سرعت سگ دوبرمن

سگ دوبرمن یکی از محبوب‌ترین نژادهای سگ است که با آموزش صحیح بسیار سریع اجتماعی می‌شود و نسبت به خانواده، به ویژه صاحب خود، بسیار وفادار است. با وجود اینکه سگ دوبرمن در گروه سگ‌های خشن دسته بندی می‌شود، در صورتیکه که با کودکان بزرگ شود با آنها رفتار مناسبی خواهد داشت و به هیچ عنوان برای کودکان شما خطرناک نخواهد بود. دوبرمن‌ها، سگ‌های بسیار قدرتمندی هستند که به شدت به ورزش و فعالیت‌های بدنی نیاز دارند و در صورتیکه انرژی آنها از طریق این فعالیت‌ها تخلیه نشود ممکن است به شدت پرخاشگر و عصبی شوند.
اگر قصد دارید به صورت روزانه با سگ دوبرمن خود پیاده‌روی کنید یا بدوید، لازم است پیش از هر فعالیتی در مورد سرعت این نژاد سگ اطلاعات کافی داشته باشید. علاوه بر این باید بدانید که سگ دوبرمن تا ۱۸ ماهگی نمی‌تواند همراه مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی شما باشد. سگ‌های دوبرمن تا ۱۸ ماهگی به رشد کامل نرسیده‌اند و ممکن است دویدن، پریدن و یا دیگر فعالیت‌های سخت به آنها آسیب جدی وارد کند.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

سرعت سگ دوبرمن چگونه ارزیابی میشود؟

دوبرمن‌ها به دلیل برخورداری از جثه بسیار عضلانی در گروه سگ‌های دونده فوق‌العاده سریع و پر انرژی قرار می‌گیرند. تعدادی از محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی با بررسی ۱۰ سگ شکاری و ۱۰ سگ خانگی آموزش ندیده دریافتند که سرعت سگ دوبرمن به طور میانگین ۵۱ کیلومتر در ساعت است. نتیجه مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که دوبرمن‌ها از سرعت بسیار بالاتری نسبت به سگ‌هایی با نژادهای دیگر برخوردار هستند. علاوه بر این، محققان دریافتند که حداکثر سرعت یک دوبرمن با سرعت یک اسب اصیل مسابقه برابری می‌کند.
شما می‌توانید با دواندن سگ دوبرمن سرعت آن را افزایش دهید. برای این کار لازم است از سلامت کامل سگ اطمینان داشته باشید و بیش از توانش به آن فشار نیاورید. اگر حیوان خانگی شما در فضای سرپوشیده و همراه با زندگی می‌کند، باید به صورت روزانه در فضای باز تمرین کند و بدود. شما می‌توانید علاوه بر پیاده‌روی‌های روزانه و پیروی از رژیم‌ غذایی سالم، با تمرین‌های مخصوص دوبرمن‌ها نظیر پریدن از روی مانع و گرفتن فریزبی سرعت سگ دوبرمن خود را بالا ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام هر فعالیتی با پزشک متخصص سگ‌های شکاری مشورت کنید.

سرعت سگ دوبرمن چگونه ارزیابی میشود؟

چه عواملی در سرعت دوبرمن تأثیر می‌گذارند؟

مهم‌ترین عامل تأثیر گذار در سرعت سگ دوبرمن نژاد این سگ است. به طور کلی نژادهایی نظیر سنت برنارد که دارای اندام بزرگ‌تری هستند نسبت به نژادهای کوچک‌تر سرعت کمتری دارند. دلیل تفاوت سرعت در این نژادها به حفظ سرعت در مدت زمان طولانی‌ بر می‌گردد. لازم به ذکر است که از طریق آموزش و تغذیه مناسب می‌توان سطح آمادگی انواع مختلف نژادهای دوبرمن را افزایش داد و به سرعت بالاتر دست یافت.
از دیگر عوامل تأثیر گذار در سرعت دوبرمن می‌توان به سن، وزن و بیماری اشاره کرد. صاحبان سگ‌های دوبرمن می‌توانند با پیروی از رژیم‌های غذایی مناسب تحت نظر پزشک متخصص، ورزش‌ها و تمرینات روزانه و حفظ تناسب اندام این حیوانات سرعت آنها را افزایش دهند و سلامت آنها را تضمین کنند. برای دریافت راهنمایی های بیشتر، می توانید با کارشناسان سرزمین سگ ها، تماس حاصل فرمایید. شما می توانید از طریق سایت اینترنتی سرزمین سگ ها ورزیده ترین سگ ها را خریداری نمایید.

 

نوشتن دیدگاه