چگونه بفهمیم سگ سرابی اصیل است

قدرت جسمانی بالا، شجاعت و جسارت سگ سرابی موجب شده که یکی از محبوب ترین نژادها در میان سگ های ایرانی شناخته شود. سگ سرابی ایرانی که با نام پرشین ماستیف یا سگ چوپان ایرانی نیز شناخته می شود با مشخصات و ویژگی هایی که دارد، در میان کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا به عنوان یک نژاد پرآوازه شناخته می شود. پرشین ماستیف به واسطه شجاعت و جسارت خارق ‌العاده‌ای که از خود در برابر شرایط مختلف نشان می دهد، هم اکنون جزو بزرگترین و قوی ترین نژادهای سگ در جهان نیز خود را قرار داده است. با این حال شناسایی سگ سرابی اصیل نیاز به بررسی دقیق دارد.
بی توجهی به نژاد و اصالت این سگ موجب شده که تا حدودی در چند سال اخیر از اصالت خود فاصله بگیرد. شرایطی که این نتیجه را در پی داشته که سگ های نژاد سرابی در زادگاه خود، یعنی شهر سراب، مانند گذشته خالص نبوده و تشخیص سگ سرابی اصیل و غیر اصیل با دشواری همراه شود. با ما همراه باشید تا با معرفی ویژگی های سگ سرابی اصیل به شما اطلاعات لازم برای شناسایی این نژاد قدرتمند با پاهای قوی ارائه دهیم.

 

ویژگی های سگ سرابی اصیل

ویژگی های سگ سرابی اصیل

در ابتدا بد نیست بدانید که سگ سرابی در دو گونه پر مو و کم موی با اصالت وجود دارد. توجه داشته باشید تفاوت این دو گونه فقط در موهای پوستی آن ها است و به لحاظ خلق و خو تفاوت های آن چنانی با هم ندارند.
برای شناسایی سگ سرابی اصیل از لحاظ ویژگی ‌های ظاهری باید بدانید که این نژاد قدرتمند دارای پوست ضخیم و کلفت است. نوع پوست آن ها به شکلی است که حالت دولایه دارد و به شکل عایق دما عمل خواهد کرد. پوست محکم و سخت لایه بیرونی به خوبی در برابر برف و سرما از این نژاد محافظت می کند. علاوه بر این، استحکام بالای لایه بیرونی عایق کمک می کند که در نزاع با سایر حیوانات از خونریزی زیاد جلوگیری کند.
اندام عضلانی، قدی بلند، قدرت بالا و چهره‌ای با ابهت از دیگر ویژگی های سگ سرابی اصیل محسوب می شوند. علاوه بر این برای شناسایی سگ سرابی اصیل می‌توانید پنجه های گسترده و پهن که از ویژگی‌های بارز آن ها شناخته می‌شوند را به دقت بررسی کنید.
ماستیف ایرانی با چهره رعب انگیز و گردنی دراز به همراه سری گنده، ظاهری منحصر به فرد دارد. آرواره‌های سگ سرابی به حدی قدرتمند هستند که به راحتی می تواند علاوه بر شکستن استخوان های طرف مقابل، به راحتی گوشت آن را تکه تکه کنند. شکل مکعبی پوزه ماستیف و تیره تر بودن رنگ پوزه آن ها از بدنشان با شیبی ملایم در ناحیه گردن و سر به خوبی می تواند آن ها را از سگ های غیر اصیل متمایز کند.

دیگر ویژگی های سگ سرابی اصیل

از نکاتی که در همان تولگی می تواند سگ اصیل سرابی را نمایان کند، پوزه مکعبی شکل و اندام کشیده از بدو تولد محسوب می شود. دم پرشین ماستیف، حالت داسی شکل و کوتاه دارد. با وجود اینکه به لحاظ رنگ، سگ سرابی در طیف نسبتاً گسترده ای مشاهده می شود ولی بیشتر سگ های اصیل این نژاد با رنگ قهوه‌ای، قرمز کرم-سیاه و سیاه دیده می‌شوند. معمولاً پوزه آن ها رنگی سیاه و تیره دارد.
شکل کمیاب و خاص سگ سرابی در قفسه سینه، رنگی سیاه با خطوط سفید به همراه خواهد داشت. این نژاد که طرفداران بسیاری به خود جذب کرده، با روحیه مبارزه طلبی، شهرت بالایی به دست آورده و به سگ گرگ کش مشهور است. برای شناسایی سگ سرابی اصیل می توانید چشم های بادامی شکل و به رنگ عسلی یا زرد تیره را نیز بررسی کنید.
در حالت کلی ویژگی های سگ سرابی اصیل به گونه‌ای نمایان می‌شوند که به خوبی می توان به اصالت و ابهت آن ها پی برد. صورتی وحشت آور، سری بزرگ، اندامی تنومند و گردنی کشیده به خوبی یک ماستیف ایرانی اصیل را معرفی می‌کنند.

تفاوت های سگ سرابی اصیل از غیر اصیل

تفاوت های سگ سرابی اصیل از غیر اصیل

متاسفانه عدم توجه کافی به سگ اصیل ایرانی موجب شده که شناسایی سگ سرابی اصیل از سگ های غیر اصیل و مشابه به یکی از نکات ضروری هنگام خرید آن ها تبدیل شود. یکی از مهم ترین نکاتی که نشان از سگ سرابی اصیل می دهند، دفاع از صاحب تا آخرین نفس خواهد بود. این سگ به گونه‌ای اصالت خود را نشان می دهد که حاضر است جان خود را برای دفاع از صاحبش فدا کند. دقت در پنجه های گسترده و پوست ضخیم آن ها به خوبی می تواند سگ سرابی اصیل از غیر اصیل را برای شما متمایز کند.
مجموعه سرزمین سگ ها به واسطه تخصص و تجربه ای که در این زمینه دارد به شما این اطمینان را می دهد که با خرید از این مرکز، تمام خصوصیات و ویژگی های بیان شده را از آن ها مشاهده خواهید کرد.

نوشتن دیدگاه