تشخیص سن سگ سرابی

سگ سرابی، یک نوع سگ اصیل ایرانی است که بسیار قدرتمند است و در قیاس با سایر سگ ها طول عمر بیش تری دارد. به همین دلیل است که امروزه خیلی از کسانی که به حیوانات علاقه دارند و از آن ها نگهداری می کنند، سگ های سرابی را انتخاب می کنند و این نوع سگ ها را به سایر حیوانات، ترجیح می دهند. از آن جایی که در پروسه نگهداری از این سگ ها باید به میزان سن آن ها خیلی دقت شود، ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد نحوه تشخیص سن سگ سرابی صحبت کنیم و تمام ابعاد این موضوع را، به طور دقیق مورر بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه متن

تشخیص سن سگ سرابی

برای تنظیم یک رژیم غذایی مناسب برای سگ سرابی، حتماا باید به میزان سن آن توجه شود تا به سلامتی اش صدمه ای وارد نشود و اختلالی در فرآیند رشد آن به وجود نیاید. جالب است بدانید که برای تعیین سن یک سگ روش های بسیاری وجود دارد و افرادی که از این حیوان نگهداری می کنند، می توانند با توجه به نوع سگ یکی از این روش ها را انتخاب کنند و سن آن را محاسبه کنند. اینک برای این که این موضوع بهتر برای شما روشن شود، ما می خواهیم در ادامه یکی از بهترین روش هایی که برای محاسبۀ سن سگ های سرابی وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

دندان سگ سرابی و تشخیص سن

دندان سگ سرابی و تشخیص سن

یکی از بهترین روش هایی که برای محاسبۀ سن سگ سرابی وجود دارد، بررسی ظاهر دندان های آن است و برای انجام این کار باید بدانید که رشد تمام دندان های یک سگ سرابی تا هشت ماهگی آن کامل می شود و تا یک سالگی آن، سطح دندان ها کاملاً تمیز است و هیچ اثری از رسوبات مواد غذایی بر روی آن ها دیده نمی شود. بعد از کامل شدن یک سالگی این حیوان، کم کم دندان های عقبی آن زرد می شود و بعد از مدتی تغییر رنگ آن ها به وضوح مشخص می شود. بین 3 تا 5 سالگی نیز رنگ دندان های جلویی تغییر می کند و به صورت تدریجی جرم زیادی بر روی آن ها جمع می شود. البته، لازم است این نکته را متذکر شویم که نحوه تغذیه این حیوان نیز در ظاهر دندان های آن خیلی تأثیر می گذارد. به گونه ای که اگر نوع رژیم غذایی این حیوان نامناسب باشد و مواد مضری به او داده شود، به احتمال زیاد روند زرد شدن رنگ دندان های آن، تسریع می شود و در نتیجه نمی توان سن دقیق آن را، محاسبه کرد.
پیشنهاد ما به صاحبان سگ های سرابی این است که به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنند تا بتوانند شناخت بیش تری از این نوع سگ به دست بیاورند و اصول لازم برای نگهداری از این نوع سگ ها را بیاموزند. شما می توانید با دیدن انواع نژاد سگ ها و آشنایی با خصوصیات هر یک، سگ متناسب با شرایط خود را خریده و از آن نگهداری کنید.

نوشتن دیدگاه