؟

مواد مورد نیاز برای تغذیه سگ ژرمن چیست؟

اگر سگ خانگی شما هم از نژاد ژرمن شپرد است و تمایل دارید بدانید مواد مورد نیاز برای تغذیه سگ ژرمن چیست پیشنهاد می کنیم تا پایان این بخش با ما همراه باشید. از مهم ترین موادی که می بایست در برنامه غذایی سگ ژرمن وجود داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• باکیفیت ترین نوع پروتئین
شرایط فیزیکی و جسمانی سگ ژرمن شپرد به گونه ای است که برای رشد اصولی و سالم نیاز به دریافت حداقل 22 درصد پروتئین با کیفیت بسیار بالا دارد. این پروتئین می تواند به صورت مستقیم از منابع گوشتی همچون گوشت گاو و مرغ تامین شود. تنها نکته ای که در این جا می بایست به آن دقت داشته باشید این است که تا حد امکان از گوشت هایی استفاده کنید که به هیچ عنوان مواد افزودنی در آن ها وجود نداشته و گوشت از هرگونه آلودگی و میکروب پاک باشد.
• چربی
چیزی نزدیک به 15 الی 30 درصد چربی در برنامه غذایی سگ ژرمن شپرد نیاز است. این میزان چربی که می بایست حتما از منابع معتبر و سالمی تهیه شده باشد برای تقویت استخوان ها، سلامت پوست، مفاصل و همچنین تقویت سیستم بدن سگ ضروری است.

کربوهیدرات برای سگ ژرمن شپرد

  • کربوهیدرات

کربوهیدرات را نیز به میزان 5 الی 8 درصد در برنامه غذایی سگ ژرمن شپرد ثبت کنید. سیب زمینی شیرین، برنج و جو دوسر منابعی غنی از کربوهیدرات هستند که می توان از طریق آن ها انرژی لازم را برای سگ تامین کرد.
• مواد معدنی و ویتامین ها
ویتامین ها به همراه سایر مواد معدنی می توانند از مکمل های بسیار خوب برای تقویت ذهن و سلامت عمومی بدن سگ باشند. مقادیر اندکی از این مواد مغذی و ارزشمند در برنامه روزانه سگ کافی خواهد بود.
• فیبر
فیبر یکی از مهم ترین ترکیباتی است که می تواند تاثیر زیادی در سلامت دستگاه گوارش داشته و در نهایت به تولید بافتی سالم در مدفوع سگ منجر شود.
در نظر داشته باشید که سگ ها در هر رده سنی نیازمند رژیم غذایی به خصوصی هستند. کیفیت و سلامت مواد اولیه در تمامی این برنامه ها حرف اول را می زند. برای اینکه سگی سالم و بانشاط داشته باشید سعی کنید تمام تلاش خود را برای تنظیم یک برنامه غذایی سالم به کار بگیرید.

بهترین غذا برای سگ ژرمن شپرد

بهترین غذا برای سگ ژرمن شپرد

هر سگ با توجه به نژاد، نوع فیزیک بدن، میزان تحرک و عوامل این چنینی برنامه غذایی مخصوص به خود را دارد. سگ ژرمن شپرد نیز یکی از سگ های بسیار فعال، قوی هیکل و عضلانی است که برای حفظ سلامت این حیوان، می بایست در تنظیم برنامه غذایی نکاتی را در نظر داشت. ژرمن شپردها برای رشد اصولی نیازمند برنامه غذایی هستند که در آن انواع پروتئین، ویتامین، کربوهیدارت، فیبر و سایر مواد معدنی موجود باشد. از آن جایی که این حیوان دستگاه گوارش بسیار حساسی دارد، بهتر است با شناخت دقیق مواد غذایی، بهترین مواد اولیه را برای خوراک سگ تهیه کنید تا از ایجاد مشکلات گوارشی تا حد زیادی جلوگیری شود.
علاوه بر این موارد، سگ ژرمن نیاز دارد تا در روند رشد خود، از مواد غذایی استفاده کند که در رشد استخوان ها و مقاوم سازی آن ها نیز موثر باشند. با توجه به این توضیحات می توان گفت، بهترین غذا برای سگ ژرمن شپرد، غذایی است که در آن انواع گوشت سالم به کار رفته باشد. این گوشت می بایست در بالاترین حد از نظر خلوص و کیفیت قرار داشته باشد.
اگر شما هم تصمیم به خرید سگ ژرمن شپرد دارید یا هم اکنون صاحب یکی از زیباترین انواع سگ ژرمن در خانه خود هستید، برای رشد اصولی این حیوانات می توانید از طریق نمایندگی های معتبر بهترین مواد غذایی مناسب برای آن ها را تهیه کنید. سایت سرزمین سگ ها یکی از فروشگاه های معتبر در این زمینه است که بهترین خدمات و اصیل ترین سگ ها را با نماد اعتبار به مشتریان عزیز ارائه می کند.

نوشتن دیدگاه