دمای مناسب برای سگ دوبرمن

شرایطی که شما برای نگهداری سگ دوبرمن در نظر می‌گیرید با گونه‌های دیگر کاملا متفاوت است‌. دوبرمن به سرما و گرمای شدید حساس است و دمای معمولی برای او بهترین گزینه است. این حیوان می‌تواند در دمای عادی شرایط خوبی برای زندگی داشته باشد، چون به سرما حساسیت دارد و نمی‌تواند آن را تحمل کند‌. علاوه بر سرمای شدید، گرمای طاقت فرسا هم باعث کلافگی این حیوان می‌شود، چون آفتاب داغ و سوزان از پوشش ظریف او عبور می کند و باعث سوختگی و قرمز شدن بدن حیوان می‌شود. حیاط و محیط‌‌های باز مکان مناسبی برای نگهداری دوبرمن نیست و باید در محیط معتدل منزل باشد. هر چه وزن سگ بیشتر باشد قطعا سریع تر گرما را حس می‌کند. اگر دوبرمن بیش از حد لاغر باشد به سرعت سرما را حس می کند و این می‌تواند بدن او را سست‌ و ضعیف کند. زمانی که دما به زیر ۵۴ درجه فارنهایت می‌رسد، سگ به سرعت دچار سرماخوردگی شده و این بیماری به دنبال خود علائم دیگری چون بدن درد و تب را هم به همراه دارد و بدن دوبرمن را ضعیف می‌کند.

دمای مناسب برای سگ دوبرمن

سگ دوبرمن چه دمایی را می توانند تحمل کنند؟

سگ دوبرمن دمای ۵۴ درجه فارنهایت را به خوبی تحمل می‌کند و اگر دما به بالا و پایین این حد برسد قطعا تحمل برای او سخت می‌شود. سگ‌های سالخورده قطعا بدن ضعیف‌ و موی نازک‌‌تری دارند، به همین دلیل در مقابل دمای نامناسب به سرعت عکس‌العمل نشان‌ می‌دهند. سرمای شدید در استخوان و عضلات آن‌ها نفوذ می‌کند و ضعف عضلات را به همراه دارد. وقتی دما از ۵۴ افت می‌کند، کم کم سگ سرما را احساس می‌کند و به دنبال فضایی ایمن برای گرم نگه داشتن خود می‌گردد. اگر دما ۲۳ درجه فارنهایت باشد، سگ‌های مسن و کوچک بهتر است در منزل و در کنار شومینه و یا بخاری باشند و سرما در بدن آن‌ها نفوذ نکند. زمانی که دمای پایین به دنبال خود برف و باران را همراه داشته باشد سگ در شرایطی نامساعد قرار می‌گیرد و به دنبال سرپناه هست، چون به سرعت خیس می‌شود و این می‌تواند دمای بدن دوبرمن را تا حد زیادی کاهش دهد. برای نجات از این شرایط بد شما باید سگ را خشک کنید و محیطی گرم و امن را برای او فراهم سازید. دوبرمن‌ها به عنوان سگ‌های خانگی هستند که شما همیشه موی آن‌ها را تمیز و مرتب می‌کنید و به دلیل بلند نبودن موی دوبرمن سرما سریع به بدن آن نفوذ می کند و باعث سرماخوردگی حیوان می‌شود.

سگ دوبرمن چه دمایی را می توانند تحمل کنند؟

دمای مناسب برای توله سگ دوبرمن چقدر است؟

توله دوبرمن در ماه‌های ابتدایی تولد بدنی ضعیف دارد، به همین دلیل باید در دمایی متناسب با دمای بدن مادر نگهداری شود تا بیماری سلامتی آن را به خطر نیندازد. توله‌ها از موی کمی برخوردار هستند و در نگاه اول شما پوست بدن آن‌ها را مشاهده خواهید کرد، به همین دلیل سرما و گرمای زیاد برای آن‌ها طاقت‌فرسا است و می‌تواند به بیمار شدن آن‌ها منجر شود. اگر در دمای پایین توله ها را بیرون از منزل سرگرم کنید، حتما از ژاکت گرم برای آن‌ها استفاده کنید. سگ‌های کوچک در دمای سرد مستعدتر هستند، بدین ترتیب باید همیشه در دمایی مناسب و معمولی نگهداری شوند. افت ناگهانی دما خود عوارض زیادی به همراه دارد و باعث انعقاد خون و در کنار آن انقباض عضلات می‌شود، بدین ترتیب توله دوبرمن نمی‌تواند اعضای بدن خود را به راحتی تکان دهد. شما می توانید دوبرمن اصیل را از وب‌سایت سرزمین سگ ها بخرید، همچنین شما می توانید با خواندن مطالب وب‌سایت سرزمین سگ ها یا با ارتباط با کارشناسان متخصص آن درباره این نوع سگ اطلاعات کسب کنید و بدانید که دمای منسب برای نگهداری سگ دوبرمن چقدر است.

 

نوشتن دیدگاه