غذای سگ سرابی چیست؟

سگ سرابی، سگ با اصالت ایرانی است که به دلیل قدرت و زور بدنی فوق العاده بالایی که دارد مشهور است. از بدو تولد تا زمان کامل شدن دوران رشد، مالک سگ، نیازمند برنامه ای دقیق برای نگهداری و پرورش آن است. برنامه غذایی، یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش هایی است که در بزرگ شدن سگ سرابی نقش ویژه ای را ایفا می کند. از آنجایی که قدرت و انرژی بدنی این سگ ها ارتباط مستقیمی با نوع تغذیه آن ها دارد، بسیار مهم است که بدانیم غذای سگ سرابی چیست. با مطالعه مطالب این مقاله به خوبی با نوع غذای سگ سرابی در هر مرحله از رشد آشنا می شویم.

میزان غذای سگ سرابی

میزان غذای سگ سرابی

اینکه تعیین کنید چه نوع غذایی برای رشد سگ سرابی نیاز است یک سر ماجراست و سر دیگر آن، تعیین میزان غذای سگ سرابی است که می بایست مقداری مشخص وکافی داشته باشد. میزان غذای سگ سرابی بسته به اینکه سگ شما در چه وزنی قرار دارد، در طول روز چه میزان تحرک دارد و سایر اطلاعات این چنینی می تواند متفاوت از دیگر سگ ها باشد. بنابراین اولین مرحله در تعیین مقدار غذای سگ سرابی، بررسی کردن شرایط فعلی آن است.
زمانی که توله سگ شما دندان در بیاورد به روزی 4 الی 6 وعده غذا نیاز دارد، که این تعداد وعده غذایی با بزرگ شدن و به بلوغ رسیدن سگ به روزی 2 وعده کاهش پیدا می کند. البته تنها تعداد وعده ها اهمیت ندارد و میزان غذایی که در هر وعده به سگ داده می شود نیز مهم است. بسته به وزن سگ، می توانید برای او غذا در نظر بگیرید. به ازای هر کیلو از وزن سگ سرابی می توان 25 گرم غذا برای آن در نظر گرفت. از آنجاییکه توان و قدرت بدنی در سگ های سرابی یکی از مهمترین خصیصه های آن هاست، علاوه بر غذای اصلی، نیاز به برخی مکمل های غذایی نیز احساس می شود. این مکمل ها را می توان بسته به شرایط جسمی سگ از فروشگاه های اصلی و معتبر آن خریداری کرد.

غذای توله سگ سرابی سه ماهه

غذای توله سگ سرابی سه ماهه

با وارد شدن توله سگ سرابی به دوران سه ماهگی، می توانید شیر مادر را قطع کرده و از غذاهایی که خشک هستند به اندازه کافی استفاده کنید. این میزان غذا بسته به شرایط فیزیکی سگ شما می تواند متفاوت باشد. اما به طور کل سعی کنید در طول روز، به میزان سه الی چهار وعده غذایی برای سگ کنار بگذارید. شما می توانید در ابتدای کار، از غذاهایی که به خوبی پوره و له شده اند استفاده کنید تا توله سگ به تدریج به غذا عادت کند.
کم کم و به مرور می توانید از غذاهایی که حاوی مقادیری گوشت هستند در برنامه غذایی توله سگ استفاده کنید. این میزان گوشت از آن جهت است، که سگ های سرابی برای رشد سالم و اصولی، نیازمند به پروتئین های موجود در گوشت هستند و تنها استفاده از غذاهای گیاهی نمی تواند به رشد آن ها کمک کند.

غذای توله سگ سرابی دو ماهه

به طور کل توله سگ سرابی تا وقتی که دندان در بیاورد، از شیر مادر تغذیه می کند و این مهم ترین غذای سگ است. توله سگ سرابی بعد از پایان یک ماهگی می تواند علاوه بر شیر، غذاهای مخصوص به خود را نیز بخورد. اما باید دقت داشته باشید که نوع و میزان غذا برای این توله سگ می بایست بسیار دقیق برنامه ریزی و تنظیم شود. شما می توانید برای توله ای که در شروع دوران دوماهگی است، از غذاهای آبداری که هضم راحتی دارند استفاده کنید تا علاوه بر تامین کردن انرژی لازم در بدن سگ، رفته رفته، مصرف شیر مادر را قطع کنید.
سعی کنید در این دوران از مواد غذایی استفاده کنید که به رشد بهتر سگ نیز کمک کرده و توله را برای ورود به دوران سه ماهگی و خوردن غذاهای سنگین تر آماده کند. فروشگاه ها و مراکز معتبر زیادی در کشور وجود دارند که انواع مختلفی از غذای توله سگ سرابی دو ماهه را با شرایط ویژه در اختیار شما قرار می دهند.

غذای توله سگ سرابی یک ماهه

غذای توله سگ سرابی یک ماهه

غذای توله سگ سرابی یک ماهه فقط و فقط شیر مادر است. این غذا کامل ترین و تنها ترین غذایی است که می توان در یک ماهه اول تولد سگ به آن داد. شیر، در این دوره یک ماهه، به رشد مناسب استخوان های سگ کمک می کند و بدن آن را برای دریافت مواد غذایی مختلف آماده می کند. این شیر را می توانید روزانه در 4 الی 6 وعده مختلف به سگ بدهید. سعی کنید به هیچ عنوان در این دوران شیر را از برنامه غذایی حذف یا کم نکنید. این وعده غذایی باعث می شود تا سیستم ایمنی سگ افزایش پیدا کند و در برابر بسیاری از بیماری ها و میکروب ها مقاوم شود.
فروشگاه های مختلفی در کشور اقدام به ارائه انواع غذای سگ سرابی می کنند که یکی از این نمونه فروشگاه های معتبر، سایت اینترنتی سرزمین سگ ها است. در این فروشگاه بسته به شرایط سنی و فیزیکی سگ خود، می توانید بهترین و درجه یک ترین بسته های غذایی را تهیه و خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه