وفاداری سگ ژرمن شپرد

سگ ها حیواناتی هستند که به دلیل وفا شهره شده اند و وفاداری آن ها سبب شده این حیوانات جایگاه خوبی در نزد انسان داشته باشند. با این اوصاف هیچ شک و شبهه ای در مورد وفای سگ ها وجود ندارد. اما باید بدانید که برخی از نژاد سگ ها وفادار تر اند و توانسته اند محبوبیت بیش تری میان حامیان حیوانات به دست بیاورند.
با توجه به این که میزان وفاداری یک سگ یکی از مهم ترین ملاک های است که در حین انتخاب این موجود مورد توجه قرار می گیرد و انتخاب گزینه مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد وفاداری سگ ژرمن شپرد صحبت کنیم و خصوصیات این حیوان پر طرفدار را مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این حیوان آشنا شوید و بتوانید از توانایی های آن استفاده کنید.

ژرمن شپرد: چهارمین سگ با وفای جهان

اگر بخواهیم سگ ژرمن را از لحاظ وفاداری بررسی کنیم باید بگوییم که این حیوان چهارمین سگ وفادار جهان است و به کرات دیده شده که آن توانسته صاحب خود را از خطرات جدی که در کمین او بوده نجات دهد و جان او را حفظ کند. از این رو، اغلب او را به عنوان سگ خدماتی می شناسند و برای کار های زیادی از آن استفاده می کنند که به عنوان مثال نیز می توان به کار های مثل چوپانی، نگهبانی، ردیابی مواد مخدر و تعقیب مجرمان اشاره کرد.

ژرمن شپرد: چهارمین سگ با وفای جهان

وفاداری ژرمن شپرد: دلیل انتخاب خانواده ها

مهم ترین دلایلی که باعث شده سگ های ژرمن شپرد در خانه انسان نفوذ کنند و بتوانند در کنار افراد خانواده بمانند عبارتند از:
1. چابک بودن
سگ ژرمن شپرد جثه متوسطی دارد و بسیار چابک است. این حیوان سریعاً به اتفاقاتی که اطراف آن می افتد واکنش نشان می دهد و هرگز تحت تأثیر عوامل محرک محیطی مثل به صدا در آمدن آژیر خطر یا شلیک گلوله قرار نمی گیرد و به بهترین وجه ممکن به وظیفه خود عمل می کند.
2. خوش اخلاق بودن
سگ ژرمن شپرد با صاحب خود خیلی خوب رفتار بوده و به هیچ وجه به صورت تهاجمی عمل نمی کند. از این رو با خیال راحت می توان وظیفه نگهداری از کودکان کم و سن و سال را به آن محول کرد. البته نا گفته نماند که این حیوان معمولاً با افراد غریبه خیلی انس نمی گیرد و به محض این که احساس خطر کند واکنش نشان می دهد و خود را از مهلکه نجات بیرون می کشد.

خلق و خوی سگ ژرمن

خلق و خوی سگ ژرمن

سگ ژرمن یک سگ بسیار با هوش است که می تواند چیز های زیادی را یاد بگیرد و اگر خوب آموزش داده شود خدمات بسیار خوبی به انسان ارائه می دهد. این نوع سگ هم کنجکاو است هم انرژی زیادی دارد و باید بگوییم که برخلاف سایر سگ ها که نیاز به مراقبت زیادی دارند و مدام باید مورد توجه قرار بگیرند نگهداری از این سگ ها اصلاً کار سختی نیست و حتی در آپارتمان نیز می توان از آن ها نگهداری کرد.
البته، به شرط آن که عادت های رفتاری این حیوان به هم نخورد و یک زندگی طبیعی داشته باشد. مثلاً اگر این حیوان از زمانی که یک توله کوچک بوده در موقعیت های مختلف قرار گرفته باشد و زندگی با سایر حیوانات را آموخته باشد طبیعتاً در زمان بزرگ سالی هم می تواند سریع خود را با شرایط زندگی اش وفق دهد و رفتار مسالمت آمیزی با حیوانات دیگر دارد.
این در حالی است که اگر فردی بخواهد از یک سگ ژرمن بزرگسال که برای کار های دشواری مثل مقابله کردن با حیوانات وحشی آموزش دیده نگهداری کند کار خیلی دشواری در پیش دارد، چرا که خلق و خوی این حیوان تثبیت شده و به راحتی نمی توان عادت ها و رفتار آن را تغییر داد.
پیشنهاد ما به کسانی که قصد نگهداری از سگ ژرمن را دارند این است که برای خرید آن از سایت سرزمین سگ ها اقدام کنند و حتماً در مورد نحوه نگهداری و تربیت این سگ ها از کارشناسان سایت سرزمین سگ ها کمک بگیرند تا بتوانند این حیوان را طبق میل خود آموزش دهند و در حین نگهداری از آن با مشکلی مواجه نشوند.

نوشتن دیدگاه