بهترین غذا برای رشد توله سگ

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قد و وزن سگ نژاد آن است. یکی از دلایل شایع کاهش وزن سگ وجود انگل های مختلف در بدن او است. دامپزشک می تواند با انجام آزمایشات ساده این مشکلات را تشخیص دهد. خوشبختانه این بیماری به راحتی با دارو قابل درمان است. در صورتی که سگ انگل نداشته باشد، با رژیم غذایی مناسب می تواند به وزن ایده آل برسد. شما باید با مشورت با دامپزشک بهترین غذا برای رشد توله سگ خود را بیابید. این مقاله از سرزمین سگ ها شما را با انواع غذای مناسب برای این حیوانات آشنا می کند.

بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

بهترین غذا برای درشت شدن سگ کدام است؟

حیوانات دیگر از جمله سگ ها نیز مانند انسان ها به همه مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد. برای مثال ها سگ ها نیز برای رشد و سالم ماندن به آب، پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها محتاج هستند. همچنین این موجودات نیز باید مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر مورد نیاز خود را از طریق غذا یا مکمل ها دریافت کنند.
نکته مهم در خصوص تغذیه سگ ها این است که باید به آن ها غذای مخصوص سگ داده شود. به هیچ عنوان غذای انسان ها یا گربه ها را به سگ ها ندهید. سگ در هر سنی نیاز به یک رژیم غذایی خاص و متفاوت دارد. همچنین مواردی مانند نژاد و وزن را نیز در تعیین برنامه غذایی حیوان باید مد نظر قرار داد. در ادامه چند نمونه از بهترین غذا برای رشد توله سگ معرفی شده است.

  • آب

توله سگ ها باید هر روز مقدار زیادی آب بخورند. آب برای این موجودات کوچک حتی بهتر از شیر گاو است. زیرا شیر باعث ایجاد اسهال در توله ها می شود.
غذاهای حاوی پروتئین
پروتئین ماده ای است که باعث عضله سازی در بدن می شود. گوشت یکی از منابع غنی از پروتئین به شمار می رود که راهی سریع برای رشد سریع بدن توله سگ شما است.

  • چربی

چربی ماده ای است که انرژی لازم برای جست و خیز توله سگ را فراهم می کند. همچنین این ماده در جذب ویتامین ها نیز موثر است.

کربوهیدرات ها

  • کربوهیدرات ها

سگ کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را در طبیعت از طریق خوردن میوه و سبزیجات تامین می کند. البته در غذاهای مخصوص سگ ها نیز این ماده از برنج، غلات و ماکارونی بدست می آید. لازم به ذکر است که توله سگ 2 برابر بیشتر از سگ های بزرگ به کربوهیدرات نیاز دارند.

  • مواد معدنی

یکی دیگر از مواردی که به عنوان بهترین غذا برای رشد توله سگ محسوب می شود، مواد معدنی است. برای مثال سگ ها برای رشد استخوان ها و ماهیچه های خود به کلسیم نیاز دارند. آهن نیز ماده معدنی ضروری دیگر برای سلامت این حیوانات است. به یاد داشته باشید که غذاهای حاوی مقدار زیادی کلسیم میزان خطرناکی فسفر نیز دارند. بنابراین در تهیه غذای سگ ها جانب تعادل را رعایت کنید.

  • ویتامین ها

ویتامین A برای بینایی و ویتامین B برای اعصاب سگ ضروری است. همچنین ویتامین D نیز برای افزایش استحکام استخوان های حیوان ماده ای حیاتی به شمار می رود. ویتامین E و ویتامین K نیز به ترتیب برای محافظت از پوست و انعقاد خون مهم هستند. اما سگ ها قادر به هضم ویتامین C نیستند.

  • فیبر

فیبر ماده ای گیاهی است که وضعیت جسمانی سگ را در حالتی نرمال نگه می دارد. کمبود فیبر در بدن توله سگ ها موجب یبوست در آن ها می شود. البته مصرف بیش از حد آن نیز خطرناک است.

چگونه سگ را چاق کنیم؟

چگونه سگ را چاق کنیم؟

در صورتی که توله سگ به بیماری خاصی مبتلا نباشد، بهترین راه برای افزایش وزن او غذا خوردن است. بهتر است که میزان وعده های غذایی داده شده به توله سگ ها را اندازه گیری کنید. همچنین در طول مدت رشد حتما غذاهای مغذی و متعادل شده به سگ ها بدهید. برای مثال اگر سگ شما دچار کمبود کالری است، غذاهای حاوی کالری بیشتر را برای او تهیه کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که غذاهای سالم و مغذی بهتر از غذاهای تشویقی و تنقلات هستند.
هر نوع خوراکی بهترین غذا برای رشد توله سگ محسوب نمی شود. از آنجایی که سگ ها حیواناتی پر جنب و جوش هستند، باید غذاهایی بخورند که انرژی لازم برای فعالیت های روزانه آن ها را تامین سازد. شما باید با کمک دامپزشک و متناسب با نژاد، سن و وزن توله سگ خود برنامه غذایی مناسبی برای او در نظر بگیرید.
در مجموعه سرزمین سگها مربی ها تمام مراقبت های غذایی را از سگ ها انجام می دهند تا هر سگی با هر نژادی، بهترین رشد و تربیت ممکن را داشته باشد. شما می توانید تمامی سوال های خود را از کارشناسان سرزمین سگ ها بپرسید؛ کافی است با شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه