نگهداری سگ در حیاط در زمستان

هر فصل از سال چالش های زیادی را برای نگهداری از حیوانات پیش روی شما قرار می دهد. زمستان یکی از خطرناک ترین فصل ها به شمار می رود. آیا شما از شرایط نگهداری سگ در حیاط در زمستان آگاهی دارید؟ در این شرایط از چه مسائلی باید نگرانی داشته باشید؟ سرما آسیب های زیادی به سگ ها وارد می سازد.
مشکلات ناشی از سرما به ویژه برای سگ های خانگی که اهل بیرون رفتن نیستند و همچنین سگ هایی با موهای کم پشت نیز بیشتر است. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره شرایط نگهداری از این حیوان در حیاط ذکر شده است.

شرایط نگهداری سگ در حیاط زمستان

شرایط نگهداری سگ در حیاط زمستان

توصیه می شود که در فصل های سرد سال سگ خود را داخل منزل نگهداری کنید؛ اما گاهی اوقات به دلیل بیقراری حیوان برای بیرون رفتن چاره ای جز نگهداری او در حیاط نیست. در این شرایط باید چند نکته را برای محافظت حیوان در برابر سرما در نظر بگیرید.
نکته اول گرم نگه داشتن لانه سگ با استفاده از عایق کاری است. برای این کار کف لانه را با آلومینیوم بپوشانید. ورق های آلومینیوم را به گونه ای به زمین بچسبانید که در اثر حرکت سگ تکان نخورند. سپس نایلونی بزرگ را روی آن پهن کنید و کمی پوشال روی آن بریزید. این اقدامات را برای دیوارهای لانه نیز انجام دهید. بدین ترتیب سرما نمی تواند به داخل لانه نفوذ کند.
پوشاندن کت و پاپوش به سگ نیز برای نگهداری سگ در حیاط در زمستان امری ضروری محسوب می شود. امروزه فروشگاه های حیوانات خانگی انواع مختلف لباس حیوانات را به فروش می رسانند. شما به عنوان صاحب سگ باید هزینه های جانبی مراقبت از او را پرداخت کنید.

نگهداری سگ در حیاط در فصل زمستان

بر طبق گفته دامپزشکان وجود آب کافی در بدن سگ ها سوخت و ساز او را افزایش می دهد. این امر منجر به بالا رفتن دمای بدن سگ می شود. بنابراین در طول دوران سرما به سگ خود غذاها و مایعات گرم بدهید. همچنین ظرف آب حیوان را به صورت مداوم چک کنید که یخ نزده باشد. البته داغ کردن بیش از حد غذاها نیز معده حیوان را دچار مشکل می سازد، بنابراین جانب احتیاط را نگه دارید.
در برخی از روزهای زمستان که هوا کمی آفتابی است، بهترین فرصت برای گشت زنی را به شما می دهد. البته پیش از بیرون رفتن سگ خود را با لباس های مناسب خوب بپوشانید. به یاد داشته باشید که دمای بدن سگ نباید کمتر از 30 درجه سانتیگراد شود.

چالش های نگهداری سگ در حیاط در زمستان

چالش های نگهداری سگ در حیاط در زمستان

یکی از چالش های نگهداری سگ در حیاط در زمستان سرمازدگی است. این مشکل به ویژه برای نژادهایی که به هوای سرد حساس هستند، حادتر می شود. در صورتی که سگ خود را برای مدت طولانی در معرض سرما قرار دهید، دچار سرمازدگی یا هیپوترمی می گردد.
یکی از نشانه های اولیه بروز این مشکل لرزش است. در صورت مشاهده این نشانه ها فورا سگ خود را به محیطی گرم ببرید و با پتو آن را گرم نگه دارید. زیرا در صورت عدم درمان فوری و تشدید سرمازدگی سگ قادر به تنظیم دمای بدن خود نیست و باعث مرگ او می شود.
اگر در مناطقی از کشور سکونت دارید که احتمال برف و کولاک زیاد است، اقلام مورد نیاز حیوان را نیز همراه با وسایل ضروری خود فراهم کنید. برخی وسایل مانند پتو، غذای خشک سگ، آب نوشیدنی، داروهای اولیه و وسایل بازی سگ را به همراه لوازم اضطراری خود درون یک ساک بگذارید. این وسایل در زمان های بحرانی به شما و حیوان خانگیتان کمک می کنند.
مورد دیگری که باید مراقب آن باشید، ضدیخ است. با شروع زمستان مردم برای اتومبیل های خود از این ماده استفاده می کنند. رنگ ضدیخ و مزه شیرین آن باعث جلب توجه حیوان خانگی می شود. از این رو به یاد داشته باشید که پس از مصرف ضدیخ باقیمانده آن را از دسترس حیوان خود خارج کنید. همچنین مراقب نشتی این ماده از خودروی خود و ریختن آن بر سطح زمین باشید.
هنگامی که از پیاده روی باز می گردید، پاهای سگ خود را به خوبی تمیز کنید، زیرا ممکن است که مقداری از این ماده در خیابان به پای حیوان بچسبد. مسمومیت با ضدیخ بسیار خطرناک و کشنده است و در صورت خوردن حیوان باید فورا به دامپزشک مراجعه کرد. شما می توانید برای خرید و فروش سگ از فروشگاه اینترنتی سرزمین سگ ها اقدام نمایید و تمامی سوال های خود را از کارشناسان مجموعه بپرسید.

نوشتن دیدگاه