آموزش سگ نگهبان سرابی

یکی از نژادهای برتر سگ در ایران نژاد سگ سرابی است که این حیوان را معمولا به منظور محافظت از گله، خانه و ... تربیت می کنند. آوازه سگ سرابی به کشورهای بزرگی همچون آمریکا و انگلیس رسیده و این سگ درشت اندام توانسته قدرت، شهامت و جسارت مشهور شود. هم اکنون عده زیادی از افراد هستند که اقدام به تربیت این سگ از تولگی کرده و در بزرگی از آن سگی تنومند و قوی می سازند.
هم اکنون نام این سگ در بین قوی ترین و شجاع ترین سگ های دنیا ثبت شده است و همه آن را به سگی که به نژادهای سگ های جنگی مانند باشد یا بنگال شبیه می دانند. طبق نقل قول هایی که وجود دارد و همچنین کتیبه هایی که از زمان باستان به جا مانده، تاریخچه سگ باستانی را از زمان هخامنشیان می دانند. یعنی سگ سرابی از زمان هخامنشیان نزد ایرانیان به عنوان سگی محبوب شناخته می شد. شما عزیزان می توانید مشخصات توله سگ سرابی برای فروش را، از کارشناسان سرزمین سگ ها دریافت نمایید.

 

معرفی نژاد سگ نگهبان سرابی

معرفی نژاد سگ نگهبان سرابی

این سگ در آذربایجان شرقی و در شهرستان سراب به دنیا آمده و همانطور که گفتیم بیشتر به عنوان سگ نگهبان گله و برای محافظت از خانه، زمین و ... تربیت و نگهداری می شود. حتی مردم ایران از این نژاد سگ برای مقابله با دزدها و شکار حیوانات وحشی استفاده می کنند. دو گونه سگ سرابی در ایران وجود دارد که یکی گونه پرمو و دیگری گونه بی مو این سگ است. تفاوت گونه های سگ سرابی فقط در شکل ظاهر آنهاست وگرنه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
سگ های سرابی نر از لحاظ قدی به 81 تا 90 سانتی متر و از نظر وزنی به به 60 تا 90 کیلوگرم می رسند. سگ های سرابی ماده نیز از لحاظ قدی به 71 تا 81 سانتی متر و از لحاظ وزنی به 50 تا 80 کیلوگرم می رسند. عمر این سگ ها از 10 تا 17 سال طول می کشد و هر چه شرایط نگهداری و رسیدگی به آنها بیشتر باشد، این بازه زمانی نیز طولانی تر خواهد بود و سگ عمر بیشتری خواهد کرد.
سگ های سرابی ظاهری عضلانی و تراشیده داشته و دارای پنجه های نرم نیز هستند. این نژاد از سگ ها در هوای گرم زندگی شان سخت و مشکل است اما با این حال می تواند تعادل دمایی بدنش را حفظ کند. این سگ یک سگ کوهستانی است و کمک خیلی خوبی برای چوپان هاست تا به گله نم داده و آن را از حمله حیوانات وحشی حفظ کند.

آموزش چند فرمان به سگ سرابی

آموزش چند فرمان به سگ سرابی

آموزش سنگ نگهبان سرابی بهتر است که از همان تولگی آغاز شود. بهترین سن برای آموزش قبل از هشت ماهگی و بین دو تا چهار ماهگی است. هر چه سگ به سن بلوغ نزدیک تر شده و سنش بالاتر می رود، آموزش دادنش سخت تر است. آموزش هایی که به سگ سرابی یم دهد باید دنباله دار بوده و در به صورت روزانه انجام شود. مدت زمان آموزش ها نیز نباید از 15 دقیقه بیشتر شود. در زیر به چند آموزش چند فرمان برای سگ سرابی می پردازیم. همراه ما باشید.

  •  آموزش نشستن سگ سرابی

این آموزش برای حفظ جان حیوان وقت که از خیابان می گذرد و مواقع مختلف اهمیت زیادی دارد پس حتما سعی کنید در این زمینه او را تعلیم دهید. برای آموزش سگ را سمت چپ نگه داشته و زنجیر گردنش را هم در دست بگیرید. قلاده سگ را به شکلی در دست داشته باشید که اگر اطالعات ننکرد بتوانید او را تنبیه کنید. البته از تنبیه های شدید بپرهیزید! در زمان فرمان به او بگویید بنشیند و نامش را به زبان آورید. اگر سگ به خوبی نشست، به او تشویقی بدهید.

  • آموزش دراز کشیدن یا خوابیدن سگ سرابی

با دست چپ قلاده حیوان را نگه داشته و با دست راست او را بخوابانید. با انجام مداوم این کار، با صدایی بلند و رسا به او بگویید که بخوابید. اگر حیوان اطلاعت کرد او را نوازش کنید و اگر سرپیچی کرد او را کمی محکم به زمین فشار دهید. این آموزش را به طور مداوم انجام دهید تا سگ آموزش پذیر شود.

  • آموزش جلوگیری از ابراز علاقه سگ سرابی

اگر می خواهید که سگ سرابی به جهت ابراز علاقه روی سر و صورت شما نگرد، این آموزش به کارتان می آید. برای آموزش یک جا ایستاده و سپس سپ را به عقب برگردانید. این کار را در نهایت آرامش انجام دهید! این کار را به گونه ای انجام دهید که تعادل سگ روی دوی پای عقبش حفظ شود. به طور مداوم این کار را انجام داده و با آهنگ و صدای دفع کننده او را از این کار منع کنید.
با این فرمان ها می توانید سگ سرابی خود را آموزش داده و او را تربیت کنید، یا این کار را به دست مربیان متخصص سرزمین سگ ها بسپارید. مجموعه سرزمین سگ ها با داشتن تمامی مجوزها و مدارک مورد نیاز برای تربیت سگ های اصیل، بهترین سگ نگهبان را تحویل شما می دهد. برای اطلاع از قیمت انواع نژاد سگ با ما تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه