چگونه سگ دوبرمن را تربیت کنیم

سگ دوبرمن یکی از نژادهای سگ به شمار می‌رود که به وفاداری معروف است و با تربیت درست می تواند کارایی زیادی برای افراد داشته باشد. بسیاری از افرادی که نگهداری از حیوانات خانگی را دوست دارند، نگهداری از سگ دوبرمن را به دلیل تربیت پذیری مناسب آن به سایر نژادهای سگ ترجیح می دهند. رسیدگی و تربیت اشتباه سگهای دوبرمن باعث می‌شود، این سگها پرخاشگر و وحشت شوند و دیگر نتوان کنترل خوبی روی آن‌ها داشته باشید، به همین دلیل تربیت سگ دوبرمن از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مواردی است که باعث می‌شود بتوان این سگ را بدون هیچگونه مشکلی نگهداری کرد. در این مقاله قصد داریم به مواردی در مورد تربیت سگ دوبرمن بپردازیم، همین دلیل اگر به دنبال روش های تربیت این نژاد سگ هستید، به شما توصیه می کنیم در این مقاله با ما همراه باشید.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

چگونه سگ دوبرمن را تربیت کنیم

تکنیک های تربیت پذیری سگ دوبرمن

در هنگام تربیت سگ دوبرمن، دقت به تکنیک‌هایی می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از تکنیک های تربیت پذیری سگ دوبرمن عبارتند از:

  1. شروع کار از سنین پایین: زمانی که سگ دوبرمن به بلوغ می‌رسد تقریباً کار با آن کاملا دشوار است و دیگر نمی‌توان آن را به خوبی سگ های نابالغ تربیت کرد. یکی از مهم‌ترین تکنیک های کاربردی برای تربیت این سگ ها این است که از سنین کم کار تربیت را شروع کنید.
  2. داشتن قاطعیت: داشتن قاطعیت یکی دیگر از موارد مهم در هنگام تربیت سگ دوبرمن است. زمانی‌که قانونی برای سگ دوبرمن درست می کنید، حتماً باید آن قانون را تا مراحل آخر پیش ببرید، حتی اگر سگ به درستی نتواند کارهای خواسته شده را انجام دهد. در این مورد باید توجه داشت به هیچ عنوان از قانون های خود کوتاه نیایید.
  3. آموزش دادن به یک شیوه: زمانی که شیوه را برای کار خود انتخاب می کنید باید آموزش دادن به یک شیوه را پی بگیرید. قوانین تربیت سگ دوبرمن باید به صورت کامل مانند دفعات قبل پیگیری شوند و به هیچ عنوان تغییر و یا استثنایی برای آن قائل نشوید.
  4. کمک به تخلیه انرژی: سگ دوبرمن بسیار فعال و پر جنب و جوش است، به همین دلیل اگر به تخلیه انرژی مناسب فکر نکنید، ممکن است این عدم تخلیه انرژی شکل اضطراب و یا پرخاشگری نشان دهد. سگ دوبرمن نیاز به پیاده روی طولانی و یا دویدن دارد و با تخلیه انرژی با استفاده از این روش راحت تر می توان او را برای تربیت آماده کرد.

تکنیک های تربیت پذیری سگ دوبرمن

آموزش اسم سگ دوبرمن به آن

عوامل محیطی بیشماری می توانند حواس صدای شما را پرت کنند به همین دلیل قرار دادن یک اسم برای آن و صدا زدن سگ با آن اسم می‌تواند به بهبود روابط کمک کند. برای آموزش اسم سگ دوبرمن به آن دقت در موارد زیر الزامی است:

  1. حداقل روزانه باید ده بار اسم سگ را صدا کنید.
  2. اگر سگ به صدا زدن اسم توسط شما واکنش نشان داد، برای او پاداش و جایزه در نظر بگیرید.
  3. در مراحل اولیه آموزش را از مکان های خلوت که عوامل پرت کننده حواس در آن‌ها کمتر است شروع کنید.
  4. بعد از گذشت مدت زمانی آموزش خود را از مکان‌های شلوغ تر پیگیری کنید.
  5. در مراحل نهایی باید توجه داشته باشید که سگ دوبرمن باید به صدا زدن اسم توسط افراد مختلف واکنش نشان دهد و تنها واکنش به صاحب آن ملاک خوبی برای یاد گرفتن اسم نیست و همین دلیل از افراد مختلف برای صدا زدن اسم سگ استفاده کنید و واکنش او را بسنجید.
  6. سعی کنید هر بار نام سگ خود را با اشتیاق صدا بزنید تا سگ با اشتیاق بیشتری به شما پاسخ دهد.
  7. سعی کنید از ابتدا نام خوبی بر روی سگ بگذارید، زیرا در صورت عادت کردن سگ به یک اسم تغییر نام برای او کار دشواری است.

سرزمین سگ ها در زمینه پرورش و فروش بهترین نوع نژاد سگ چون دوبرمن فعالیت دارد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات در وب‌سایت سرزمین سگ ها اطلاعات جامعی درباره نحوه تربیت انواع نژاد سگ چون دوبرمن دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه