چگونه سگ سرابی را بشناسیم

سگ‌ها نژاد‌های مختلفی دارند که در میان آن‌ها سگ سرابی به عنوان برترین نژاد ایرانی شناخته می‌شود. این سگ به دلیل قدرت زیاد و هیکل درشت و ورزیده به عنوان یک نگهبان هم شناخته می‌شود. البته در کشورهای دیگر سگ سرابی را به نام پرشین ماستیف می‌شناسند. سگ سرابی هوش بالایی دارد، به همین دلیل به خوبی تربیت می‌شود تا برای نگهبانی از گله و همچنین محیط آمادگی لازم را داشته باشد. سگ سرابی را می‌توان از روی مشخصات ظاهری که دارد به راحتی شناسایی کرد، این نژاد پنجه‌های پهن و پاهاش کشیده و قوی دارد و قد او بسیار بلند و حدودا ۹۰ سانتی متر است. البته باید بگوییم که پوزه او پهن و بزرگ است و آرواره محکم و دندان‌های تیزی دارد، با توجه کردن به این موارد و نکات گفته شده می‌توان به راحتی سگ سرابی را شناسایی کرد.

چگونه سگ سرابی را بشناسیم

تشخیص سگ سرابی از روی ظاهر آن

با اطلاع دقیق از مشخصات ظاهری سگ سرابی می‌توان آن را به راحتی تشخیص داد، قابل ذکر است که سگ سرابی ظاهری بسیار متفاوت تر از سایر نژاد‌ها دارد، به همین دلیل با اطلاع از آن‌ها می‌توان یک سرابی را شناسایی کرد. از مهمترین مشخصات ظاهری این نژاد قدرتمند و زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سگ سرابی در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارد که برف و باران به پوست آن نفوذ نمی‌کند و از همه مهم‌تر پوست ضخیمی که دارد به او کمک می‌کند تا زمان مبارزه، آسیب کمتری به او وارد شود و دچار خونریزی نشود.
  • چشم‌های او کوچک اما بسیار تیز و قوی است و می‌تواند در طول شب هم به خوبی اطراف را ببیند، اصولا رنگ چشم‌های او قهوه‌ای روشن متمایل به عسلی است.
  • ظاهری درشت و عضلانی دارد، به همین دلیل با حیوانات بزرگ‌تر از خود نیز وارد مبارزه می‌شود.
  • بسیار جسور، شجاع، باهوش، زیرک، پرقدرت و با ادب است و از همه مهم‌تر به صاحب خود وفادار است و به حرف‌های او گوش می‌دهد.
  • سر این نژاد بسیار بزرگ است، از این رو آرواره بزرگ و محکمی هم دارد و گردن بلند و کشیده و همچنین دندان‌های تیزی دارد که می‌تواند به راحتی استخوان حیوانات وحشی را بشکند و آن‌ها را از بین ببرد.
  • سرعت دویدن آن بسیار بالا است، به همین دلیل در کوتاه ترین زمان ممکن به حیوانات وحشی حمله می‌کند و آن‌ها را با غافلگیر کردن از بین می‌برد.

با توجه به این نکات افراد می‌توانند به راحتی آن را از سایر سگ ها تشخیص دهند. ظاهر خشن اما خلق و خوی مهربان این سگ باعث شده تا طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

تشخیص سگ سرابی از روی ظاهر آن

خصوصیات فیزیکی و جسمانی سگ سرابی

سگ سرابی یکی از نژاد‌های خاص قدرتمند است که می‌تواند برای نگهبانی از گله و ساختمان ها بهترین گزینه و انتخاب باشد. این نژاد خصوصیات فیزیکی و جسمانی فوق‌العاده‌ای دارد که موجب محبوبیت آن شده است. از مهم‌ترین خصوصیات فیزیکی این نژاد می‌توان گفت که پاهای بلند و پنجه‌های پهنی دارد و با کمک آن‌ها می‌تواند هم با سرعت بالا و به خوبی بدود و هم با دست‌های خود به مهاجمان ضربه بزند و آن‌ها را زخمی کند. سر و فک پهن و بزرگ و دندان تیز می‌تواند از خصوصیات فیزیکی او باشد که با کمک آن معرفی می‌گردد. از خصوصیات جسمانی سگ سرابی می‌توان گفت که ماهیچه‌ها و عضلات قدرتمند و درشتی دارد و هنگام مبارزه و فعالیت طولانی خسته نمی‌شود و می‌تواند به خوبی دوام بیاورد. باید بگوییم که این حیوان بسیار مقاوم است و سیستم ایمنی مقوی دارد، دم او کوتاه، اما پهنی دارد و ظاهر او را خاص‌تر می‌کند. صورت سگ سرابی بسیار وحشتناک است اما در رفتار بسیار مهربان است و در کل خلق و خوی عالی دارد و با صاحب خود ارتباط مستقیم و بی‌نظیری دارد. خصوصیات جسمی و فیزیکی سگ سرابی بسیار خاص و ویژه است، از این رو طرفداران زیادی دارد، با داشتن هوش بسیار بالا او به راحتی تربیت می‌شود تا برای نگهبانی از گله و نگهبانی از ویلاها و باغ ها بتوان از آ‌ن‌ها استفاده کرد و امنیت گله و ساختمان‌ها را بالا برد. این سگ مهربان است، اما زمانی که احساس خطر می‌کند بسیار وحشی و خطرناک می شود و توان مقابله با آن سخت است. سرزمین سگ ها در این مطلب به طور کامل درباره ویژگی های سگ سرابی گفته است، تا شما به راحتی سگ سرابی را بشناسید و تشخیص دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه