چگونه سگ سرابی را وحشی کنیم

ماستیف سرابی سگ های بسیار وفاداری هستند که هوشیار و محافظ خانواده هستند. آن‌ها مراقب غریبه ها هستند و در صورت احساس خطر با صدای بلند پارس می کنند. با این اصول آن‌ها سگ های نگهبان عالی به شمار می آیند. سگ سرابی در صورت احساس خطر از سوی یک متجاوز، دست از پارس کردن برنمی‌دارد. سگ سرابی نوعی سگ نگهبان آموزش دیده است تا از طریق پارس یا غرغر، صاحب خود از حضور غریبه یا مزاحم آگاه کند. سگ های نگهبان معمولا برای حمله به دستور یا رفتار بیش از حد تهاجمی نسبت به یک غریبه آموزش نمی بینند. در مقابل سگ های وحشی به خوبی آموزش دیده اند و تا زمانی که صاحبشان به آن‌ها دستور ندهند، به روشی تهاجمی عمل نمی کنند. با این حال سگ‌های مهاجمی که به خوبی آموزش ندیده‌اند، می‌توانند بدون هشدار حمله کنند و خطری جدی برای انسان‌ها و سایر حیوانات داشته باشند. اگر می خواهید یک سگ سرابی را نوازش کنید، باید صاحب سگ با تجربه ای باشید و آموزش را از زمان توله سگ شروع کنید. این باعث می شود سگ وقتی بزرگ شد به فرمان شما گوش دهد، اما اگر می خواهید سگ برای نگهبانی داشته باشید برخی از مربیان سگ آموزش را برای این نوع سگ توصیه نمی کنند. این نژاد سگ ها به طور طبیعی نگهبان هستند و معمولا آموزش اضافی لازم ندارند. اما قبل از شروع آموزش برای وحشی کردن سگ، باید او را بگونه ای تربیت کرد که بتواند از دستورات اولیه مانند "بمان"، "بنشین" و "پایین" اطاعت کند. داشتن این مهارت ‌های اولیه اطاعت، تضمین می‌کند که سگ شما می‌تواند تکنیک‌ های دفاعی مانند پارس کردن هوشیار و نگهبانی ایستاده و رفتار تهاجمی را یاد بگیرد.

چگونه سگ سرابی را وحشی کنیم

چگونه سگ سرابی را بگیر کنیم

برای بگیر کردن سگ سرابی باید فردی را پیدا کنید که سگ نمی شناسد. "غریبه" باید لباس مخصوص، دستکش یا حتی یک پتو روی بازویش بپوشد. به سگ فرمان دهید تا به او پارس کند، شخص غریبه باید حالت ترس به خود بگیرد و فرار کند که در این صورت سگ شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. اگر تصمیم دارید سگ بگیری تربیت کنید، توجه داشته باشید که سگی که برای حمله آموزش دیده است، حیوان خانگی خوبی برای داشتن در خانه نیست. حکایت های زیادی در مورد سگ های مهاجم خانواده مطیع وجود دارد و همچنین حکایت های بسیاری از سگ های مهاجم وجود دارد که شخصی را در خانواده که معمولا یکی از کودکان مجروح کرده اند. همچنین این احتمال وجود دارد که سگ شما کسی را گاز بگیرد که فقط می خواهد با شما صحبت کند. برای این منظور دفعه بعد که یک "غریبه" دیگر به سگ شما نزدیک می شود و حرکات تهدید آمیزی انجام می دهد، احتمالا حتی قبل از این‌که به او دستوری بدهید شروع به پارس می کند. اگر می خواهید سگ به فرد حمله کند، باید افسار سگ خود را شل کنید، اما رها نکنید. شما می توانید به او اجازه دهید بالا برود و بازوی محافظت شده غریبه را بگیرد. شاید لازم باشد او را تشویق کنید و با صدایی هیجان زده به او بگویید که او را بگیرد.

چگونه سگ سرابی را بگیر کنیم

چگونه سگ سرابی را جنگی کنیم

برای تربیت سگ جنگی یا به عبارتی آموزش دعوا به سگ باید موراد خاصی را بکار برد. از حدود سن ۴ ماهگی باید توله سگ را وادار به نبرد با همسالانش نمود. باید شرایطی فراهم کنید که توله سگ خسته نشود و شکست نخورد تا حس ترس برای دعوا کردن در او ایجاد نشود، همچنین توجه داشته باشید که توله سگ را نباید از سگ هایی انتخاب کرد که پدرانشان نیز سگ سرابی جنگی بوده اند. به این نکته توجه کنید که در هیچ شرایطی سگ جنگی سرابی را نباید باز و آزاد نگهداری کرد.
برای پرورش سگ سرابی جنگی باید به خوراک و رژیم غذایی آن ها توجه ویژه ای داشت و غذا های آن ها باید کامل باشد. در واقع در رژیم غذایی این سگ تا ۱۴ ماهگی باید انواع مکمل ها و غذا های سرشار از پروتئین و کربوهیدارت را گنجاد تا بیشترین میزان رشد را داشته باشند. کارشناسان سرزمین سگ ها به شما آموزش می دهند که چگونه سگ سرابی را وحشی کنید. سرزمین سگ ها در زمینه پرورش و فروش سگ های با نژادی چون سگ سرابی فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع نژاد سگ به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه