حمام کردن سگ

اگر سگ شما از حمام کردن متنفر است، شاید تصورش برای شما سخت باشد که می توانید زمان حمام کردن سگ را تبدیل به زمانی برای عمیق تر کردن رابطه تان با سگ تان بکنید، اما اینکار امکان پذیر است. راه حلش داشتن یک استراتژی برای تغییر است.
در اینجا چند نکته برای افزایش رابطه ی بین شما و سگ خود در زمان حمام گفته شده است.

حمام کردن سگ

خسته کردن سگ قبل از حمام

ابتدا یک پیاده روی طولانی و خوب با هم انجام دهید. بیشتر سگ ها به طور طبیعی هنگامی که بعد از تمرین احساس گرما و خستگی میکنند از آبتنی کردن لذت میبرند. پس از این غریزه ی آنها به نفع خود استفاده کنید. همچنین سگ شما انرژی کمتری برای مقابله با حمام کردن خواهد داشت .

عجله نداشته باشید

اگر وقتتان برای حمام کردن سگ کم است، مشکل است که بتوانید بر خود و اعصابتان مسلط باشید. زمانی را پیدا کنید که میتوانید آرام بوده و روی سگ خود تمرکز کنید.

حمام کردن سگ

سگ را سرگرم کنید

سخت است که به حمام کردن سگ تان خوشبین باشید وقتی که هیچ تغییری را به وجود نیاورید. یک راه برای تغییر این فضا این است که زمان حمام کردن را به زمان بازی مبدل کنید. این کار برای سگ هایی که از اسباب بازی واقعا لذت میبرند موثر میباشد.

حمام کردن سگ

از یک سگ دیگر کمک بگیرید

اغلب اوقات بهترین معلم، یک سگ دیگر است. اگر سگ شما به درستی اجتماعی شده باشد، حمام کردن با سگ دیگری که آرام است ، می تواند به سگ شما برای آرام شدن و لذت بردن از تمرین کمک کند. البته مطمئن شوید که سگ ها قبل از حمام کردن همدیگر را دیده باشند.

حمام کردن سگ

دمای آب را مناسب کنید

آن دمایی که برای حمام کردن شما دمای ایده آلی به نظر میرسد، ممکن است برای سگ دمای مناسبی نباشد. آب بسیار گرم میتواند یک شوک برای سگ شما باشد. پس حتما آن را به ولرم نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که دمای آب بخشی از مشکل نیست.

حمام کردن سگ

 آوردن غذا به وان

راه دیگر برای کمک کردن به سگ برای برقراری ارتباط هر چه بیشتر با حمام، غذا خوردن سگ در آنجاست. شما در ابتدا ممکن است متوجه شوید که سگتان مقاوم یا عصبی است، اما در طول زمان او آرام شده و از غذایش لذت می برد.

حمام کردن سگ

آرام آرام شروع کنید

اجازه دهید در ابتدا سگتان به صدای آب گوش کند. سپس کمی آب به وان اضافه کنید. در مرحله ی بعد فقط پنجه هایش را خیس کرده و بعد پاهایش را آب بگیرید. از آنجا بیرون بروید و فرایند را به تدریج جلو ببرید. به سگتان اجازه دهید تا در هر مرحله کمی استراحت کند، نه اینکه به او حمله کنید و به یکباره سطل آب را روی آن خالی کنید. مهم نیست که سگ تان را برای اولین بار به درستی بشویید، هدف شما تنها این است که سگتان به راحتی با حمام کردن کنار بیاید .

حمام بردن سگ

هنوز مقاومت میکند؟

به کمک گرفتن از یک فرد متبحر فکر کنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد که یک مربی سگ، برای حمام کردن سگ تان استخدام کنید. اما این را در نظر داشته باشید که حتی یک جلسه ممکن است هم شما و هم سگتان را به داشتن یک تجربه لذت بخش در زمان حمام، برای بقیه عمر سوق دهد. آیا این یک سرمایه گذاری خوب برای زمان و پول شما نیست؟

برای کسب آگاهی نسبت به نگهداری سگ ها و آموزش آن ها با فروشگاه سرزمین سگ ها همراه باشید.

دیدگاه‌ها  
1
0
# Gbashavi 1399-10-18 14:53
از رهنمایی شما کمال تشکر را دارم .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه