علت ترس گرگ از سگ

آیا فکر می‌کنید امکان دارد که یک گرگ از سگ بترسد؟ باید برای پاسخ دادن به این سؤال ابتدا باید به غریزه و هوش گرگ ها اشاره کنیم. شاید شنیده باشید که بعضی اوقات می‌گویند گرگ از سگ های گله می ترسد و به آن ها نزدیک نمی‌ شود، اما باید به شما بگویم که این نزدیک شدن به معنای ترسیدن گرگ از سگ نیست. بلکه به دلیل هوش و ذکاوت گرگ است. گرگ ها تفاوت های ظاهری زیادی با سگ ها دارند و به عنوان حیوان های درنده و شکارچی شناخته می‌شوند.
با توجه به این خصوصیت های ظاهری می‌توان پی برد که گرگ ها از نظر فیزیک بدنی نسبت به سگ ها قوی تر هستند و خوی وحشی آن ها باعث می ‌شود که از سگ ها نترسند؛ اما حالا چرا بعضی گرگ ها به گله ای که سگ دارد نزدیک نمی شوند دلیل دیگری دارد.
گرگ ها حیوانات باهوشی هستند و چون یاد گرفته اند که سگ‌ها در کنار انسان زندگی می کنند، می دانند که اگر به گله یا سگ گله نزدیک شوند، احتمال دارد گرفتار شکارچیانی مانند انسان شوند که سلاح دارند و به راحتی آن ها را از بین می ‌برند. به همین خاطر است که سعی می‌کنند با هوشیاری هرچه تمام تر عمل کنند و ترجیح می دهند به سگ ها نزدیک نشوند.

آیا گرگ از سگ می ترسد؟

آیا گرگ از سگ می ترسد؟

گرگ ها عموماً به صورت گروهی زندگی و شکار می کنند و همیشه هم در نبردهای خود پیروز می شوند. به خاطر اینکه گرگ ها موجودات باهوشی هستند از درگیر شدن با سگ ها خودداری می‌کنند و این به آن معنا نیست که گرگ سگ می‌ترسد. ممکن است برخی از سگ ها را دیده باشید که اعتماد به نفس بالایی دارند و با دیدن گرگ حسابی سر و صدا راه می ‌اندازند و برای گرگ ها شاخ و شانه می کشند.
برخی از نژادها مانند سگ سرابی که برای نگهبانی از گله و مقابله با گرگ تربیت می ‌شوند، از این گونه سگ ها هستند. سگ های سرابی و نگهبان گله دارای جثه بزرگی هستند و به علت جسارت و شجاعتی که دارند، توانایی جنگ و مقابله با گرگ را دارند. حتی برخی از اوقات شنیده شده که سگ های سرابی در برابر خرس از گله محافظت کرده اند.
برخی از نژاد های سگ ایرانی که در سرزمین سگ ها پرورش یافته و آموزش دیده اند، هیچ گونه ترسی از مقابله با گرگ و سایر حیوانات وحشی ندارند و به راحتی می‌توانند گرگ ها را فراری دهند. عموما گرگ ها به خاطر تجربه بدی که از درگیری با انسان ها داشته اند، از نزدیک شدن به گله هایی که سگ نگهبان دارند و در نزدیکی انسان ها هستند خودداری می‌کنند.
اما اگر موقعیتی پیش بیاید که بتوانند به گله حمله کنند، درنگ نمی کنند و به صورت گروهی حمله می ‌کنند؛ بنابراین انتخاب یک یا چند سگ تنومند و درشت هیکل که جسور و فداکار باشند برای چنین افرادی ضروری است.

گرگ قوی تر است یا سگ؟

گرگ قوی تر است یا سگ؟

در بخش اول به تفاوت‌های ظاهری سگ و گرگ اشاره کردیم. حال با توجه به این تفاوت ‌ها می‌خواهیم بدانیم گرگ قویتر است یا سگ. اگرچه گرگ و سگ هر دو از یک نژاد هستند؛ اما با مرور زمان و جدا شدن این دو گونه جمجمه و در نتیجه مغز گرگ ها بزرگ تر شده است و همین امر باعث شده تا هوش آن ها هم بیشتر شود. سرعت دویدن گرگ ها نیز به خاطر ویژگی های فیزیکی آن ها بالاتر از سرعت سگ است.
به دلیل داشتن فک بزرگ تر و دندان ‌های تیز که مناسب خرد کردن استخوان است، قدرت بیشتری در مقابله با گونه های دیگر دارند؛ اما برخی از سگ های عظیم الجثه هم هستند که از نظر فیزیکی از گرگ بزرگ تر هستند و به راحتی می‌ توانند با گرگ مقابله کنند؛ بنابراین نمی‌توان یک جواب قطعی برای این سؤال پیدا کرد.
سگ هایی مانند سگ سرابی و قهدریجانی، از نژادهای ایرانی هستند به خاطر قدرت و جسارت خود گزینه های مناسبی برای نگهبانی و مقابله با حمله گرگ ها هستند. برای بازدید از مجموعه سرزمین سگ ها می توانید با شماره های این مجموعه تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را جهت حضور در مجموعه انجام دهید. امکان انتخاب انواع گونه های سگ نگهبان آموزش دیده در این مجموعه وجود دارد در صورت درخواست مشتریان امکان خرید اینترنتی و ارسال به آدرس مورد نظر مشتری فراهم شده است.

نوشتن دیدگاه