سگ از چی می ترسه؟

سگ ها هم مانند سایر موجودات و انسان ها از بعضی چیزها می‌ترسند. ممکن است علت ترس سگ ها متفاوت باشد. به عنوان مثال گاهی اوقات علت ترس ممکن است سر و صداهای غیر عادی باشد. گاهی نیز داشتن یک تجربه بد در گذشته باعث ترس سگ ها از بعضی چیزها می شود. اگر سگ وارد محیطی شود که با آن جا آشنایی ندارد، ممکن است نشانه هایی از خود بروز دهد که به معنای ترسیدن باشد.
سگ ها معمولاً وقتی می ترسند نشانه هایی مثل لرزیدن، جمع کردن بدن، مخفی شدن، واق واق کردن، عصبانی شدن و رفتارهای پرخاشگرانه را از خود بروز می دهند. به طور کلی سگ هایی که با انسان ها زندگی می کنند برای عادت کردن به محیط جدید زندگی خود به زمان نیاز دارند و ممکن است در بدو ورود از عوامل نا آشنا بترسند؛ اما پس از درک این مسئله که خطری آن ها را تهدید نمی‌کند احساس امنیت پیدا می‌کنند.

عواملی که اغلب باعث ترس در سگ می شود

عواملی که اغلب باعث ترس در سگ می شود

عواملی که قصد داریم درباره آن ها شرح مختصری ارائه کنیم جز مواردی هستند که اغلب باعث ترس سگ ها می شوند.
• ترس از صداهای بلند مانند رعد و برق: میزان ترسیدن سگ ها از صدای طوفان و رعد و برق متفاوت است. بعضی از سگ ها تنها گوش و دم خود را صاف نگه می دارند. بعضی هم به حدی می ترسند که کنترل ادرار شان را از دست می‌دهند و به طور کامل می لرزند. معمولاً حیواناتی مانند سگ ها از قبل متوجه وقایع طبیعی می شوند و با سر و صدا و پرخاشگری ترس خود را نشان می‌دهند.
• ترس به خاطر تنهایی: بعضی از سگ ها به شدت احساساتی هستند و اگر در منزل تنها بمانند، احساس ترس می کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ساعات مشخصی از روز صدای سگ همسایه را بشنوید که بی وقفه واق واق می کند و صداهایی مثل شکستن وسایل از واحد همسایه شنیده می شود. هنگامی که این سگ ها تنها می‌شوند به شدت احساس ترس می‌کنند و رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند. صاحبان چنین سگ هایی باید حتماً چاره‌ای برای این مشکل پیدا کند.
• ترس از آتش بازی آتش: آتش بازی های پر سر و صدا و نورانی باعث ترس سگ ها می شود و حتی ممکن است به حدی بترسند که نیاز به داروی آرامبخش داشته باشند.
• ترس از پزشک حیوانات: وارد شدن به مکان های جدید و استشمام بوهای نا آشنا در دامپزشکی ممکن است باعث ترس سگ ها شود که کاملاً طبیعی به نظر می رسد؛ اما به مرور و پس از آشنا شدن با محیط و احساس امنیت این ترس از بین می‌رود.
• ترس از پله: سگ هایی که از بچگی پله ندیده باشند، ممکن است برای اولین بار که پله می بینند حرکاتی از خود نشان دهند که نشانه ترسیدن آن ها باشد؛ بنابراین یکی از فوبیا های سگ ها ممکن است پله باشد.
• ترس از سوار شدن ماشین: اکثر سگ ها از سوار شدن در ماشین می‌ترسند. شاید به دلیل این باشد که خاطره بدی را به ذهن آن ها می آورد مثل رفتن پیش دامپزشک، بهتر است مدتی که سگ را سوار ماشین می کنید کوتاه کنید و در هنگام سواری با خوراکی او را سرگرم کنید.
• ترسیدن از مردها و افراد غریبه: اگر سگ ها قبلاً توسط افراد غریبه یا مردها مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند، ترس آن ها از فرد غریبه یا یک مرد نا آشنا عادی است و باید کمک کنید تا عادت کنند. نباید سگ را مجبور کنید به غریبه ها نزدیک شود.

ترس های رایج در سگ ها

ترس های رایج در سگ ها

تا به اینجا درباره ترس های رایج در سگ ها توضیح دادیم؛ اما برخی از عوامل دیگر نیز هستند که ممکن است سبب ترسیدن سگ شود. بعضی از سگ ها از وسایل مختلف مانند سشوار، لباسشویی، عروسک و یا جاروبرقی می‌ترسند. البته راه حل این مشکل ساده است می توانید این وسایل را در معرض دید سگ قرار ندهید و یا کمک کنید به وسایلی مثل جارو برقی یا لباسشویی عادت کنند.
یکی از ترس های شایع دیگر در سگ ها، ترس از بچه‌ها است. اگر سگ ها وارد یک خانواده شوند که بچه ندارند، ممکن است بعد از بچه دار شدن خانواده از بچه های تازه وارد بترسند. ولی به مرور زمان عادت می کنند. به طور کلی همه سگ ها از افراد غریبه می ترسند و رفتارهای خشن از خود نشان می‌دهند. حتی بچه‌های پرجنب وجوش و بازیگوش نیز ممکن است باعث ترس سگ ها شوند؛ بنابراین باید به چنین مواردی دقت داشته باشید.
با سرزمین سگ ها بهترین نژادها را با بهترین تربیت می توانید خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

نوشتن دیدگاه