مشخصات سگ دوبرمن

نژاد سگ دوبرمن در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط فردی برای محافظت از پول هایی که برای اداره مالیات جمع آوری می کرد پرورش یافت. سگ دوبرمن به طور ذاتی می تواند به عنوان یک محافظ یا نگهبان عمل کند اما این نژاد می تواند برای مقاصد دیگری نیز آموزش ببیند و به طو فوق العاده ای ظاهر شود.
سگ دوبرمن در کنار رشد جسمی اگر به خوبی آموزش ببیند می تواند استعداد های ذاتی خود را بروز دهند. سگ نژاد دوبرمن دارای حس بویایی بسیار قوی است و همین موضوع این حیوان را برای عملیات های نظامی و به عنوان سگ پلیس مناسب می کند. دوبرمن ها به حدی با هوش هستند که می توانند با کوچک ترین اشاره از صاحب خود به منظور او پی ببرند.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.


خصوصیات ظاهری سگ دوبرمن

خصوصیات ظاهری سگ دوبرمن

اولین خصوصیت ظاهری یک سگ نژاد دوبرمن رنگ آن است. سگ های دوبرمن در رنگ های سیاه، قهوه ای روشن و تیره و حتی آبی دیده می شوند. برخی از سگ های دوبرمن روی بدن خود ممکن است لکه های قرمز مشخصی داشته باشند. این لکه ها نزدیک پوزه و چشم، گلو و قفسه سینه دیده می شوند.
بینی در سگ های دوبرمن همرنگ با رنگ پوست حیوان است اما در دوبرمن هایی که رنگ پوست آبی دارند، خاکستری رنگ است. با یک نگاه به چشم های سگ دوبرمن می توان ابهت و وقار را در آن ها مشاهده کرد. این حیوان دارای چشم هایی بادامی شکل است.
دوبرمن های سیاه رنگ دارای چشم هایی قهوه ای هستند که این رنگ در دوبرمن هایی که دارای لکه های پوستی هستند مشابه با رنگ لکه ها است. سگ های دوبرمن می توانند گوش هایی برافراشته یا افتاده داشته باشند. در کشورهای آمریکای شمالی گوش این نژاد را به منظور بالا بردن سطح شنوایی بیشتر کوتاه می کنند.
اندازه گردن این حیوان کاملا متناسب بوده و کشیده است. دندان ها در راستای خود قرار گرفته اند و دندان های نیش تیزتر و بزرگ تر هستند. خصوصیات بدنی سگ دوبرمن به این صورت است که دارای اندام های حرکتی جلویی قوی و قدرت مندی است.
ساق پاها کشیده و مستقیم است و مفاصل آرنج نزدیک سینه قرار می گیرند. دنده های این حیوان ضخیم و قابل انعطاف است و به مفاصل آرنج اتصال داردد.
سگ دوبرمن وزنی بالغ بر 30 تا 40 کیلوگرم دارد و قد آن بین 65 تا 70 سانتی متر متغیر است. سگ های نر و ماده دوبرمن از نظر وزنی با هم برابر هستند اما سگ ماده قد کوتاه تری دارد و معمولا بین 61 تا 65 سانتی متر است.
خصوصیات رفتاری سگ دوبرمن

خصوصیات رفتاری سگ دوبرمن

سگ های نژاد دوبرمن به عنوان سگ های وفادار و حامی خانواده شناخته می شوند. تربیت و نوع آموزش در این حیوان بسیارحائز اهمیت است. اگر یک سگ دوبر به خوبی آموزش ببیند عکس العمل های سریع و مناسب از خودش نشان می دهد.
سگ نژاد دوبر به دلیل حفاظت و حمایتی که از صاحب خود دارد و واکنش سریعی که نسبت به غریبه ها از خود نشان می دهد لقب سگ ژاندارم را کسب کرده است.
ویژگی های رفتاری این حیوان آن را برای محافظت و نگهبانی بی نظیر می کند. سگ های نژاد دوبرمن اگر به طور نابجا مورد تنبیه قرار بگیرند به شدت عصبانی می شوند و حتی ممکن است تلافی کند. در واقع این سگ به زودی عصبانی می شود و در مواقع خطر بسیار خطرناک عمل می کند.
سگ های دوبرمن در جنگ جهانی دوم نقش بسزایی داشتند و دشمن قوی برای گروه های متفقین محسوب می شدند. این حیوان تا زمانی که نیروی بدنی کافی داشته باشد می تواند بجنگد. سگ های دوبرمن به شدت به صاب خود وابسته هستند و در هنگام حمله و مبارزه اگر در کنار صاحب خود باشند با قدرت بیشتری خواهند جنگید.
سگ نژاد دوبرمن دارای جنب و جوش و فعالیت بدنی بسیار زیادی است. دویدن به همراه دوچرخه و پریدن از روی موانع یکی از تفریحات مفرح او محسوب می شود.
سگ های دوبرمن تا حدی نسبت به سرما حساس هستند به همین دلیل استفاده از آن ها در مناطق سردسیر به ندرت صورت می گیرد. در صورتی که در خانه یا محیط های آپارتمانی شرایط برای تخلیه انرژی این حیوان فراهم باشد می توان از این سگ به عنوان محافظ و دوست خانواده استفاده نمود. شما می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر و کسب اطلاع از قیمت انواع نژاد سگ با کارشناسان سرزمین سگ ها تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه