آیا سگ سرابی نگهبان توان مقابله با گرگ را دارد؟

سگ سرابی یکی از سگ‌های تنومند و پرقدرت شناخته می‌شود که جثه‌ای درشت و جسارتی فوق‌العاده دارد و از هیچ گونه خطری نمی‌ترسد، این نژاد در دنیا شناخته شده بوده و اصولا با نام پرشین ماستیف او را می‌شناسند، لازم به ذکر است که برخی می‌پرسند آیا سگ سرابی نگهبان توان مقابله با گرگ را دارد؟ باید بگوییم که این سگ به دلیل داشتن اندام درشت و ورزیده و قد بلند، دست و پای کشیده و پر قدرت و آرواره محکم می‌تواند هنگام مقابله با گرگ به خوبی با او مبارزه کرده و او را از بین ببرد، اندام این نژاد مانند گرگ‌ها درشت است به همین دلیل می‌تواند با او مبارزه کند و او را شکست بدهد.
این نژاد ایرانی از نظر جثه، هیکل درشت‌تری نسبت به سایر سگ‌ها دارد، به همین دلیل طرفداران بسیاری را به دست آورده است. مردم از این نژاد برای گله و نگهبانی در مناطقی استفاده می کنند که خرس و گرگ در آنها به وفور یافت می‌شود، زیرا این نژاد توان مقابله با گرگ را دارد و هنگام مبارزه خسته نمی‌شود و به قول معروف شکست ناپذیر است.
بسیاری از کشور ها برای نگهبانی از گله‌ها و همچنین برای نگهبانی از منازل و ویلاهای خود از این نژاد استفاده می‌کنند تا هنگام خطرات به خوبی از آنها مراقبت نماید و هم آنها را هنگام خطر باخبر کند. عکس سگ نگهبان را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید. 

توان سگ سرابی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

توان سگ سرابی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سوال بسیاری از افراد است که توان سگ سرابی را چگونه ارزیابی می‌کنید، در جواب آنها باید بگوییم که توان این نژاد براساس جثه، عضلات، اندازه دست و پا و همچنین میزان مقاومت او هنگام سختی‌ها محاسبه می‌گردد. نژاد سرابی همان گونه که گفتیم پاهای بلند و کشیده و قوی دارد، عضلات و ماهیچه‌های او قوی و قدرتمند هستند و می‌تواند در سرمای کوهستان‌ها به خوبی دوام بیاورد از این رو آن را با نام سگ کوهستانی هم می‌شناسند. توان سگ سرابی را می‌توان هنگام مبارزه با حیوانات وحشی مانند گرگ هم محاسبه و ارزیابی کرد.
جسارت و شجاعت بالای این نژاد باعث شده تا بهترین گزینه برای مقابله با گرگ باشد، لازم به ذکر است که سگ سرابی قد بسیار بلندی دارد و پوست بدن او به گونه‌ای بوده که در برابر سرما به خوبی از او مراقبت می‌کند همچنین باید گفت که این حیوان فک بزرگ و آرواره پر‌قدرتی دارد به همین دلیل می‌تواند با دندان گرفتن حیوانات آنها را از پا دربیاورد.
با ارزیابی توانایی سگ سرابی همواره گروه ها و حتی کشور‌های مختلفی به سمت آن جذب شده اند تا با کمک آن از گله، باغ و ویلاهای خود مراقبت نمایند. هنگام مواجه با مشخصات و سختی‌ها می‌توان به راحتی توانایی سگ سرابی را ارزیابی کرد، مسلما نژاد‌های اصیل به گونه‌ای تربیت می‌شوند که می‌توانند در شرایط سخت و طاقت فرسا به خوبی دوام بیاورند.

دفاع سگ سرابی در مقابل حمله گرگ

دفاع سگ سرابی در مقابل حمله گرگ

در بالا اشاره کردیم که سگ سرابی به دلیل داشتن جثه درشت و جسارت و هوش زیاد و همچنین قدرت بدنی بسیار بالا می‌تواند هنگام مقابله با گرگ عکس‌العمل عالی را از خود نشان بدهد. دفاع سگ سرابی در مقابل گرگ بسیار دیدنی و فوق‌العاده است؛ زیرا زمانی که سگ با گرگ روبه‌رو می‌شود در کوتاه ترین زمان ممکن با پاهای بلند و قدرتمند خود به به سمت گرگ حرکت کرده و با پوزه بزرگ و محکم و دست‌های قوی خود به او ضربه می‌زند تا بتواند گرگ را خسته کرده و از پا در بیاورد.
این نژاد چون مانند گرگ‌ها قد بلند و تنومند بوده، می‌توان به خوبی آنها را شکست بدهد. دفاع این حیوان فوق العاده این و چون از هیچ گونه خطر و حمله ای نمی‌ترسد و شجاعت زیادی دارد مسلما عملکرد خوبی هم هنگام دیدن گرگ دارد. لازم به ذکر است که این نژاد خستگی‌ناپذیر است از این رو هنگام مقابله با گرگ خسته نمی‌شود، البته ناگفته نماند که نژاد سرابی بسیار باهوش و زیرک است و با خسته کردن گرگ زمینه شکست او را فراهم می‌کند.
همین قدرت بالا و مقابله عالی باعث شده تا از این نژاد برای نگهبانی از گله‌ها بهره ببرند. نژاد سرابی در زمان مواجه با چندین گرگ هم توانسته است عملکرد خوبی داشته باشد و با هوش و ذکاوت بالای خود آنها را فراری داده یا از بین ببرد.

نوشتن دیدگاه