خرید سگ هاسکی

هاسکی از نژادهایی با جثه ی متوسط است و جز نژادهای کاری است. در حرکاتش، سریع و چابک است. بدنی چابک، پر مو، گوش هایی ایستاده و دم قلمو شکل او، میراثی است که از سیبری و شمال به یادگار برده است.

لطفا قبل از

خرید سگ هاسکی

موارد زیر را درنظر بگیرد.

1- روش زندگی فعال

اگر می خواهید

سگ هاسکی

بخرید، به این معنا می باشد که روند زندگی خود شما نیز باید تغییر داده شود. چون

نژاد سگ هاسکی

، سگی است که برای سلامتی و شاداب بودنش احتیاج به یک سری فعالیت های روزانه دارد. شما می توانید ساعت ها در حیاط یا فضای باز با

سگ نژاد هاسکی

بازی کنید بدون اینکه خسته شوید. می تواند یک همراه خوب باشد برای شما وقتی ورزش هایی مثل دوچرخه سواری، دو و یا پیاده روی را انجام می دهید.

2- آموزش و تربیت سگ هاسکی

هنگام تربیت هر سگی به خصوص سگ هاسکی یا

توله هاسکی

، این موضوع یادتان باشد که همیشه صاحب سگ باید روش نفوذ داشته باشد. نکته مهم اینجا است که سگ هاسکی احتیاج به صاحبی دارد که کاملا به قواعد و قوانین تربیتی مسلط وآگاه باشد. این سگ برای اشخاصی که دفعه اول آنها است که سگ می گیرند، توصیه نمی شود.

3- خلق و خوی سگ هاسکی

سگ های هاسکی

به شدت اجتماعی هستند. در عین حال که سگ خانواده است و خیلی به صاحب خود وفادار است، با غریبه ها و حتی سگ های دیگر هم ارتباط خوبی دارد. این سگ نباید خیلی تنها بماند.

4- فضای محیط زندگی

با توجه به اندازه و سرعت رشدی که

نژاد سگ هاسکی

دارد، به اشخاصی که در فضای کوچیک یا آپارتمانی زندگی می کنند، توصیه نمی شود. همچنین این سگ چون ممکن است به وسایل خانه آسیب بزند، بهتر است، فضای خانه حیاط داشته باشد و یا باغ داشته باشید. در نهایت سگ هاسکی در بهترین حالت باید بتواند به فضای داخل خانه و حیاط آزادانه دسترسی داشته باشد.

خرید توله سگ هاسکی

5- آب و هوای محیط زندگی

سگ هاسکی این توانایی را دارد که خودش را به هر آب و هوایی وفق دهد. ولی به دلیل اینکه

سگ هاسکی اصل

از مناطق سردسیری است تحملش نسبت به هوای سرد خیلی بیشتر از هوای گرم است. شما اگر در مناطق گرم یا جایی که تابستان گرمی دارد، زندگی می کنید باید برای این سگ همیشه آب زیادی فراهم باشد. فضای خانه هم بهتر است خنک باشد. هیچ وقت فکر نکنید اگر موهای سگ هاسکی را بزنید، باعت خنک شدن او می شوید چون بدن سگ هاسکی و موهای بدنش طوری است که می تواند دمای بدنش را تنظیم کند.

6- تمیزی سگ هاسکی

اگر حیاط، باغ یا یک فضای بازی دارید که برای زیبا کردن آن زمان و هزینه گذاشتید و نمی خواهید خراب یا کثیف شود، این سگ خیلی مناسبت نیست. چون

سگ هاسکی

علاقه زیادی به کندن چاله دارد. برای حل این موضوع می توانید در فضایی که دارید برای او یک مکانی از شن و ماسه یا حتی خاک درست کنید و آموزش بدهید که تنها در آن محل، چاله بکند.

اگر از لحاظ تمیزی آدم وسواسی هستید یا با مو حیوانات مشکل دارید مثلا از لحاظ تنفسی اذیت می شوید، قبل از خرید سگ هاسکی باید بدانید ریزش موی خیلی زیادی دارد.

7- هزینه نگهداری

با توجه به شرایط مکانی که زندگی می کنید، لایف استایلی که برای سگ انتخاب میکنید مثل خرید اسباب بازی یا عادت غذاییش، ویزیت دامپزشک و …. متفاوت است. ولی قبل از خرید سگ هاسکی بهتر است بدانید که سگ هاسکی یا

توله هاسکی

، سگ کم هزینه ای نیست.

8- عادت غذایی

از آنجایی که سگ هاسکی، خیلی سگ فعال و پر جنب و جوشی است، احتیاج به رژیم یا عادت غذایی خاص دارد. این نکته از نکاتی است که قبل از خرید سگ هاسکی باید بدانید چون خیلی مهم است که عادت غذایی این سگ و نوع غذایی که می خورد، کاملا برنامه ریزی شده باشد. به سگ هاسکی می توانید غذای خام یا غذاهای تجاری مخصوص سگ بدهید. این غذاهای تجاری هم ارزانتر، هم نگهداری راحت تر و بیشتری دارند. بهتر است که این سگ غذاهای مغذی تری مثل گوشت، مرغ، ماهی، میوه (انگور، آلو و کشمش توصیه نمی شه) و سبزیجات بخورد.

9- سازگاری با دیگر حیوانات خانگی

اگر در خانه حیوان خانگی یا سگ دیگری دارید باید قبل از خرید سگ هاسکی به این نکته توجه کنید. عموما سگ هاسکی با سگ از نژادهای دیگر خوب است. ولی گاهی با حیوانات خانگی کوچک تر مانند گربه، خرگوش، همستر و … می تواند مشکل ساز بشود.


10- خرید سگ هاسکی یا به سرپرستی گرفتن

در کل اینکه سگ بخرید یا به سرپرستی بگیرید اعتقاد شخصی هر آدمی است. ولی به نظر من با وجود اینهمه پناهگاه خوب در کشورمان و کلی سگ بی خانمان، آیا بهتر نیست ما یکی از این موجودات دوست داشتنی رو به سرپرستی بگیریم؟! جدا از نژاد و با توجه به توانایی و شرایط خودمان در نگهداری آنها کمک کنیم. این نکته فراموش نشود که وقتی می خواهید سگ هاسکی یا توله هاسکی و یا هر سگ دیگری را به سرپرستی بگیرید، قبل از آن حتما تحقیق کنید.

شما هموطنان عزیز می توانید جهت

خرید توله سگ هاسکی

به صفحه

انواع نژاد سگ هاسکی

مراجعه فرمایید و در صورت تمایل به خرید، با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ژاد سگها و آشنایی با نحوه نگهداری آن ها با فروشگاه سرزمین سگ ها همراه باشید

نوشتن دیدگاه