توله سگ تا چه زمانی شیر میخورد

توله سگ زمانی که متولد می‌شود برای زنده ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارد و بهترین تغذیه برای او شیرمادر است زیرا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن توله سگ را در خود جای داده است. توله از زمان تولد تا ۴ ماهگی ارشیر مادر تغذیه می‌کند، سه الی چهار هفته اول که توله به دنیا آمده و بدن ضعیفی دارد نیازمبرمی به شیر دارد تا بتواند توانایی خود را به دست بیاورد، این مدت زمان اگر توله سگ مادر دارد باید از شیر مادر تغذیه کند و اگر مادر ندارد باید با شیرخشک و شیر پاستوریزه به آن رسیدگی کرد تا بتواند رشد بهتری داشته باشد.
توله سگ از تا چهار ماه تغذیه شیر داشته باشد مسلما عضلات و استخوان‌های مستحکم‌تری دارد و می‌تواند فعالیت بهتری هم داشته باشد. توله تا زمانی شیر می‌خورد که بدن او نیاز به مواد مغذی داخل شیر دارد. قابل ذکر است که سگ نوزاد در این مدت زمان نیاز مبرمی به دریافت کلسیم و فسفر دارد تا بتواند قد بلند شود و هوش بالایی هم برای یادگیری آموزش‌ها داشته باشد. مصرف به اندازه شیر توسط توله سگ باعث می شود تا رشد اندام او به حد نصاب برسد و سپس با کمک غذای جامد بیشتر گردد.

بهترین زمان گرفتن شیر از توله سگ

بهترین زمان گرفتن شیر از توله سگ

در بالا اشاره کردیم که توله سگ برای رشد و سالم ماندن از هنگام تولد تا حدود ۴ ماه نیاز مبرم به شیر دارد تا با تغذیه آن بتواند سلامتی را به بدن خود هدیه بدهد. بهترین زمان برای گرفتن شیر از توله سگ زمانی است که او به سن بلوغ رسیده است و توانایی مصرف خوراکی‌ها و غذاهای دیگر را هم دارد. بهترین زمان برای گرفتن شیر از توله سگ زمانی است که توله به سن ۴ ماهگی رسیده است و دیگر می‌تواند گوشت و مرغ و تغذیه‌های دیگر را هم داشته باشد.
توله اگر به اندازه شیر دریافت کند مسلما رشد بهتری هم خواهد داشت. برخی از نژاد‌ها که جثه درشتی دارند برای رشد بهتر باید تا ۷ الی ۸ ماهگی از شیر تغذیه کنند تا استخوان‌های آنها به خوبی رشد کند و قد بلندی هم داشته باشند. باید بگوییم که برخی سگ‌ها را باید در سن ۴ ماهگی و برخی را باید در سن ۸ ماهگی از شیر گرفت تا به بلوغی رسیده باشد که بتواند هم از خود دفاع کند و هم به راحتی غذاهای جامد را مصرف نماید.
زمانی که توله از شیر گرفته می‌شود نیاز به مراقبت خاصی دارد تا بتوان آمادگی لازم را برای بیرون رفتن پیدا کند و تغذیه خود را هم تغییر بدهد و سیستم گوارش او باید آمادگی دریافت غذای جامد را پیدا کند تا دچار بیماری گوارشی نشود.

چه زمانی باید توله سگ را از شیر گرفت؟

چه زمانی باید توله سگ را از شیر گرفت؟

گرفتن توله سگ از شیر یک مشکل بزرگ برای مادران آنها می‌باشد، توله ها زمانی که به سن ۴ ماهگی و یا ۸ ماهگی نزدیک می‌شوند شروع به دندان در‌آوردن می‌کنند به همین دلیل تغذیه با شیر مادر برای مادر بسیار دردناک خواهد بود از این رو باید آنها را از شیر گرفت و به آنان غذای جامد داد تا با کمک آن رشد بیشتری هم داشته باشند. زمانی که توله به سن بلوغ رسیده است و آمادگی این را دارد که بدون مادر هم از خود دفاع کند بهترین زمان برای شیر گرفتن توله است.
توله‌هایی که از شیر مادر تغذیه نکرده‌اند و با شیر خشک و شیر پاستوریزه رشد داشته اند، باید در این سن به مرور زمان به جای شیر در ظرف غذای آنان خوراک های مخصوص و خوشمزه قرار داد که عطر خوبی هم دارند و توله ها را به سمت خود جذب می کنند. اگر توله در زمان درست به خوبی با شیر تغذیه شود و مهارت های لازم را از مادر بیاموزد می‌تواند، پس از بلوغ هم عکس‌العمل عالی را از خود نشان بدهد و مهارت‌های لازم را هم آموخته است. بهترین زمان برای این که توله سگ را از شیر گرفت زمانی است که دندان‌های او شروع به رشد کرده و می‌تواند که با کمک غذای جامد هم رشد کند.
با قطع کردن شیر ممکن است که توله کمی خشن شود اما با قرار دادن غذای جامد در اختیار او و مصرف غذا توله به مرور زمان از مصرف شیر دور می‌شود و به سراغ همان غذای جامد می‌رود. مجموعه پرورش سرزمین سگها اولین و تنها دارنده مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری سگ پلیس و نگهبان از وزارت جهاد کشاورزی است. هدف این مجموعه ارائه سگ هایی با خلوص صد در صد و کاملا اصیل بوده که این هدف موجب رضایت خاطر و اطمینان مشتری از خرید خود و به حداقل رساندن سوء استفاده های بازار در معرفی سگهای چند رگه به جای سگ اصیل می شود.

نوشتن دیدگاه