سگ شکاری وحشی

وقتی صحبت از نژادهای مختلف سگ شکاری وحشی به میان می‌آید، تصور افراد، حیواناتی خشن با دندان‌های تیز است که جرات نزدیک شدن به آن‌ها را ندارند. اینگونه از سگ‌ها با جثه‌هایی ورزیده به طور قطع خطرناک هستند ولی این موضوع به معنی عدم رام شدن آن‌ها نیست. باید بدانید که همه سگ‌های شکاری خصوصیات و رفتار یکسانی ندارند؛ بنابراین نحوه تربیت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله شما را با سگ‌های شکاری وحشی و شیوه مراقبت از آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید! در مقالات سایت سرزمین سگ ها هر اطلاعاتی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ دوبرمن و سگ قدرجونی را می توانید به دست آورید. 

 سگ شکاری وحشی چیست؟

سگ شکاری وحشی چیست؟

سگ‌های شکاری وحشی، عضلاتی بزرگ و ورزیده دارند که نشان از قدرت بالای آن‌ها است. همچنین استعداد بویایی و شنوایی قوی نیز از خصوصیات این سگ‌ها به شمار می‌روند. این حیوانات دارای غریزه شدید و قدرت تعقیب شکار بالا هستند.
اگر به دنبال بهترین سگ‌های شکاری وحشی هستید، باید بدانید که این دسته از حیوانات انواع مختلفی دارند که در وبسایت سرزمین سگ ها به معرفی آن ها پرداخته شده است. به یاد داشته باشید که نژادهای مختلف سگ شکاری وحشی با صاحبان خود رفتار مناسبی دارند.
نژادهای سگ تفنگ‌دار به نژاد سگ پرنده نیز معروف هستند. این سگ‌ها به دستور شکارچیان، پرندگان و حیوانات کوچک را شکار می‌نمایند و اغلب پس از شکار آن را به شکارچی پس می‌دهند. دسته دیگری از این حیوانات سگ‌های صیاد هستند که حس بویایی بالایی دارند که از این قدرت خود برای پیدا کردن و ردیابی طعمه استفاده می‌کنند. این سگ‌ها گاهی اوقات به دنبال طعمه خود حتی تا بالای درخت نیز می‌روند. در واقع این موجودات تعقیب را تا زمانی انجام می‌دهند که شکارچی از راه برسد.

آیا نگهداری سگ شکاری وحشی امکان پذیر است؟

آیا نگهداری سگ شکاری وحشی امکان پذیر است؟

شایان ذکر است که نگهداری و تربیت سگ‌های شکاری وحشی به دقت زیادی نیاز دارد، زیرا این حیوانات علیرغم ظاهر خشن خود بسیار حساس هستند. توصیه می‌شود که در هنگام تربیت این حیوانات از دلسوزی زیاد، دادن پاداش و غذای بی دلیل بپرهیزید. بنابراین بهتر است که در صورت انجام درست و مفصل تمرینات و داشتن رفتار خوب به این سگ‌های شکاری پاداش دهید. این امر باعث می‌شود که سگ هر بار به امید دریافت پاداش رفتار مناسبی داشته باشد.
برخی از متخصصین تربیت سگ‌های شکاری توصیه می‌کنند که برای این حیوانات تمرینات دوره‌ای منظم را در نظر بگیرید. زیرا این فعالیت‌های بدنی به سگ کمک می‌نماید که از انرژی ذخیره شده درون خود خلاص شود. البته این تمرینات نباید تنها شامل فعالیت‌هایی همچون دویدن و پریدن باشد، بلکه دستورات نشستن، پارس کردن و گرفتن را نیز اجرا کنید. همچنین در طول دوره‌های تربیتی سگ را به استفاده از ذهن خود علاقه‌مند سازید.
همچنین ایجاد یک زمان گفتگوی مشترک بین انسان و سگ شکاری وحشی نیز ضروری است. این زبان زمان حمله یا تسلیم را مشخص می‌سازد. بنابراین شما باید به سگ معنی کلمه حمله را پس از 4 ماهگی آموزش دهید. در کل سگ‌های شکاری وحشی باید مطیع دستورات شکارچی باشند و از کنترل او خارج نشوند.
رعایت بهداشت حیوانات شکاری وحشی نیز بسیار مهم است. صاحبان این سگ‌ها باید داخل گوش، بین انگشتان دست و پای او را تمیز کنند و همچنین از زخمی نبودن بدن او مطمئن شوند. دادن قرص‌های انگل، واکسیناسیون به موقع توله‌های شکاری و استحمام به موقع نیز از دیگر نکات مراقبت از این گونه از حیوانات است. همچنین تمیز و ضدعفونی کردن لانه این موجودات را نباید پشت گوش انداخت.

خرید سگ شکاری وحشی

خرید سگ شکاری وحشی

انواع سگ شکاری وحشی در صورت آموزش‌های پیوسته به حیواناتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌شوند. البته با وجود آموزش‌های لازم، باز هم در مورد این حیوانات باید با احتیاط کامل رفتار کرد.
یکی از نکات مهم در مورد خرید این حیوانات آن است که آن‌ها را از مراکز پرورش سگ معتبر خریداری کنید. زیرا در این صورت از سلامت حیوان و والدین آن مطمئن هستید. همچنین مراکز نگهداری از سگ‌هایی که تجربه کافی در زمینه پرورش سگ‌های شگاری وحشی را دارند، از ماه‌های پایین شروع به تربیت این حیوانات می‌کنند.
برای مثال همانطور که بیان شد، مربیان این مراکز از 4 ماهگی شروع به آموزش کلمه حمله به توله‌های این سگ‌ها می‌کنند. این افراد تمرینات خود را بارها و بارها برای این حیوانات تکرار می‌کنند؛ البته آن‌ها مراقب هستند که تکرار زیاد باعث تحریک بیش از حد و ایجاد خشونت زیاد در سگ نشود. همچنین محل‌های نگهداری از سگ‌هایی که مجوزهای قانونی لازم را دارند، موظف به انجام واکسیناسیون به موقع توله‌ها هستند که این امر از ابتلا به بیماری‌های مختلف در آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.
مرکز پرورش و فروش سگ سرزمین سگ ها یکی از کانون‌های معتبری است که سابقه‌ای طولانی و موفق در زمینه پرورش انواع سگ دارد. شما می‌توانید در سایت مجموعه، مشخصات نژادهای مختلف سگ به همراه تصاویر آن‌ها را مشاهده کنید.
همچنین کارشناسان ما در این مرکز آماده ارائه مشاوره‌های لازم در خصوص خرید سگ‌های شکاری وحشی، نحوه مراقبت و تربیت این حیوان به شما عزیزان است. لازم به ذکر است که امکان حضور شما در این مرکز و خرید حضوری، با تعیین وقت قبلی میسر است.

 

نوشتن دیدگاه